نرم افزار حسابداری ممکن است بر اساس ویژگی ها و اهداف اصلی شرکت شما را به طرق مختلف تقویت کند. سیستم های حسابداری دارای انواع مختلفی هستند که حتی بدون یک سیستم مناسب امکان پذیر نیستند، از صورتحساب اولیه تا گزارش مالیاتی پیچیده.

 

در زیر برخی از ویژگی های نرم افزار حسابداری آورده شده است:

 

  1. حسابداری اصلی

 

حسابداری ستون فقرات هر سیستمی است، و این ویژگی است که سازمان ها باید در هنگام جستجوی راه حلی قابل اعتماد اولویت بندی کنند. دفتر کل، دارایی های ثابت، حساب های پرداختنی و دریافتنی و تطبیق بانکی همگی نمونه هایی از حسابداری هستند. آنها اساسی ترین و حیاتی ترین هستند، اگرچه سیستم های پیچیده بسیار بیشتر در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

 

  1. ایجاد فاکتورها و صورتحساب

 

سیستم‌های حسابداری خاصی صرفاً به صورت‌حساب و صورت‌حساب اختصاص دارند، اما اکثریت آنها صورتحساب و صورت‌حساب را جزء ضروری هر فرآیند مالی می‌دانند. اگرچه ممکن است برای برخی از شرکت‌ها ارزشی ایجاد کند، اما امروزه اکثر شرکت‌ها یک سیستم ERP کوچک را انتخاب می‌کنند که نه تنها فاکتورها را ایجاد می‌کند، بلکه طیف کاملی از وظایف حسابداری و مالی را انجام می‌دهد و همچنین قوانین مالیاتی را رعایت می‌کند، مانند نرم‌افزار سپیدار سیستم .

بهترین نرم افزار حسابداری

  1. مدیریت حقوق و دستمزد

 

ابزار مدیریت حقوق و دستمزد ممکن است برای محاسبه و رسیدگی به پرداخت های کارکنان استفاده شود. بدون هیچ مشکلی می توانید چک های آنها را تهیه و چاپ کنید و بدون هیچ اشتباهی به فعالیت های قانونی و تعهدات مالیاتی پاسخ دهید. ماژول مدیریت حقوق و دستمزد بسیار محبوب است و مشاغلی که آن را ندارند می توانند بعداً آن را به عنوان یک ماژول الحاقی نصب کنند.

 

  1. تهیه بودجه و پیش بینی نتایج

 

این یک ویژگی بسته بندی شده نرم افزار حسابداری است که اکثر بسته های نرم افزار حسابداری به عنوان بخشی از خط اصلی خود ارائه می دهند. این دسته به شما امکان می دهد عملکرد مالی سال جاری را محاسبه و درک کنید و همچنین بودجه سال بعد را بر اساس روند داده های سال قبل پیش بینی کنید. شرکت ها ممکن است از این ابزار برای توسعه برآوردها و تعیین اهداف فروش واقع بینانه و مشتاقانه استفاده کنند.

 

7fad7255-0876-4053-be4d-760ce905d058.jpg (282×179)

 

  1. مدیریت موجودی

 

این عملکردی است که سیستم های حسابداری بسته به داده های ارائه شده توسط آنها برای گزینه های کنترل سهام ارائه می دهند. در این کارخانه است که شرکت‌ها تمام ابزارهای مورد نیاز برای ارائه طول عمر طولانی‌تر به خطوط تولید خود را پیدا می‌کنند. همچنین به این معنی است که آنها می توانند در دسترس بودن و جابجایی محصول را نظارت کنند و همچنین از نگرانی های مربوط به تحویل مانند انباشت بیش از حد و کمبود موجودی جلوگیری کنند.

 

  1. مدیریت دارایی

 

این ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری، که به عنوان «مدیریت دارایی‌های ثابت» شناخته می‌شوند، می‌توانند به عنوان یک ابزار مستقل یا به عنوان بخشی از یک ماژول بزرگ‌تر برای کمک به مدیریت دقیق‌تر داده‌های مالی استفاده شوند. این دسته شامل کارکردهایی مانند سابقه حسابرسی، سوابق هزینه، محاسبه استهلاک، توزیع منابع به بخش ها و غیره است.

 

  1. بوم گزارش

 

حسابداران امروزه وظایف زیادی در یک سازمان دارند، مانند مراقبت از داده ها و اطلاعات تجاری. نرم افزار حسابداری راه حل هایی را ارائه می دهد که حسابداران برای انجام وظایف خود به آنها نیاز دارند، درست همانطور که یک حرفه ای از ابزارها برای انجام وظایف خود استفاده می کند. سیستم‌های حسابداری امروزی شامل گزارش‌دهی و ویژگی‌های تحلیلی قدرتمندی است که به تصمیم‌گیری در مسائل مالی و آماری کمک می‌کند. این به حسابداران و مدیران مالی بینش های مالی مهم و داده های مالی دقیق می دهد که ممکن است آنها را برای هدایت به مدیریت ارائه دهند.

 

  1. قابلیت همکاری

 

سایر نرم افزارهای شرکتی می توانند از داده های وارد شده به نرم افزار حسابداری استفاده کنند. بخش های منابع انسانی، CRM، فروش، حمل و نقل و سایر بخش ها ممکن است نیاز به استفاده از اطلاعات داشته باشند. در نتیجه، سیستم انتخاب شده باید بتواند با داده های سایر برنامه ها نیز کار کند. در اکثر مشاغل، نرم افزارهای متنوعی استفاده می شود، در نتیجه، پلتفرم حسابداری که انتخاب می کنید باید بتواند در کنار نرم افزارهای دیگر عمل کند.

 

70aad705-19e2-4592-b616-bd39d26edd19.jpg (647×405)

تعریف نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری یک برنامه اساسی است که به شرکت اجازه می دهد حرکت پول را برای بازرسی داخلی و خارجی ثبت کند و امکان حسابرسی روی آنها را فراهم می کند. این ابزار اصلی برای ارزیابی سلامت مالی سازمان و انجام انطباق قانونی با استفاده از ابزارهایی مانند دفتر کل، سفارشات خرید، حساب های پرداختنی و دریافتنی، مدیریت سهام و صورتحساب است. این نرم افزار توسط تمام حسابداران حرفه ای و همچنین پرسنل حسابداری برای مدیریت موثر حساب ها و خودکارسازی کلیه عملیات سیستماتیک استفاده می شود.

 

این نرم افزار شامل طیف گسترده ای از توابع است که به صرفه جویی در زمان و افزایش کارایی کلی کمک می کند. ویژگی های نرم افزار حسابداری باید شامل تمام برنامه های مشتری، صورتحساب مشتری، داده های حساب های دریافتنی و بدهی ها باشد. برنامه ای واضح، شفاف و شفاف ترازنامه کسب و کار را ساده می کند و جریان نقدی را آسان تر می کند.

 

انواع نرم افزار حسابداری

سیستم های صورتحساب و صورتحساب: با استفاده از سیستم صورتحساب و صورتحساب، کارهای معمول مانند چک نویسی و تماس با مشتریان در مورد پرداخت بدهی ممکن است به سرعت انجام شود. این ابزار درک نهایی کاربرانی را که از خدمات استفاده می کنند با حرفه ای تر و واقعی تر کردن آن بهبود می بخشد و همچنین اعتماد مشتری به برند را تأیید می کند. همچنین به مستندسازی عملیات صورت‌حساب و صورت‌حساب در آماده‌سازی برای هر گونه اعتبار یا مجوزی که ممکن است مورد نیاز باشد کمک می‌کند.

 

سیستم‌های مدیریت زمان و هزینه: این پلتفرم‌ها با هدف تسریع فرآیندهای صورت‌حساب و تأیید هزینه‌های معلق در جاده ایجاد شده‌اند. آنها همچنین به اندازه کافی قابل تنظیم هستند که کسب و کارها ممکن است تغییرات را با سرعت خود ایجاد کنند. هدف از اتخاذ این پلتفرم تسریع در جمع آوری پرداخت و مرتب کردن رویه هایی است که قبلاً کند و غیرمولد بودند. می توانید با استفاده از نرم افزار مدیریت زمان و هزینه، یک نمایش کامل و گرافیکی در مورد نحوه استفاده از زمان و منابع در شرکت ایجاد کنید.

 

سیستم های مدیریت حقوق و دستمزد: سیستم مدیریت حقوق و دستمزد به شما این امکان را می دهد که هم بدهی ها و هم مطالبات را از یک مکان واحد رسیدگی کنید. این برنامه می‌تواند درآمد یک کارمند را محاسبه کند، آن را مستقیماً به حساب‌های بانکی آن‌ها منتقل کند، کسر مرخصی‌ها را ایجاد کند، فیش‌های حقوق و فرم‌های مالیاتی و موارد دیگر ایجاد کند. در درازمدت، سیستم مدیریت حقوق و دستمزد با کاهش هزینه ها و ارائه گزارش های دقیق در صورت نیاز، باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

 

سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی: برنامه ریزی محصول، خرید مواد، مدیریت موجودی، توزیع، مالی، بازاریابی، حسابداری و منابع انسانی همه در برنامه برنامه ریزی منابع سازمانی گنجانده شده اند. جدیدترین بسته‌های ERP همچنین توانایی ارتباط با CRM شما را دارند و به شما این امکان را می‌دهند که از تلاش‌های بازاریابی فعلی خود درس بگیرید و در آینده تلاش‌های قوی‌تری بسازید.

 

نرم افزار حسابداری سپیدار

نرم افزار حسابداری سپیدار نرم افزاری قدرتمند است که زیرمجموعه ای از همکاران سیستم می باشد و شامل سیستم های پایه، زیرسیستم ها و تجهیزات جانبی می باشد که می توانید هر قسمت و سیستمی را که نیاز دارید کارکردهای آن را از آن اجاره کنید.بخش خدمات سایت پنل مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید.

 

نرم افزار حرفه ای سپیدار هم به صورت آنلاین و هم به صورت کاربری قابل نصب است که نیاز به نصب شبکه بیشتری دارد اما مزیت این روش این است که تمام نیازهای یک شرکت می تواند از ابزار سپیدار استفاده کند. شرکت آریا تراز ارائه دهنده خدمات و فروش نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم می باشد. برای کسب قیمت نرم افزار حسابداری سپیدار به سایت ariataraz.com  مراجعه فرمایید.

8ac0f909-fce4-42e7-9767-dcb0108cfa31.jpg (750×422)

دیدگاهتان را بنویسید