شغل طراحی سایت از زبان طراح سایت

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری بیشتر کسب و کار ها سعی بر فروش آنلاین اجناس فیزیکی یا خدمات خود در قالب وب سایت کردند. اما سوال اصلی شغل طراحی سایت به چه صورت است ؟ میزان درآمد آن در ماه چقدر است ؟ چطور پروژه بگیریم ؟ لازم سئو بلد باشیم ؟ جواب تمامیه سوال های ذکر شده در بالا را با هم در ادامه این مقاله بررسی می کنیم.

شغل طراحی سایت به چه صورت است ؟

میتوانیم به جرعت بگوییم شغل طراحی سایت در ایران یکی از پر در آمد ترین شغل ها می باشد. زیرا هزینه هر پروژه نسبت به امکانات اختصاصی وب سایت بالا و پایین می رود نکته دوم مردم ایران پس از سال 1398 یعنی همان حدود های ورود covid 19  یا همان کرونا خودمان سریعا برای پایداری کسب و کار های خود به سوی طراحی یک وب سایت برای کسب و کار خودشان اقدام کردند و با قدرت و تاثیر یک وب سایت آشنا شدن به همین دلیل بازار کار شغل طراحی سایت قابل قبول می باشد. ولی هیچ گاه به این کار به چشم سادگی و سهولت انجام آن نگاه نکنید. گاهی طراحی یک وب سایت می تواند تا چند ماه هم طول بکشد و انرژی و زمان بیشماری را از شما بگیرد.

میزان درآمد طراحی سایت چقدر است ؟

خودم به عنوان یک طراح سایت در ایران که شغل واحد و اصلی من محسوب می شود. می توانم بگویم در ماه چیزی حدود 15 الی 25 میلیون درآمد خالص دارم این عدد می تواند بسیار متغیر باشد. گاهی خیلی پایین تر و گاهی هم بسیار رقم سرسام آور باشد. نکته قابل توجه گاهی یک طراح سایت در ماه می تواند تا 200 میلیون تومان و بالا تر هم درآمد داشته باشد. حال شاید سوال شما این باشد که چطوری ؟؟ خوب فکر کنید که شما یک طراح سایت هستید و شرکت فولاد یا شرکت های بزرگ دیگر به شما سفارش یک طراحی سایت کاملا به چهار زبان روز دنیا را می دهد. که امکانات اختصاصی زیادی را هم از شما درخواست می کند. خوب هزینه این پروژه چیزی حدود 100 الی 150 میلیون تومان می شود. شما در یکماه 150 میلیون تومان درآمد زایی کرده اید. راه دوم فکر کنید که شما یک تیم طراحی سایت را در اختیار دارید. این تیم متشکل از 10 طراح سایت می باشد و روزانه یک الی دو پروژه طراحی سایت با مبلغ 3 الی 8 میلیون تومان از طریق وب سایت طراحی سایت خود که آن را سئو کرده اید پروژه می گیرید. در 30 روز شما پیش از پنچاه سایت را طراحی و ارائه داده اید با یک حساب سر انگشتی و میانگین گرفتن شما باز هم حدود 120 الی 180 میلیون تومان در آمد داشته اید.

چطوری پروژه طراحی سایت بگیریم ؟

شاید این سوال ذهن شما را خیلی درگیر خود کرده باشد که خوب چطوری مشتری جذب کنیم و پروژه بگیریم ؟ بهترین روش سفارش گرفتن پروژه طراحی سایت ساختن و پیاده سازی یک وب سایت طراحی سایت است یعنی شما باید یک وب سایت با هدف گرفتن پروژه طراحی سایت طراحی و پیاده سازی کنید که در آن محتوا آموزشی درباره سایت – توضیحات – گذاشتن نمونه کار – درگاه پرداخت و… را جا بدهید. فرضا من ساکن نیشابور هستم برای گرفتن پروژه های طراحی سایت نیشابور دو وب سایت با همین هدف طراحی کرده ام که در آن هم آموزش طراحی سایت نیشابور را ارائه می دهم. هم خدمات مرتبط با  طراحی سایت را انجام میدهم. شما می توانید پس از کسب مهارت های لازم یک سایت با هدف سفارش گرفتن طراحی سایت طراحی و پیاده سازی کنید. و پس از این کار وب سایت را با کلمات کلیدی مانند (طراحی سایت – طراحی سایت تهران – طراحی سایت مشهد و …) سئو کنید. تا بازدید و ورودی چشم گیری داشته باشید.

ضرورت سئو در این کار

آیا لازم سئو را بلد باشیم ؟ این سوال دو جواب دارد جواب اول اگر میخواهید در شرکتی به عنوان طراح سایت استخدام شوید نه نیازی نیست زیرا وظیفه شما فقط طراحی وب سایت است نه سئو و بهینه سازی آن جواب دوم اگر می خواهید به صورت خویش فرمایی کار کنید یعنی خودتان صاحب کسب و کار اینترنتی باشید و آن را به درآمد میلیونی برسانید بله نیاز است که سئو را تمام و کمال بلد  باشید. زیرا اگر بهترین وب سایت جهان را طراحی و پیاده سازی کنید اما بازدید و ورودی نگیرید خوب این کار چه فایده ای دارد ؟ شما برای بازدید بهتر و فروش نیاز به دارید که وب سایت شما در نتایج گوگل سطر نشین باشد. نکته مهم سئو فروش نیست برای فروش پارامتر های زیر بسیار مهم است

  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی خوب
  • طراحی خوب و قبل اعتماد
  • نماد اعتماد الکترونیک
  • سرعت لود بالا
  • درگاه پرداخت امن و سریع

و ده ها پارامتر دیگر که از اهمیت زیادی برخوردار هستند شما برای فروش محصول فیزیکی یا مجازی نیاز به رعایت این پارامتر ها دارید

دیدگاهتان را بنویسید