یکی برندهای پرطرفدار در زمینه تولید کفش، لباس و لوازم ورزشی، برند نایک جردن می باشد. این برند از ابتدای تاسیس تا کنون، با طراحی های جدید و نوآورانه خود در تولید کفش، توانست به یک برند ماندگار و مشهور تبدیل شود. در واقع این برند به عنوان نمادین ترین برند در دنیا در تولید کفش و کتونی شناخته می شود.

یکی از مهمترین محصولات این برند کفش نایک جردن است که در ابتدای تولید تنها برای بسکتبالیست ها طراحی می شد. اما پس از مدتی بسیاری از افراد علاقه مند به پوشیدن این کفش ها شدند و از آن در استایل خود استفاده کردند. کتونی های این برند در انواع ساق دار و بدون ساق تولید می شوند و بسیاری از جوان ها از انواع آن استفاده می کنند.

کفش های این برند با کیفیت بسیار بالایی تولید شده و مناسب برای ورزشکاران و افرادی است که علاقه مند به استایل اسپرت هستند. طول عمر این کفش ها به گونه ای است که در مدت زمان طولانی می توانند مانند روز اول کار کنند. در تولید این کفش ها از بهترین متریال و با کیفیت ترین پارچه و کفی استفاده می شود. به همین دلیل فرد را تا چند سال از خرید کتونی جدید بی نیاز می کند. کفش نایک جردن

پا عضو مهمی در بدن به حساب می‌آید و به دلیل اهمیت زیاد پا از آن به عنوان قلب دوم یاد می‌کنند. حداقل وظیفه ما در قبال قلب دوممان، انتخاب یک کفش مناسب و راحت برای آن می باشد. برندهای زیادی در زمینه تولید کفش و کتانی‌های با کیفیت در رقابت هستند که یکی از آن‌ها نایک جردن می‌باشد. ما نیز در این مقاله قصد داریم تا مزیت‌های کفش نایک جردن را برشماریم.

برند نایک جردن جز کمپانی‌های پر طرفدار در دنیا می‌باشد و سال‌هاست که با تولید کفش‌های اصل و استاندارد می‌درخشد. در ادامه به معرفی ویژگی‌های کفش‌های این برند خواهیم پرداخت

راحتی کفش و آزاد بودن پا در آن برای همه ما حائز اهمیت است و این ویژگی با کشسان بودن متریال استفاده شده در کفش نایک جردن قابل مشاهده می‌باشد. از این قابلیت در تمام بخش‌های کفش استفاده شده است تا پیاده روی‌های طولانی نیز سبب خستگی پاها نشود.

نرم بودن کفش نیز دیگر خصوصیت مورد تقاضای افراد می‌باشد. این نیاز، با استفاده از کوسن‌هایی در بخش مرکزی و نوک کفش تامین می‌شود. تولید کنندگان با بهره گیری از کپسول‌های دارای هوای فشرده در ساختمان کفش سبب می‌شوند که فشار برگشتی از سمت زمین خنثی شود و انرژی افراد هدر نرود. به همین سبب در طولانی مدت احساس خستگی نخواهند کرد.

کوسن‌ها به صورتی ساخته شده‌اند که پس از برداشتن فشار کف پا از رو آن‌ها، به حالت اولیه باز می‌گردند و انعطاف آن‌ها نیز پس از استفاده طولانی از بین نمی‌رود.

از این تکنولوژی به کار رفته در کفش نایک جردن با نام نایک ایر یاد می‌شود و از دلایل محبوبیت آن در بین ورزشکاران بسکتبالیست و والیبالیست می‌باشد.

پس از خرید کفش از این برند ممکن است متوجه وزن بالای آن نسبت به کفش‌های دیگر شده باشید که دلیل آن استفاده از ماده پلاستیکی مرغوب در لایه زیرین می‌باشد. این موضوع سبب افزایش دوام و طول عمر کفش‌ها می‌شود.

هم چنین مواد به کار رفته در قسمت رویی کفش‌های برند نایک جردن، از چرم درجه یک می‌باشد که مقاومت و استحکام آن را در شرایط مختلف افزایش می‌دهد.

کفش نایک جردن دارای تناسب استاندارد و قابل قبولی می‌باشد که این ویژگی نیز برای مشتریان این برند ملاک انتخاب محسوب می‌شود. به همین دلیل مورد استقبال خوبی از سوی ورزشکاران قرار می‌گیرد

از ویژگی های مهم کفش های این برند، داشتن منافذ برای تهویه هوا می باشد. در طی فعالیت زیاد و ایجاد گرما توسط پا لازم است که تا حدی این انرژی تخلیه شود. منافذ موجود در قسمت کفی کفش سبب می شود تا جریان هوا برقرار شود و دلیلی دیگر برای راحت بودن پا در کفش فراهم آید.

ظاهر مناسب کفش برای بسیاری از افراد الویت است. خوشبختانه نایک جردن در این مورد نیز خوب عمل کرده است و تولیدات خود را در رنگ‌ها و شکل‌های عامه پسند عرضه کرده است. لذا برای ست کردن کفش و لباس‌ها و یا داشتن تیپ‌های اسپورت و جذاب انتخاب‌های متنوعی در این برند وجود دارد.

این نوع کفش ها علاوه بر کیفیت بالا در ساخت، دارای طراحی و ظاهری زیبا می باشند و افراد می توانند به راحتی آن را با لباس های خود ست کنند. همچنین کفش جردن، کفشی مناسب برای ورزش هایی مانند بسکتبال، والیبال و… است و در پیاده روی و دویدن های طولانی مدت با استفاده از آن، پا دچار خستگی نمی شود.

پاها در کفش های جردن فضای بسیار مناسبی دارند و استفاده از این کفش ها در طولانی مدت باعث آسیب به کمر و سایر نقاط بدن نمی شود. این کفش ها بسیار سبک و با دوام هستند و راه رفتن و دویدن با آنها بسیار لذت بخش می باشد.

یکی از محصولات شرکت نایک که در سال 1984 و به صورت اختصاصی برای بسکتبالیست مشهور آمریکایی، مایکل جردن تولید شد، کفش ایر جردن است. این کفش توسط طراحان معروف طراحی و ساخته شد و محبوبیت بالایی در میان افراد مختلف پیدا کرد.

پس از کاربرد کفش جردن توسط مایکل جردن، انجمن بسکتبال آمریکا، استفاده از این کفش را در بازی ها ممنوع کرد. چرا که در آن زمان بسکتبالیست ها باید از کفش های مخصوص سفید رنگ استفاده می کردند و این کفش ها دارای رنگ های مشکی و قرمز بودند. این اقدام باعث تبلیغ ناخواسته برای کمپانی نایک شد و با استقبال فوق العاده ای توسط مردم و فروش بالایی روبرو شد.

لوگوی برند نایک جردن قبل از آرم JUMPMAN، نشان دو بال بود که در میان آنها از یک توپ بسکتبال استفاده می شد. بالای این تصویر نیز Air Jordan نوشته شده بود. پس از پیشرفت و تولید کفش ایر جردن 3، نشان ورزشی Jumping، بر روی زبانه کتانی های این برند حک شد. این تصویر در واقع شکلی از پرش های بلند مایکل جردن بود.

یکی از ویژگی هایی که هنگام خرید کفش نایک بایستی به آن دقت داشت، وجود سیستم کوسن در این کفش ها است. این فناوری باعث افزایش نرمی کفش شده و بسیاری از ورزشکاران در ورزش های بسکتبال، دو ماراتن و… به دلیل نرمی کفش از آن استفاده می کنند.

در هنگام انجام فعالیت های ورزشی، فشار زیادی به پا وارد می شود و ممکن است حین انجام حرکات، دچار زمین خوردن شد. به همین علت از سیستم کوسن و فشرده سازی هوا در کفش ایر جردن استفاده می شود تا از این خطرات در پا و بدن جلوگیری شود.

در واقع در کفش جردن و در قسمت کفی آن از هوای فشرده شده استفاده می شود تا از فشار یا ضربه به پا جلوگیری شود. کوسن های به کار رفته در کفش در استفاده طولانی مدت و در اثر فشار فرو نمی روند و به شکل اولیه خود باز می گردند. همچنین پس از پیاده روی با این کفش، انرژی هدر رفته به بدن باز می گردد و فرد دچار خستگی نمی شود.

در این فناوری که در کفش های جردن با نام تکنولوژی نایک ایر شناخته می شود، از کپسول های محکم و با دوامی استفاده می شود که در بخش های میانی و جلوی کف کفش به کار برده می شود. بالشتک های نرم در کف کفش باعث افزایش انعطاف پذیری در آن شده و احساس راحتی بیشتری در فرد ایجاد می کند.

کفش کتونی نایک جردن از قابلیت کشسانی بالایی برخوردار است. این کفش ها در قسمت های مختلف و در بخش های جلویی و انتهایی، در جهت های مختلف پشت، جلو و کنار، دارای کشسانی بسیار بالایی هستند.

برای تولید رویه کفش های جردن از چرم با کیفیت و در قسمت زیره نیز از لاستیک های با دوام و مقاوم استفاده می شود. بنابراین وزن این کفش ها اندکی بالا است. اما وزن آن هنگام انجام تمرینات ورزشی، آسیبی به پا وارد نمی کند و باعث خستگی در پا نمی شود. قسمت رویه کفش به دلیل استفاده از چرم در ساخت، مقاومت بی نظیری دارد. این ویژگی در کفش های جردن با نام Full-grain Leather به معنای بالاترین کیفیت چرم شناخته می شود.

کفش نایک جردن متناسب با فرم پا تولید شده و به راحتی با پا هماهنگ و فیت می شود. علاوه بر این به منظور تهویه هوا در این کفش ها از سوراخ هایی در قسمت رویه، استفاده می شود. بنابراین در فعالیت های روزانه پا دچار تعریق و مشکل نمی شود. همچنین قسمت زبانه کفش نیز طوری ساخته شده که عملیات تهویه هوا را به خوبی انجام می دهد.

هرت کالا

کفش های جردن دارای انواع مختلفی هستند و سری های آنها به صورت شماره گذاری شناخته می شوند. سری های اول این کفش که توسط مایکل جردن پوشیده شدن، با سری کفش جردن 1 نام گذاری شد. این کفش ها با کدهای رنگی خاص، زیبایی فوق العاده ای دارند و خانم ها و آقایان می توانند برای افزایش جذابیت در استایل خود، از آن استفاده کنند.

قیمت کفش نایک جردن اورجینال با توجه به هزینه های واردات و گمرک بالا است. اما با توجه به مقاومت و دوام بالای این کفش ها، فرد از خرید کفش به مدت چند سال بی نیاز است. بنابراین خرید این کفش ها بسیار مقرون به صرفه می باشد.

سروش کالا

دیدگاهتان را بنویسید