تشخیص نوع حساب بانک رفاه از روی شماره شبا، امکان‌پذیر است. چراکه شماره شبا دارای اجزای مختلفی است و یکی از اجزای تشکیل‌دهنده آن کد نوع حساب است. درصورتی‌که قصد استفاده از شماره شبا بانک رفاه را داشته باشید، بهتر است ابتدا با ساختار تشکیل‌دهنده شماره شبا آشنا شوید.

تشخیص نوع حساب بانک رفاه از روی شماره شبا

ساختار شماره شبا بانک رفاه

شماره شبا بانک رفاه کارگران با استفاده از قواعد حساب‌های بین‌المللی ساخته‌شده است. این شناسه ۲۶ کاراکتر دارد که هر یک مربوط به بخش‌هایی از اطلاعات حساب بانکی هستند. با توجه به این‌که شناسه شبا بر اساس چارچوب بین‌المللی ‌ISO13616 تعریف‌شده است، علاوه بر این‌که در بانک‌های ایران کاربرد دارد، برای استفاده در بانک‌های بین‌المللی هم طراحی‌شده است.

مشتریان بانک رفاه هم می‌توانند حساب‌های سپرده در این بانک داشته باشند، هم حساب تسهیلات افتتاح کنند. به‌صورت هر یک از این حساب‌ها، دارای کد مشخصی است و هنگامی‌که این کد در بین اجزای تشکیل‌دهنده شبا قرار می‌گیرد، با توجه به آن می‌توان تشخیص داد که نوع حساب بانک رفاه از حساب‌های سپرده است یا حساب تسهیلات. ساختار شماره شبا بانک رفاه از اجزای زیر تشکیل شده است.

CC: کد CC که همان شناسه کشور است، در شماره شبا بانک رفاه و تمام بانک‌های ایرانی یکسان است. این شناسه شامل دو حرف انگلیسی می شود که نماد کشور ایران در کشورهای دیگر است و از دو حرف انگلیسی IR تشکیل می شود.

CD: کد CD همان Check Digit یا شناسه کنترل صحت ساختار شبا است که بعد از حروف انگلیسی قرار می‌گیرد.

BBAN: این کد همان شماره‌حساب بانک رفاه است که شامل ۲۲ رقم می شود.

البته خود این شماره‌حساب که از ۲۲ رقم تشکیل شده، دارای اجزای کوچک‌تری است و به سه بخش جداگانه تشکیل می شود.

  • اولین بخش مربوط به شناسه بانک می شود که در بانک رفاه این شناسه عدد 013 است.
  • بعدازآن کد نوع حساب بانکی قرار می‌گیرد. چنانچه حساب مشتریان در بانک رفاه از نوع سپرده باشد، یک رقم 0 در شماره شبا قرار می‌گیرد. اگر این حساب از نوع حساب‌های تسهیلات باشد، عدد 1 به‌جای آن در شناسه شبا جایگزین می شود.
  • بخش آخر شماره شبا همان شماره‌حساب بانکی است. البته به دلیل اینکه ۱۸ رقم از شماره شبا باقی‌مانده که باید تکمیل شود، اگر حساب بانک رفاه ۱۸ رقمی نباشد، برای تکمیل ظرفیت به‌جای باقی اعداد 0 قرار می‌دهند.

دریافت شماره شبا بانک رفاه

برای تشخیص نوع حساب بانک رفاه از روی شماره شبا ابتدا باید بتوانید شماره شبا را دریافت نمایید. روش‌های گوناگونی برای دریافت شماره شبا بانک رفاه وجود دارد که هر کس با توجه به شرایط خود و زمانی که دارد می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

البته تمام بانک‌های ایرانی ازجمله بانک رفاه موظف شده‌اند تا شماره شبا همه حساب‌های بانکی را به صاحبان حساب ارائه نمایند. به همین خاطر بعضی از کارت های بانکی دارای شماره شبا هستند یا در دفترچه حساب بانکی شماره شبا درج شده است، اما ممکن است به هر دلیلی امکان دسترسی به دفترچه حساب وجود نداشته باشد. ولی می‌توان از روش‌های دریافت شماره شبا بانک رفاه به‌صورت حضوری و غیرحضوری استفاده نمود.

دریافت شماره شبا بانک رفاه حضوری

اگر در ساعات کاری بانک به شماره شبا بانک رفاه احتیاج داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی به شعب بانک رفاه مراجعه نمایید و یا از دستگاه های عابر بانک رفاه شماره شبا بگیرید. البته حتماً این را هم می دانید که رفتن به بانک به یک تا دو ساعت زمان نیاز دارد و حتماً باید وقت کافی برای دریافت حضوری شبا از شعب بانک داشته باشید. درصورتی‌که بخواهید سریعتر شماره شبا بانک رفاه را دریافت کنید، می‌توانید از روش‌های غیرحضوری استفاده کنید.

دریافت شماره شبا بانک رفاه آنلاین

دریافت شماره شبا بانک رفاه به‌صورت آنلاین هم در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و هم محدودیت زمانی ندارد. به این معنی که شما در هر ساعت از شبانه روز که به شماره شبا نیاز پیدا کنید، می‌توانید آن را به‌صورت اینترنتی دریافت نمایید.

برای به دست آوردن شماره شبا بانک رفاه یا هر بانک دیگری که در آن حساب دارید، می‌توانید از خدمات سایت هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، استفاده کنید. برای این‌که بتوانید از طریق سایت های معتبر، شماره شبا را به دست بیاورید یا باید شماره‌حساب بانک رفاه را داشته باشید یا از شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی استفاده کنید.

تنها از طریق اطلاعات حساب بانکی خود می‌توانید به شماره شبا برسید. برای آشنایی با روش دریافت شبا بانک رفاه به‌صورت آنلاین، بهتر است با آموزش دریافت آنلاین شبا که در ادامه به آن اشاره می کنیم، آشنا شوید.

آموزش دریافت شماره شبا بانک رفاه به‌صورت آنلاین

ابتدا باید یک سایت معتبر پیدا کنید تا بتوانید شماره کارت بانکی یا شماره‌حساب خود را با خیالی آسوده در آن وارد کنید. به این صورت می‌توانید شماره شبا را از طریق تبدیل شماره کارت به شماره شبا یا تبدیل شماره‌حساب به شبا محاسبه نمایید. ما در این قسمت یک سایت معتبر به شما معرفی می کنیم که با دریافت کارمزدی اندک، حدود ۱۲۵۰ تومان، می‌تواند با شماره‌حساب و شماره کارت در کمتر از یک دقیقه، شناسه شبا بانک رفاه کارگران را برای شما استعلام بگیرد.

 

تبدیل شماره‌حساب به شبا در سایت تبدیل کارت

برای تبدیل نمودن شماره‌حساب به شبا در سایت تبدیل کارت، باید در این سایت ثبت نام کنید و پس از دریافت رمز کاربری، گزینه تبدیل حساب به شبا را انتخاب نمایید. به این صورت می‌توانید با پرداخت 1250 تومان و انتخاب گزینه دریافت، شماره شبا بانک رفاه را به دست بیاورید.

 

تبدیل شماره کارت به شبا در سایت تبدیل کارت

به منظور تبدیل شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی به شبا بانک رفاه، باید ابتدا در سایت تبدیل کار ثبت نام نمایید و سپس از منوی صفحه اصلی سایت، گزینه تبدیل شماره کارت به شماره شبا بانک رفاه را انتخاب نمایید. پس از وارد نمودن شماره کارت بانکی باید هزینه را پرداخت نموده و روی گزینه دریافت شبا کلیک کنید.

 

سخن پایانی

به منظور تشخیص نوع حساب بانک رفاه از روی شماره شبا، اول باید بتوانید این شناسه را دریافت نمایید. در این نوشتار درباره آموزش دریافت شبا و روش‌های مختلفی که می‌توانید با استفاده از آن به شماره شبا برسید، توضیحاتی را ارائه کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید