تقلب در فروش گوسفند زنده

دادن جو اضافی به گوسفندان باعث تشنگی و افزایش حجم
دادن جو اضافی به گوسفندان باعث تشنگی و افزایش حجم

متاسفانه همیشه شرکت ها و فروشگاه هایی هستند که با استفاده از روش های غیر اخلاقی و ناپسند، سعی در کلاهبرداری از مردم را دارند. فروش گوسفند هم از این قاعده استثناء نیست. هنگام خرید گوسفند ، به این نکته هم توجه داشته باشید. بسیاری از افراد سودجو به روش های مختلف سعی در فریب مردم و سوء استفاده اقتصادی از طریق فروش گوسفند زنده را دارند. با توجه به رسالت فروشگاه اینترنتی دام کالا در آگاه سازی و صداقت و نیز جلب اعتماد مشتریان، به بررسی روش های رایج سودجویی غیر مجاز می پردازیم.

روش های تقلب در فروش گوسفند زنده

شرکت های سودجو و متقلب، از روش های مختلفی برای فروش بیشتر و متقلبانه استفاده می کنند. عمده این روش ها در فروش و خرید گوسفند به تغییر رژیم غذایی و یا کم فروشی با تغییر سیستم توزین، خلاصه می شوند. در ادامه با این دو روش بیشترآشنا خواهید شد.

1- تغییر در رژیم غذایی

افزایش حجم و وزن گوسفند، مهمترین هدف در این روش به شمار می رود. از روش های مختلف می توان وزن گوسفند زنده را به صورت کاذب بالا برد، بدون آنکه تغییری در میزان گوشت دهی آن به وجود آید.

الف) افزودن غیر معمول و بیش از حد جو به غذای گوسفندان: یکی از این روش ها دادن جو زیاد به گوسفندان قبل از فروش است. همانطور که می دانید جو مهمترین ماده غذایی گوسفند، مخصوصا در فصل سرما و کمبود علف طبیعی مراتع و چراگاه ها به شمار می رود. از طرفی دیگر جو با جذب آب خیلی سریع افزایش حجم و وزن پیدا می کند. سودجویان متقلب با استفاده از این خصوصیات ها، قبل از فروش گوسفند زنده اقدام به اضافه کردن مقادیر بسیار زیاد جو در غذای گوسفندان می کنند. این کار باعث می شود جو داخل شکمبه گوسفند آب زیادی را جذب کند و خیلی سریع اضافه حجم و اضافه وزن پیدا کند.

متاسفانه برخی افراد سودجو با گذاشتن سنگ نمک در خوراک گوسفندان باعث افزایش کاذب وزن گوسفندان می شوند.
متاسفانه برخی افراد سودجو با گذاشتن سنگ نمک در خوراک گوسفندان باعث افزایش کاذب وزن گوسفندان می شوند.

ب) افزودن نمک به خوراک گوسفند زنده: نمک، باعث تشنگی بیش از حد می شود. کافی است در خوراک گوسفند زنده نمک افزوده شود تا گوسفند زبان بسته احساس تشنگی کند. شاید بیان نکته زیر بیشتر عمق این مساله را نمایان سازد:

حجم معده یا به اصطلاح همان شکمبه گوسفند، ممکن است در بعضی حالات به 25 کیلو گرم برسد، این در حالی است که نیاز روزانه گوسفند به آب به طور متوسط چیزی حدود 5 کیلوگرم است. گوسفند تشنه که نمک زیادی خورده، ناچار است تشنگی خود را با خوردن آب برطرف کند. طبیعی است این آب، حجم شکمبه گوسفند را پر نموده و باعث افزایش حجم و وزن کاذب آن می شود. اگر در این حالت اقدام به خرید گوسفند نمایید، در واقع متضرر خواهید شد.

2-استفاده از ترازو با کالیبره نادرست

کالیبراسیون یا کالیبره کردن یعنی تنظیم یک دستگاه بر اساس نظم و استاندارد مشخص شده. ترازوی غیر کالیبره یعنی ترازویی که به علت ایجاد تغییرات در آن، غیر استاندارد شده و وزن را به درستی نمایش نمی دهد. مثلا هر 1000 گرم را 1500 گرم نشان می دهد. تقریبا تمام ترازوهای دیجیتالی امروزی، قابلیت تغییر کالیبراسیون را دارند. یعنی این امکان در آن ها فراهم است که وزن را بیشتر یا کمتر از استاندارد جهانی نمایش دهند. از طرفی دیگر بسیاری از مراکز فروش، گوسفند زنده را همراه با ترازو به محل ارسال می کنند. با استفاده از این روش افراد سودجو خیلی راحت می توانند مثلا یک گوسفند زنده 50 کیلو گرمی را به عنوان یک گوسفند 60 کیلو گرمی به خریدار بفروشند. همان طور که گفته شد، متاسفانه بسیاری از افراد از این روش استفاده می کنند و یکی از دلایل قیمت پایین گوسفند می تواند همین موضوع باشد.

مزایای خرید از دامکالا به صورت مستقیم

خرید گوسفند و گوشت، به صورت مستقیم از مبادی تولید کننده و بدون واسطه مانند فروشگاه دامکالا فواید عمده ای دارد. اگر بخواهیم یک تعریف خوب برای خرید گوسفند زنده یا گوشت ارائه دهیم، باید بگوییم: خرید خوب گوشت خریدی است که طی آن بهترین گوشت از نظر کیفیت، با بهترین قیمت و در سریع ترین زمان ممکن و مورد نظر به دست مصرف کننده برسد. تمام این خصوصیات با خرید گوسفند از دام کالا قابل دسترسی است. این موارد را به صورت خلاصه و مختصر مورد بررسی قرار می دهیم.

1-افزایش کیفیت گوشت با خرید گوسفند از دام کالا

کیفیت گوشت به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی از قبیل محیط پرورش دام، تغذیه، بهداشت محیط ذبح و کشتارگاه و… . شما می توانید با مراجعه به محل نگهداری و پرورش گوسفندان ارائه شده، در دام کالا از وضعیت بهداشتی و نوع پرورش آنان اطمینان حاصل کنید. گوسفندی که در طبیعت و محیط سالم پرورش می یابد مطمئنا نسبت به گوسفندانی که نه پرورش بلکه به هر طریق ممکن چاق می شوند، دارای گوشت با کیفیت تری است.

گوسفندان در مراکز نگهداری فروشگاه دامکالا به طور مستمر و روزانه از نظر سلامت و بهداشت کنترل می شوند تا در صورت وجود بیماری تا تامین سلامت کامل از چرخه نگهداری عمومی حذف شوند. تغذیه و نوع خوراک گوسفند زنده هم در مراکز نگهداری دام کالا از علوفه کاملا طبیعی و بدون استفاده از هر گونه هورمون  صورت می گیرد. همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا یک گوشت با کیفیت به دست مصرف کننده نهایی برسد. رستوران ها و مراکز فروش معتبر گوشت و مواد پروتئینی می تواند با خیال آسوده تامین گوشت مورد نیاز خود را با قیمت مناسب به دامکالا بسپارند.

2- کاهش قیمت گوشت گوسفند

عوامل زیادی در افزایش قیمت کالاهای مختلف و از جمله گوسفند زنده دخیل هستند. یکی از این عوامل مهم، وجود واسطه های متعدد در خرید است. خرید مستقیم از دام کالا باعث حذف واسطه ها و در پی آن کاهش چشم گیر قیمت می شود. فروشگاه دامکالا از مراکز متعدد پرورش گوسفند زنده برخوردار است و گوشت ارائه شده را از طریق این مراکز تامین می کند. این یعنی اینکه بر خلاف بسیاری از فروشگاه های دیگر واسطه ای در کار نیست، تا قیمت کالا را افزایش دهد.

۳- ارسال گوشت مورد درخواست در کمترین زمان

اینکه در تمام ایام سال به گوشت یا گوسفند زنده دسترسی داشته باشید نکته مهمی است. فروشگاه اینترنتی دامکالا در تمام ماهها و روزهای سال در حال فعالیت و تامین گوشت مورد نیاز مردم است. رستوران ها بدون دغدغه می توانند هر موقع که نیاز داشته باشند گوشت یا گوسفند زنده مورد نیاز خود را از طریق سایت به صورت اینترنتی و آنلاین سفارش دهند. البته اگر نیاز به تامین گوشت یا گوسفند زنده در تهران و در زمان مشخصی دارید، لازم است قبلا هماهنگی لازم را با همکاران ما انجام دهید. برای این کار می توانید با تلفن درج شده در سایت تماس گرفته و موضوع را به اطلاع کارشناسان مربوطه برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید