اینکه چه کاری را در چه زمانی و در کجا انجام دهیم برای برخی از افراد بسیار مهم و حساس است. برخی از افراد باور دارند تاثیر زمان انتخابی بر روی نتیجه بسیار زیاد است و برخی دیگر نیز با تصور اینکه در یک بازه زمانی خاص تمامی مشکلاتشان برطرف می شود و پروسه مورد نظر خودشان بدون هیچ دردسری طی می شود ، برای انجام هر کاری به دنبال تعیین یک زمان خاص می باشند. به عنوان مثال کسانی که تمایل دارند بینی خود را عمل کنند ، به دنبال این موضوع هستند که بدانند آیا هوای سرد یا گرم بر روی بینی تاثیر می گذارد یا خیر؟ یا اینکه باید در چه فصل و زمانی بینی خود را عمل کنند تا راحت ترین دوره نقاهت را داشته باشند. این مسئله واقعا تاثیر گذار است و باید فرد به زمان و فصلی که قصد دارد بینی خود را عمل کند دقت نماید. شاید برایتان این سوال به وجود آمده باشد که چرا عمل بینی در فصل سرما یا گرما بسیار مهم است و اینکه بر روی چه چیزی تاثیر می گذارد با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

 

جراحی بینی در پاییز یا زمستان

 

فصل گرم یا سرد سال برای عمل زیبایی بینی

اینکه شما در چه فصلی از سال یا چه ماه و حتی روزی از ماه بینی خود را عمل کنید چندان اهمیت خاصی ندارد ، چرا که در هر صورت، شما اگر جراح بینی مجرب و متبحری را انتخاب کرده باشید او نتیجه ای مطلوب و ایده آل را برایتان خلق خواهد کرد. اما گاها برای برخی از افراد به خصوص کسانی که به حساسیت های فصلی دچار هستند این موضوع فرق می کند و انتخاب فصل مناسب بسیار حساس و حیاتی است. به عنوان مثال در صورتی که فرد آلرژی فصلی شدیدی داشته باشد بهتر است در فصلی اقدام به جراحی بینی کند که شدت آلرژی او کمتر باشد و حساسیت او نیز قابل کنترل است. عمل زیبایی بینی یک عمل زیبایی اختیاری است که هیچ لزوم خاصی در انجام آن نیست و می توان زمان انجام آن را بر اساس شرایط خود و با هماهنگی پزشک تغییر داد و هر فصل و روزی از سال آن را با خیالی آسوده و بدون هیچ مشکلی انجام داد.

با وجود توضیحات فوق ، برای برخی از متقاضیان مهم است که بدانند آیا فصل ها بر روی فرایند بهبودی و همچنین نتایج جراحی تاثیر بگذارد یا خیر؟

اغلب افراد ترجیح می دهند تا دوره نقاهت خود را با توجه به تعطیلات هماهنگ کنند تا با این کار نیازی به گرفتن مرخصی از محل کار خود نداشته باشند و بتوانند به درستی استراحت کنند. به همین خاطر است که تعداد کسانی که بعد از سال نو بینی خود را عمل کرده اند بسیار زیاد می باشد.

آیا بهترین فصل برای جراحی بینی بهار و  تابستان

فصل بهار و تابستان فصلی است که بیشتر افراد به دلیل مطلوب بودن هوا آن را برای انجام رینوپلاستی انتخاب می کنند. چرا که در بهار مردم مصمم هستند تا با تغییر خصوصیات چهره خود ، ظاهری جذاب تر و زیبا تر برای فصل تابستان داشته باشند. به دلیل دمای خوب و مطلوب این فصل ها عمل زیبایی بینی امکان پذیر است و دوران بهبودی در هوایی که نه سرد و نه زیاد گرم به راحتی طی می شود. علاوه بر تمامی این موارد دانشجویان یا حتی کارمندان نیز می توانند از تعطیلات نوروزی خود بهترین استفاده را داشته باشند و پیش از شروع کار فصل جدیدی از زندگی خود را تجربه کنند. تعطیلات تابستانه یا بهاری این امکان را به شما می دهد تا بدون نگرانی این پروسه را انجام دهید و با خیالی اسوده به بدن خود استراحت دهید. در صورتی که شما نکات مراقبتی را به درستی رعایت کنید گرمای هوا برای بهبودی شما مشکلی را به وجود نمی آورد.

برای انتخاب فصل مناسب برای عمل بینی به این نکات توجه ویژه ای داشته باشید!!

با وجود اینکه تمامی فصل ها برای انجام عمل زیبایی بینی مفید هستند اما ، باید به این نکات توجه کنید تا در آینده برایتان مشکلی به وجود نیاید.

  • آلرژی فصلی

تنها ایرادی که برای انجام عمل رینوپلاستی در فصل بهار و  پاییز وجود دارد و می تواند تصمیم گیری را برای افراد سخت کند ، واکنش های الرژی می باشد. چرا که در فصل بهار ، تعداد مواد آلرژی زا در هوا افزایش پیدا می کند. همین امر نیز می تواند بر روی روند بهبودی بیماران تاثیر بگذارد و این بازه زمانی را دشوار سازد. اگر این احتمال برای شما وجود دارد که در این فصل با عطسه شدید ، ابریزش غیر قابل کنترل بینی و خارش رو به رو می شوید ، بهتر است فصل های که باعث تشدید آلرژی شما می شوند را انتخاب نکنید.

  • گرما

گرما بسیار طاقت فرسا و سخت است به خصوص برای کسی که به تازگی بینی خود را عمل کرده است و محل کار او در معرض تابش شدید نور خورشید می باشد. چرا که بالا بودن دمای هوا و همچنین تابش نور خورشید باعث تورم شدید بینی می شود و حتی ممکن است منجر به خونریزی های اذیت کننده گردد. انجام فعالیت های شدید در فضای آزاد و زیر نور آفتاب ممنوع است.

لازم به ذکر است در هفته های ابتدایی بعد از عمل پوست بسیار حساس می باشد و به همین خاطر همواره این احتمال وجود دارد تا برخورد اشعه های نور خورشید به پوست شما آسیب جدی برساند و موجب بروز لک و آکنه شود. از همین رو بهتر است فصلی مناسب با حالات و شرایط خود انتخاب کنید.

  • مراقبت از سلامتی خود

نکته ای که در این خصوص وجود دارد و دکتر عرفانیان بهترین جراح بینی مشهد ، به آن اشاره می کند این است که شما در هر فصلی که قرار داشته باشید باید برای بهبود حال خود و طی کردن دوره نقاهت به فکر سلامتی خود باشید تا در آینده به مشکلی گرفتار نشوید. سرماخوردگی تنها مختص به فصل زمستان و سرد سال نیست و در هر فصلی باید مراقب آن باشید ، زیرا عطسه و سرفه می تواند مشکل ساز باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید