حذف یونولیت در سقف با یونیپلکس

با توجه به گرانی یونولیت در روزهای اخیر،  خرید یونولیت سقفی نسوز و ارزان با قیمت مناسب به یک چالش تبدیل شده است، ما سعی می کنیم قیمت مناسبی از این محصول را به شما عرضه نماییم و علاوه بر آن جایگزین این محصول را نیز به شما معرفی نماییم. با توجه به اینکه سقف یکی از بخش‌های اصلی و مهم در ساختمان محسوب می‌شود، حفظ کیفیت، ساختار، عایق‌بندی و ایمن بودن آن نیز حائز اهمیت فراوانی است، ازاین‌رو در بسیاری از سازه‌ها قالب جایگزین یونولیت در سقف به‌کار برده می‌شود و ضمن کارایی مطلوب، مزایای فراوانی را برای محیط و ساکنین به‌همراه دارد.

هنگام ساخت انواع بنا، پس از فونداسیون و ستون‌ها، اجرای سقف بسیار مهم است. بر همین اساس زمانی که نوبت ساخت و اجرای سقف می‌رسد، می‌بایست یک‌سری نکات و عوامل را مدنظر را قرار داد تا علاوه‌بر حفظ کیفیت و ساختار یکپارچۀ ساختمان، از بروز هرگونه آسیب به آن جلوگیری شود. بدین صورت که با استفاده از مواد سبک و مقاوم، ضمن کاهش وزن سقف، می‌توان استحکام و مقاومت آن را افزایش داد. در این میان نیز با خرید یونولیت سقفی ارزان می‌توان تا حد زیادی در هزینه‌های احداث بنا صرفه‌جویی کرد. بدین ترتیب می‌توان گفت که قالب جایگزین یونولیت در سقف کاربرد و مزایای فراوانی دارد و بر همین اساس در ادامه قصد داریم شما را به این روش اجرای سقف آشنا کنیم.

بسیاری بر این باورند که روش های جایگزین یونولیت می تواند بسیار موثر باشد، و در اجرای سقف ها اغلب از این روش بهره گرفته می شود، این مساله باعث شده است تا ما در این مطلب سعی کنیم بیشتر در خصوص این مساله صحبت نماییم. ما با استفاده از اطلاعاتی که در این باره در اختیار شما می گذاریم، می توانید بهترین تصمیم ها را در این خصوص بگیرید، ما همه سعی خود را می کنیم تا شما با تامین کنندگان اصلی قالب جایگزین یونولیت نیز آشنا نماییم، یونیپلکس یا همان روش جایگزین یونولیت در سقف، که برای حذف یونولیت در سقف به کار می رود، از روش هایی است که بسیار ارزان و مقرون به صرفه است و شما می توانید با استفاده از این روش بهترین بازدهی را بگیرید.

 

یونولیت سقفی چیست؟

یونولیت برای اولین بار در سال 1950 میلادی تولید شد. در ابتدا کیسه‌های حاوی پلی‌سایرن به‌صورت بلورهای ریز جامد و سبک با رنگ سفید وارد مراکز تولید می‌شدند. البته این محصول از پروپان هیدروکربن در صنایع پتروشیمی به‌وجود آمده‌است و گرانول‌ها را در مدت زمان 60 تا 70 ثانیه به‌وسیلۀ بخار آب حرارت می‌دهند. این کار چندین بار تکرار می‌شود و در آخر با انبساط مواد، محصول اصلی یعنی یونولیت سقفی تولید می‌گردد.

درواقع حجم دانه‌های پلی‌استایرن تا چهل برابر افزایش می‌یابد و این امر موجب تسهیل فرآیند قالب‌گیری و تولید این نوع از محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی می‌شود. در بخش قالب‌گیری نیز یونولیت‌ها به شکل و اندازه‌های مختلف در می‌آیند و پس از برش توسط دستگاه CNC، روانۀ بازار می‌شوند. خاطرنشان می‌شود که بعضی از این محصولات تولید‌شده، به‌لحاظ مقاومت بالا در برابر حرارت، به‌عنوان یونولیت نسوز تولید و عرضه می‌گردند. بدین ترتیب می‌توان با خرید یونولیت سقفی نسوز ضمن بهبود کیفیت سقف، از بروز آتش‌سوزی و شلعه‌ور شدن سقف ساختمان جلوگیری کرد.

در خرید یونولیت حتما باید با مشاوره با متخصصین بهترین نوع یونولیت را انتخاب کنید. اما محصول جدیدی که نخستین تولیدکننده بلوک یونولیت در ایران، آن را تولید کرده است، بسیار مزایای بهتری نسبت به یونولیت دارد، نام این محصول یونیپلکس است که برای اجرای سقف از آن استفاده می شود. یونیپلکس مزایای زیادی نسبت به یونولیت دارد.  برای مثال از آنجا که بلوک های یونولیت ماندگار هستند، در برابر آتش سوزی بسیار آسیب پذیر می باشند، اما از آنجا که بلوک های یونیپلکس غیرماندگار هستند، سقفی که با این بلوک ها ساخته شود از این آسیب مصون است، در ادامه مزایا و توضیحات بیشتری را از یونیپلکس با شما در میان خواهیم گذاشت.

خرید یونولیت سقفی

ویژگی‌های استفاده از قالب جایگزین یونولیت در سقف

در سال‌های اخیر  قالب جایگزین یونولیت در سقف یا همان بلوک سقفی یونیپلکس که با حذف یونولیت از سقف تاثر به سزایی داشته اند باعث شده است، صنعت ساختمان‌سازی دچار تغییر و تحولات اساسی شده‌است. به‌طوری‌که شاهد ورود روش‌های نوین و استفاده از تجهیزات به‌روز درزمینۀ احداث انواع سازه هستیم.

استفاده از قالب جایگزین یونولیت در سقف مزایا و ویژگی‌های فراوانی برای محیط، سازندگان بنا و ساکنین به همراه دارد. بعضی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین این ویژگی‌ها به شرح زیر عبارت است از:

  • کاهش وزن سقف ساختمان؛ به‌طورکلی براساس استانداردهای ساختمان‌سازی، در هر ردیف از سقف می‌بایست تعداد مشخصی تیرچه بلوک قرار بگیرد که این بلوک‌ها با مصالح ترکیب می‌شوند و درنتیجه موجب افزایش وزن سقف سازه می‌گردند. این در حالی است که به جای هر ۱۰ بلوک سفالی، می‌توان از یک بلوک یونولیتی استفاده کرد و همین امر موجب کاهش وزن سقف و افزایش استحکام آن می‌گردد.
  • صرفه‌جویی بهینه در مصرف بتن و تیرچه بلوک
  • عدم نیاز به رابیتس و اتصال باکیفیت به گچ و خاک سقف؛ با توجه به اینکه قسمت انتهای یونولیت‌ها یک شیار وجود دارد، نیاز به استفاده از رابیتس به‌طور کامل برطرف شده‌است و به‌راحتی می‌توان آن را به گچ و خاک سقف متصل کرد.
  • قالب جایگزین یونولیت در سقف هیچ‌گونه ضایعات و پرتی در هنگام جابه‌جایی و نصب ندارند و به همین سبب موجب کاهش هزینه‌های اجرای سقف انواع سازه می‌گردد.
  • صرفه‌جویی فوق‌العاده در مصرف آب؛ از آنجایی‌ که در سال‌های اخیر، شاهد کاهش نزولات آسمانی و کمبود شدید آب هستیم، استفاده از این روش تأثیر بسزایی در کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از آن دارد.
  • نصب سریع و آسان
  • حمل راحت و کاهش هزینه‌های حمل و جابه‌جایی
  • سبک‌سازی سقف و کاهش خطرات ناشی از زلزله و همچنین پرتاب و سقوط مصالح روی افراد
  • عایق مناسب در برابر صدا، رطوبت، سرما و گرما
  • کاهش میزان استفاده از فولاد و قالب‌بندی در سقف اماکن مختلف

استفاده از سقف های تیرچه بلوک، به علت روش اجرای آسان و سرعت بالای اجرای  آن نسبت به سایر روش های اجرای سقف بتنی رونق بسیار دارد، اما این روش با وارد کردن محصولات پلاستیکی (پلی استایرن یا یونولیت) به طبیعت باعث آلودگی محیط زیست می شود.

برای همین ما جهت رفع این معایب قالب یونیپلکس با به کار گیری تکنولوژی روز دنیا و استفاده از مواد کاملا قابل بازیافت، اقدام به تولید یونپلکس نموده ایم.

حذف یونولیت از سقف با یونیپلکس

یونیپلکس که جدیدترین روش اجرای سقف می باشد و به شدت بهینه است، قدم بزرگی در این زمینه برداشته است و هم قیمت ها را پایین آورده است و هم باعث شده است، استاندارد ها در این حوزه به شدت بالا برود، این مساله از جهات مختلفی مورد بررسی و اهمیت می باشد، ما سعی می کنیم، این موضوع را به صورت جد برای شما بیان کنیم تا اگر قصد حذف یونولیت از سقف را داشتید، با استفاده از یونیپلکس این کار را انجام دهید.

 

اندازۀ انواع یونولیت سقفی موجود در بازار

برای خرید یونولیت سقفی ارزان و باکیفیت می‌بایست علاوه‌بر ساختار، به ابعاد و اندازۀ آن نیز توجه کنید تا علاوه‌بر تهیه و نصب یک محصول باکیفیت در سازه، استحکام و مقاومت سقف ساختمان را تا حد زیادی افزایش دهید. در این راستا اندازۀ مدل‌های مختلف یونولیت سقفی برای مصارف گوناگون به قرار زیر است:

۱. یونولیت تیرچه بتنی با طول ۲ متر، عرض ۵۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۲۵ سانتی‌متر؛ این مدل از قالب جایگزین یونولیت در سقف، معمولاً برای ساخت مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری به‌کار برده می‌شود.

۲. یونولیت تیرچه فلزی با طول ۲ متر، عرض ۶۵ سانتی‌متر و ارتفاع ۲۵ سانتی‌متر.

۳. یونولیت‌های سقفی پیش تنیده با طول ۲ متر، عرض ۵۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۱۵ سانتی‌متر.

۴. یونولیت حفره‌دار با طول ۱۱۰ سانتی‌متر، عرض ۵۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۲۵ سانتی‌متر.

خاطرنشان می‌شود که این اندازه‌ها صرفاً براساس استانداردهای موجود درزمینۀ تولید فوم‌های سقفی است. اما یونولیت‌ها با توجه به نیاز سفارش‌دهندگان با هر اندازه‌ای قابلیت تولید و عرضه دارند. بدین ترتیب هنگام خرید یونولیت سقفی نسوز و معمولی درخصوص ابعاد و اندازه سقف نگرانی نداشته باشید و پس از اندازه‌گیری دقیق، اقدام به ثبت سفارش و خرید یونولیت سقفی ارزان کنید.

 

کاربردهای اصلی فوم سقفی کدام‌اند؟

طبق تحقیقات و بررسی‌های به‌عمل آمده به این نتیجه دست یافتیم که فوم‌های سقفی کاربردهای فراوانی دارند و روزبه‌روز شاهد افزایش موارد کاربرد آن در صنایع مختلف هستیم. بدین منظور از بین کاربردهای اصلی قالب جایگزین یونولیت در سقف، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع بسته‌بندی انواع مواد غذایی، لوازم برقی، دارو، تجهیزات پزشکی و غیره
  • تولید و راه‌اندازی تونل‌های انجماد
  • تولید کانتینرهای حمل مواد غذایی، دارویی و شیمیایی
  • ساخت انواع سردخانه‌های کوچک و بزرگ
  • تولید عایق‌های سرمایشی و گرمایشی

 

سخن پایانی

یونولیت‌های سقفی به‌لحاظ برخورداری از ساختار منحصر‌به‌فرد و کارایی فوق‌العاده، جایگزین مناسبی برای اجرای انواع سقف و عایق‌های حرارتی و برودتی هستند. درواقع مزایای این قالب جایگزین یونولیت در سقف باعث شده‌است تا شاهد افزایش استفاده از آن در سال‌های اخیر باشیم. شما نیز می‌توانید جهت اجرای سقف انواع منازل ویلایی، مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری از این محصول استفاده کنید. در این زمینه نیز سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی اقدام به تهیه و عرضۀ یونولیت‌های سقفی کرده‌اند. بدین جهت با بررسی کیفیت و قیمت محصولات موجود در بازار، مناسب‌ترین نوع یونولیت را انتخاب کنید و به‌کار بگیرید. با توجه به این که روش هایی بر ای حذف یونولیت از سقف مانند یونیپلکس که جایگزین یونولیت در سقف می باشد، بوجود آمده اند این روش ها بسیار به صرفه هستند، و باعث می شوند، تا قیمت یونولیت سقفی و هزینه ای که این محصول بر دوش شم می گذارد به شدت کاهش دهید.هم چنین می توانید در این منبع اطلاعات بیشتری از این مورد را نیز ببینید و در این خصوص تصمیم نهایی مثبت را بگیرید.

 

 

برچسب ها : اجرای سقف,یونولیت

دیدگاهتان را بنویسید