با یک بررسی ساده می ‌توان متوجه شد که اکثر سازمان ‌ها و شرکت ‌ها در سراسر کشور از ساعت حضور غیاب استفاده می ‌کنند. درواقع وجود این دستگاه در تمامی سازمان ‌ها الزامی بوده و می‌تواند تا حد بسیار زیادی در کنترل تردد پرسنل تاثیر گذار باشد. این روزها اهمیت خرید دستگاه حضور و غیاب بر هیچ‌ کس پوشیده نیست.

همان‌ طور که بهتر می ‌دانید، اکثر شرکت‌ ها دارای تعداد زیادی پرسنل هستند، که کنترل رفت ‌و آمد هر یک از آن‌ ها بدون وجود این دستگاه اصلا امکان ‌پذیر نمی‌باشد. به ‌همین خاطر در سراسر کشور مراکز زیادی وجود دارد که به تولید و فروش دستگاه حضور غیاب می‌پردازد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید، تا هر چه لازم است در مورد این دستگاه بدانید را به شما توضیح دهیم.

ساعت حضور و غیاب

 دستگاه حضوروغیاب

به ‌طور کلی دستگاه ‌حضور و غیاب متشکل از یک بخش فیزیکی و یک بخش نرم افزاری هستند، با استفاده از این برگ‌ ها می ‌توان به ‌راحتی زمان ورود و خروج پرسنل یک اداره و یا شرکت را ثبت کرد. این سیستم به صورتی طراحی ‌شده است که ابتدا اطلاعات هر یک از پرسنل در حافظه آن ذخیره ‌شده و سپس در روزهای متوالی پس ‌از اسکن کارت و چهره و یا اثر انگشت آن‌ها می‌تواند آن‌ها را احراز هویت کنند.

درنتیجه به ‌راحتی کنترل هر یک از پرسنل انجام‌ شده و ساعت ورود و خروج آن‌ها به ‌صورت دقیق ثبت می‌گردد. زمانی‌که یکی از پرسنل نسبت ‌به احراز هویت اقدام می‌کنند، اطلاعات ذخیره‌ شده در حافظه با اطلاعات حال او بررسی شده و درصورتی‌ که با یکدیگر مطابقت داشته باشد، زمان ورود و خروج او به ثبت می‌رسد.

به‌همین خاطر می‌توان نتیجه گرفت که ساعت حضوروغیاب بدون وجود نرم ‌افزار نمی‌تواند کارایی داشته باشد. این قسمت هوشمند وظیفه دارد تا اطلاعات را به ‌درستی ذخیره کرده و رمزنگاری کند. قرار گرفتن نرم ‌افزار حضور غیاب باعث تشکیل یک سیستم دقیق و منسجم می‌شود،  که می ‌توان با استفاده از آن به دقیق ‌ترین شکل ممکن رفت ‌و آمد هر یک از کارکنان یک سازمان را بررسی کرده و کنترل نمود بررسی و کنترل کرد.

نحوه کار دستگاه حضور غیاب

به ‌طور کلی عملکرد ساعت حضور وغیاب از اسکن کردن اطلاعات هر یک از پرسنل یک شرکت و سازمان آغاز می ‌شود.  تمامی این دستگاه ‌ها از یک سیستم ورودی برخوردار هستند که امکان وارد کردن اطلاعات را به افراد می ‌دهند. این در حالی است که ممکن است ورودی هر یک از دستگاه حضوروغیاب با یکدیگر متفاوت باشد.

به ‌طور مثال در برخی از این دستگاه‌ ها ورودی به‌ صورت رمز از طریق  صفحه کلید می ‌باشد. در برخی نیز از طریق تشخیص چهره و در تعداد دیگری از دستگاه حضور غیاب نیز دریافت اطلاعات با استفاده از اسکن اثر انگشت انجام می ‌گردد. در زمان نصب و راه ‌اندازی این سیستم اطلاعات پرسنل همانند چهره اثر انگشت و غیره به آن داده‌ شده و دستگاه می‌تواند با آنالیز آن ‌ها ساعت ورود و یا خروج آن‌ها را ثبت نماید.

اطلاعاتی که دستگاه حضور غیاب به آن نیاز دارد، با استفاده از مشخصات هر یک از کارکنان ثبت‌ شده و ذخیره می‌گردد. باعث تشکیل یک سیستم دقیق و منسجم می‌شود که می‌ توان با استفاده از آن به دقیق ‌ترین شکل ممکن رفت ‌و آمد هر یک از کارکنان یک سازمان را بررسی کرده و کنترل نمود بررسی و کنترل کرد.

 

پس‌ از این ‌که هر یک از افراد به ‌منظور ثبت کردن ساعت ورود یا ساعت خروج خود از دستگاه استفاده کنند و دوباره اطلاعات هویتی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و با اطلاعات حال شخص مقایسه می‌شود چنانچه اطلاعات جدید و قدیم با یکدیگر مطابقت داشته باشد فرایند احراز هویت صورت ‌گرفته و زمان حضور هر یک از پرسنل به ثبت می‌رسد.  به ‌جرات می‌توان گفت که طمع این مکانیزم در همه انواع ساعت حضور غیاب یکسان بوده و فقط این دستگاه‌ها از نظر ورودی با یکدیگر تفاوت دارند.

06774484-3553-4acd-a47d-d84c9fad9373.jpg (830×436)

دستگاه کارت زنی پرسنل

در واقع دستگاه کارت زنی پرسنل اولین دستگاهی بود که پیش‌از سیستم‌های پانچ که به شکل مکانیکی کار می‌کردند،  جهت ثبت تردد پرسنل به تولید رسید.  این دستگاه‌ ها در مورد کارت ‌خوان در ابتدا به بازار عرضه ‌شده که با ارائه یک کار به هر یک از پرسنل می‌تواند ساعت ورود و خروج آن‌ها به ‌طور دقیق ثبت کند.

به این صورت که هر یک از کارکنان در زمان ورود یا خروج کارت را درون سنسور دستگاه قرار داده و زمان رفت ‌و آمد خود را ثبت می‌کنند. به‌ طور معمول کارت‌ هایی که در دستگاه کارت زنی کارسازی پرسنل مورد استفاده قرار می‌گیرد،  یا کارت مغناطیسی است یا کارت بارکد تکنولوژی‌ که در کارت‌های هوشمند ساعت حضوروغیاب به ‌کار رفته است،  یکی از دستاوردهای جدید بوده و در ثبت تردد پرسنل تحول بزرگی را ایجاد کرده‌ است.

در این نوع دستگاه دو مقوله مهم امنیتی وجود دارد که باعث منحصر به ‌فرد شدن آن شده ‌است. درحال ‌حاضر کاربرد تکنولوژی مورد استفاده در کارت‌های هوشمند نصب حضور غیاب در تمامی دنیا مورد توجه قرار گرفته و به ‌صورت چشمگیری در حال رشد است.  تمامی سازمان‌های دولتی و غیردولتی همانند بانک ‌ها مخابرات مرکزهای بهداشتی مرکزهای آموزشی تفریحی و غیره از این تکنولوژی بهره‌مند هستند.  چنانچه مدیران از دستگاه حضوروغیاب کارتی استفاده کنند، به ‌راحتی و به آسان ‌ترین شکل ممکن می‌توانند ساعت ورود و یا خروج هر یک از پرسنل را ثبت کرده و تحت کنترل داشته باشند. درواقع وجود چنین دستگاهی در هر یک از سازمان‌ها باعث شده تا هیچ‌ یک از کارکنان از کار سرباز نزنند و به‌موقع و در زمان درستی در محل کار خود حاضر شوند.

 

کیفیت کارت زنی پرسنل

از زمانی ‌که ساعت حضوروغیاب کارتی به تولید رسیده تا به امروز توانسته عملکرد خوبی داشته باشد.  این سیستم می ‌تواند به ‌صورت کاملاً دقیق میزان کار پرسنل را محاسبه کرده و دستمزد هر یک آن‌ ها را مشخص کند. بدین ‌معنا که علاوه‌بر کنترل ورود و خروج خروج دستگاه خارزنی پرسنل می‌تواند تعیین کند که هر یک از آن‌ها چه ساعاتی را چند ساعت در شرکت و یا سازمان بوده و به کار پرداخته‌اند.

بر اساس آن مدیر می‌تواند دستمزد آن‌ ها را پرداخت کند. البته که دستگاه‌های کارت زنی دارای معایبی نیز هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به پایین بودن امنیت اشاره کرد. درحقیقت کارت‌هایی که جهت استفاده از این دستگاه حضوروغیاب مورد استفاده قرار می‌گیرند را می ‌توان به ‌راحتی جابجا نمود. از طرف دیگر زمانی‌ که پرسنل کارت خود را گم کنند، گرفتن کارت به ‌صورت مجدد دردسرهای زیادی را به‌همراه خواهد داشت.

 

مشکلات دستگاه کارت زنی پرسنل

اما اگر به ‌طورکلی نگاهی به خرید دستگاه کارت زنی داشته‌ باشیم،  به این نتیجه می‌رسیم که این دستگاه علاوه‌ بر عملکرد مناسبی که دارد،  می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های مختلف نیز شود که از طریق کارت میان پرسنل انتقال پیدا می‌کند.

این در حالی است که شما با خرید دستگاه حضوروغیاب اثر انگشتی و یا تشخیص چهره و از انواع بیماری‌ها در امان خواهید ماند و درعین‌ حال می ‌توانید رفت‌ و آمد پرسنل را به ‌راحتی کنترل کنید.

همچنین دستگاه‌های بیومتریک دارای امنیت بالایی تری هستند و دیگر مشکل گم شدن کارت و یا جابجایی آن میان پرسنل وجود ندارد.

به‌همین خاطر توصیه ما به شما این است که اگر امنیت و دقت بالا برای شما فاکتور مهمی می‌باشد،  نسبت‌ به خرید دستگاه حضوروغیاب تشخیص چهره و یا اثر انگشتی اقدام کنید.

البته که سیستم کارت زنی نیز تا حد بسیار زیادی می ‌تواند به کنترل رفت ‌و آمد کارکنان یک سازمان کمک کند. شما بایستی در زمان انتخاب این دستگاه به ویژگی ‌ها و مشخصات آن توجه داشته باشید.  همچنین قیمت دستگاه حضوروغیاب نیز باید نسبت ‌به امکاناتی که دارد،  مناسب و مقرون ‌به‌ صرفه باشد.

طبیعتاً هر چه میزان قابلیت‌ها در دستگاه کاردانی پرسنل بیشتر باشد، قیمت آن نیز به تبع افزایش پیدا می‌ کند. شما می ‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های حضوروغیاب با کارشناسان مجموعه اندیشه ‌نگار غرب در تماس باشید.

1e242f0c-802f-49d2-95c3-890fae3a7156.jpg (1280×800)

دستگاه ساعت ‌زنی پرسنل

درحقیقت دستگاه ساعت ‌زنی پرسنل نوعی دستگاه حضوروغیاب بوده  که ممکن است به روش‌های مختلفی به افراد کمک کند تا ساعت و دقیقه و حتی ثانیه‌ای ورود و خروج خود را از سازمان به ‌راحتی ثبت کنند. در زمان‌های گذشته برای این کار از دستگاه‌های مکانیکی و دستی استفاده می‌شد،  که با استفاده از یک کارت کاغذی داخل یک دستگاه دیجیتال این کار صورت می کرفت.

به این شکل یا با استفاده از دستگاه ساعت زنی پرسنل  هنگام ورود و خروج کارمندان بر روی کاغذ ثبت ‌شده و هر یک از کاغذها مهر می‌ شدند.  در آخر ماه نیز جهت انجام محاسبه دستمزد و حقوق کارکنان بایستی افراد به ‌صورت دستی این کار را انجام می‌دادند.   طبیعتاً استفاده از دستگاه‌ های ساعت ‌زنی قدیمی باعث می ‌شد که ضعف افراد زمان زیادی را صرف ثبت سقف و محاسبه ساعات کار کرده و از طرفی هزینه زیاد مصر به‌همراه داشت. به این دستگاه‌ ها حدود صد سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرند.  اما امروز دستگاه حضوروغیاب ارزان ‌قیمت و پیشرفته جایگزین سیستم‌های ساعت ‌زنی قدیمی شده‌اند.

خرید سیستم ساعت زنی

دستگاه‌ های کارت زنی امروزه برخی از سازمان‌ها از آن استفاده می‌کنند،  نمونه پیشرفته‌ تر سیستم‌های ساعت ‌زنی پرسنل قدیمی‌تر است.  لازم است بدانید که امروزه اکثر سازمان‌ها و شرکت‌ها به دلیل سطح امنیتی بالا و همچنین دقت زیاد دستگاه حضور غیاب بیومتریک ترجیح می‌دهند،  تا از ساعت حضور غیاب اثر انگشتی و یا تشخیص چهره استفاده کنند.

چرا که این دستگاه‌ها می ‌توانند به دقیق ‌ترین شکل ممکن ساعات را ثبت کرده و از طرفی سطح امنیتی بالایی دارند. از سوی دیگر نیز  نگرانی بابت گم شدن کارت و یا شیوع بیماری از طریق کارت‌ها وجود ندارد.  به‌همین خاطر توصیه می‌شود در مواردی که سطح دقت و حساسیت برای شما بسیار مهم است،  جهت خرید ساعت حضوروغیاب بیومتریک باکیفیت اقدام نمایید.

کارشناسان اندیشه ‌نگار غرب این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا بتوانید با استفاده از راهنمای راهنمایی‌های آن‌ها بهترین دستگاه‌های حضوروغیاب را خریداری کنید.  شما می‌توانید هر نوع دستگاهی را که مد نظر دارید،  در سایت اندیشه‌ نگار جستجو کرده و اطلاعات موردنظر خود را به دست آورید. خرید آنلاین ساعت حضور و غیاب باعث شده تا شما بتوانید تا حد بسیار زیادی در هزینه‌ها و همچنین زمان صرفه‌جویی نمایید.

ساعت حضور و غیاب

کنترل تردد پرسنل

اگر بخواهیم تعریف کلی در مورد سیستم کنترل تردد داشته ‌باشیم،   بایستی بگوییم که این سیستم دستگاهی است که به‌ منظور کنترل عبور و مرور پرسنل مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم‌ های کنترل تردد دارای انواع مختلفی هستند که ازجمله آن‌ها می ‌توان به ساعت حضور غیاب اشاره کرد.

استفاده از این سیستم باعث شده تا خطای انسانی کاهش پیدا کند. از طرف دیگر نیز از تاخیر و یا زود ترک کردن محل کار توسط کارکنان جلوگیری شود. مزایای استفاده از دستگاه‌های کنترل تردد در سازمان‌ها این است که در یک مجموعه امنیت و نظم خاص ایجاد می‌شود. از طرف دیگر نیز گزارش ورود و خروج افراد با هزینه بسیار پایین ‌تری انجام می‌شود. سیستم کنترل تردد دستگاه مشکل می ‌تواند به‌ خوبی نیازهای یک سازمان را برطرف کند.

خرید سیستم کنترل تردد پرسنل

یکی از مشکلات بزرگ هر سازمان و یا اداره این است، که کارمندان کارمندان تمایل دارند تا دیر تر از زمان مشخص ‌شده به محل کار وارد شده و زودتر از زمان تعیین‌شده نیز از محل کار خروج پیدا کنند. در چنین شرایطی تنها استفاده از یک ساعت حضور و غیاب می ‌تواند چنین چالشی را حل کند.  از طرف دیگر این نظم و انضباط خاصی را به یک محیط کاری ببخشد.

سیستم کنترل تردد پرسنل دستگاهی است که جهت مدیریت هرچه بهتر زمان و کنترل کردن عملکرد پرسنل یک شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.  تحت نظر داشتن عملکرد پرسنل به وسیله منابع انسانی انجام می‌گردد. اما اگر می‌خواهید نظم بیشتری را در این حوزه به سازمان خود بدهید، بهتر است که حتما از یک دستگاه کنترل تردد استفاده کنید.  در واقع تمامی دستگاه‌ های حضوروغیاب به ‌صورت دقیق اختلاف ورود و خروج کارمندان را محاسبه می‌ کنند.

چنانچه کارمندی زودتر از ساعت مشخص ‌شده از شرکت خارج شود،  و یا دیرتر از زمان تعیین ‌شده به محل کار بیاید،  از حقوق آن به میزان مشخص‌ شده کسر می‌گردد. لازم است بدانید که دستگاه‌های کنترل تردد در انواع بسیار مختلف با ویژگی‌های متفاوتی طراحی شده‌ اند و به بازار ارائه می‌شود. که تمامی صاحبان شرکت و سازمان می ‌توانند بر اساس نیاز ظرفیت کارکنان و ویژگی‌های موردنظر خود نسبت ‌به خرید این دستگاه‌ها اقدام نمایند.

دستگاه حضور و غیاب

انواع دستگاه کنترل تردد

سیستم ‌های کنترل تردد می‌ توانند در مدل‌ های مختلفی تولید شده و همچنین نصب شوند.  درواقع نحوه نصب و پیکربندی این سیستم‌ ها در سازمان‌ ها نیز می‌توانند با یکدیگر متفاوت باشد. در ادامه به بررسی مدل‌ های دستگاه‌های کنترل تردد می‌پردازیم.

انواع ساعت حضوروغیاب نوع مستقل

در سیستم کنترل تردد مستقل،  به هیچ نرم‌افزار خارجی نیاز نیست.  این نوع سیستم دارای یک حافظه داخلی بوده که می‌توان جهت ثبت اطلاعات پرسنل و همچنین ذخیره ساعت ورود و خروج آن‌ها از این دستگاه استفاده کرد.  ساعت حضور غیاب مستقل با استفاده از اتصال به کامپیوتر و یا لب تاب می‌تواند به ‌راحتی عملکرد مناسب خود را داشته باشد.

از جمله مزایای این دستگاه می‌توان به  راه‌اندازی آسان و هزینه کم اشاره کرد.  اما به دلیل این‌ که سیستم کنترل تردد و مستقل فاقد نرم‌افزار است،  معمولاً از نظر ایمنی در سطح پایینی قرار دارد.  سازمان ‌های بزرگ و گسترده خیلی از این دستگاه استفاده نمی‌کنند.

 سیستم کنترل تردد تحت شبکه

برخی از دستگاه‌های کنترل تردد شامل تجهیزات مختلفی همانند اثر انگشت،  چهره کارت و غیره می‌شوند.  همچنین در کنار این دستگاه یک نرم‌افزار نیز ارائه‌شده که م ی‌توان با استفاده از آن ثبت ورود و خروج پرسنل را به‌صورت دقیق ‌تری انجام داد. وجود یک سیستم یکپارچه و کنترل تردد در کنار یک نرم‌افزار هوشمند می‌تواند تا حد بسیار زیادی باعث نظم دهی و کنترل بهتر رفت ‌و آمد کارکنان شود.  ازجمله مزایای استفاده از ساعت حضور غیاب یکپارچه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه‌ریزی بسیار سریع
  • کنترل ورودی‌ها به‌صورت مستقیم
  • متصل شدن به سیستم‌های مداربسته
  • قابلیت تعریف ساعات کاری
  • امکان توسعه دادن

ویژگی‌های سیستم کنترل تردد

سیستم  کنترل تردد نه ‌تنها در اکثر سازمان ‌ها و شرکت ‌ها استفاده می‌شود،  ممکن است که در ورودی‌های ساختمان‌های مسکونی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.  از جمله ویژگی‌های یک ساعت حضور غیاب پرسنل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 سیاست عبورومرور

یک شرکت و یا سازمان باید در زمان خرید ساعت حضوروغیاب مشخص کند که می‌خواهد کنترل ورود و خروج افراد را  چه طریقی انجام دهد. به این موارد می ‌تواند به‌صورت تشخیص چهره یا اثرانگشت و یا استفاده از کارت باشد.

 نوع دستگاه

در زمان انتخاب سخت‌افزار و سیستم کنترل تردد نیز اهمیت ویژه ‌ای دارد.  به ‌طورکلی دستگاه حضوروغیاب مدل‌های متنوعی دارد که شما می‌توانید جهت ثبت ساعت ورود و خروج افراد هر یک از آن‌ها انتخاب کرده و خریدای کنید.

 سطح امنیت

ایمنی نیز یکی از فاکتورهای مهم برای خرید دستگاه کنترل تردد است و در برخی از شرکت‌ها امنیت موضوع مهمی بوده و برخی نیز امنیت فاکتور چندان مهمی نمی‌باشد. شما می ‌توانید با توجه به این ‌موضوع و یک دستگاه حضور غیاب مناسب را از سایت اندیشه ‌نگار غرب خریداری کنند.

در نظر گرفتن بودجه

شما باید در ابتدا دستگاه مورد نظر خود را از نظر قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد،  مورد بررسی قرار دهید. سپس به بودجه خود توجه کنید. همچنین در نظر گرفتن قیمت ساعت حضوروغیاب نسبت ‌به امکانات و کیفیتی که دارد،  اهمیت بسزایی خواهد داشت.

چنانچه دستگاه کیفیت بالایی نداشته و امکانات آن نیز محدود باشد، طبیعتاً نباید قیمت بالایی داشته باشد. توصیه ما به شما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما به سایت اندیشه ‌نگار غرب مراجعه کرده و از طریق پیج ایسنتاگرام یا واتساپ با ما در ارتباط باشید.

جهت مشاهده به پیج اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید

دستگاه کنترل تردد پرسنل

دستگاه تایمکس

دستگاه تایمکس یکی از بهترین و پرفروش ‌ترین ساعت حضوروغیاب است که اکثر سازمان‌ها و شرکت‌ها ترجیح می‌دهند،  جهت نظم دهی به این سازمان خود از آن استفاده کنند.  این دستگاه دارای کیفیت عملکرد بالایی بوده و برای کار از یک باتری داخلی استفاده می ‌کند.

البته که دستگاه‌ های حضور غیاب تایمکس  در مدل ‌های مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می‌ شوند و شما می‌توانید این دستگاه را در نمونه ‌های اثر انگشتی کارتی و یا تشخیص چهره خریداری کنید.  لازم است بدانید که اکثر افراد ترجیح می ‌دهند برای خرید ساعت حضوروغیاب دستگاه تایمکس  اثر انگشت را انتخاب کنند.

 

چرا که این مدل دارای دقت بالایی بوده و زمان ورود و خروج هر یک از پرسنل را به دقیق‌ ترین حالت ممکن ثبت می ‌کند. از طرفی طول عمر تمامی محصولات تایم عکس بالا بوده و شما می‌توانید سالیان زیادی از این محصول استفاده کنید. توجه داشته باشید که در ابتدا و پیش‌از خرید دستگاه تایمکس جهت کنترل تردد پرسنل حتما نیاز خود و ظرفیت پرسنل را در نظر بگیرید و سپس جهت خرید اقدام کنید.

مجموعه اندیشه ‌نگار غرب و این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده تا بتوانید به ‌صورت آنلاین و غیرحضوری جهت خرید دستگاه تایمر  اقدام کنید. همچنین درصورتی ‌که در این خصوص اطلاعات کافی نداشته و با ساعت حضور غیاب تایم عکس آشنایی ندارید،  کارشناسان اندیشه‌نگار    آماده هستند،  تا شما را در این زمینه به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند. اکثر دستگاه‌ های حضور غیاب تایمکس دارای امکان ارسال پیام هستند و به همراه یک نرم‌ افزار به مشتریان ارائه می ‌شوند. شما می ‌توانید این دستگاه را با استفاده از پورت یو اس بی به کامپیوتر وصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید