با بهبود و بهتر شدن دوربین گوشی های هوشمند روز به روز، عکاسی با موبایل واقعاً اوج گرفته است. دوربین های موبایل در صورت استفاده صحیح می توانند نتایج عالی ایجاد کنند و این راهنمای مفید به تمام سؤالات شما در مورد اینکه چگونه می توانید تلفن همراه خود را حمل کنید پاسخ می دهد. شما همینطور با عکاسی با موبایل خود به صورت حرفه ای برای عکاسی دیگر نیازی به کارکردن با آتلیه در اصفهان را ندارید.

 

عکاسی با موبایل

با بهبود و بهتر شدن دوربین گوشی های هوشمند روز به روز، عکاسی با موبایل واقعاً اوج گرفته است. دوربین های موبایل در صورت استفاده صحیح می توانند نتایج عالی ایجاد کنند و این راهنمای مفید به تمام سؤالات شما در مورد اینکه چگونه می توانید تلفن همراه خود را حمل کنید پاسخ می دهد. شما همینطور با عکاسی با موبایل خود به صورت حرفه ای برای عکاسی دیگرعکاسی با موبایلنیازی به کارکردن با آتلیه در اصفهان را ندارید.

دوربین‌های گوشی‌های هوشمند در حدود دو دهه از زمانی که معرفی شدند، مسیر طولانی را طی کرده‌اند. دوربین‌های گوشی‌های پرچمدار امروزی می‌توانند تصاویر الهام‌بخش و ویدیوهای 4k یا بهتر را ثبت کنند. آنها چندین گزینه لنز و کنترل خلاقانه و ویرایش نامحدود با برنامه ها دارند.

داشتن یک دوربین خوب برای کلیک کردن بر روی تصاویر باکیفیت روی گوشی شما یک تغییر بازی برای یک عکاس است. چند بار بیرون رفته اید و چیزی را دیده اید که دوست دارید عکس بگیرید، اما وسایل شما در خانه است؟ تلفن شما هرگز از کنار شما خارج نمی شود ، بنابراین هرگز دوباره تکرار نمی شود.

 

عکاسی موبایل چیست؟

طبق برخی منابع، 85 درصد یا بیشتر از مردم جهان در سال 2022گوشی هوشمند داشتند. وقتی این عدد را به مشاغل خاص محدود کنید، این تعداد بسیار بیشتر می شود. در شهرهای بزرگ، غیرعادی است که کسی یکی نداشته باشد.

برخلاف بسیاری از تجهیزات دوربین گران قیمت ما، تلفن های هوشمند ما همراهان همیشگی ما هستند. شما می‌توانید در مورد سبک زندگی سالم و ویژگی‌های اعتیادآور بحث کنید، اما نمی‌توان انکار کرد که بسیاری از ما تلفن‌هایمان را همیشه در دسترس قرار می‌دهیم. برای عکاسان، این یک فرصت منحصر به فرد است. به هر حال بهترین دوربین، دوربینی است که وقتی می خواهید عکس بگیرید، در اختیار دارید و فن‌آوری به این موضوع توجه کرده است . استفاده از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند سرگرم‌کننده است و عکس‌های فوق‌العاده، قابل اشتراک‌گذاری، به یاد ماندنی و حتی قابل فروش می‌گیرد. بنابراین، اگر دوست دارید هر جا که می‌روید عکس بگیرید و به دنبال راه‌های ساده برای بهبود مهارت‌های عکاسی یا تسلط بر اصول اولیه هستید، این راهنمای مبتدی برای عکاسی به شما کمک می‌کند پایه‌ای قوی بسازید.

تصور کنید به تعطیلات می روید و بدون هیچ چیز با تلفن خود سفر می کنید. بدون کیف دوربین سنگین، بدون DSLR قابل توجه یا لنزهای زوم بسیار زیاد. فقط باید یک دوربین تلفن هوشمند همراه داشته باشید که اتفاقاً عکس های فوق العاده ای می گیرد.

این آزادی است که عکاسی با موبایل را می فروشد. دوربین‌های DSLR و بدون آینه همیشه از نظر کیفیت تصویر برنده خواهند بود. سنسورهای آنها همیشه بزرگ‌تر و اپتیک آنها همیشه برتر خواهند بود. اما برای حمل و نقل در شهر و گرفتن دوربین و عکاسی برای سرگرمی ، عکاسی با گوشی هوشمند اینجا باقی می ماند.

آیفون در مقابل اندروید! آیا برند برای عکاسی با گوشی هوشمند اهمیت دارد؟

در عصر حاضر، انتخاب برند گوشی شما پویایی اجتماعی به خود گرفته است. بسیاری از ما شروع کرده‌ایم که تلفن‌هایمان را به‌جای ابزاری که هستند، به‌عنوان نماد وضعیت در نظر بگیریم. وقتی آنها را در کنار یکدیگر مقایسه می کنید، تفاوت بسیار کمی بین دستگاه های آیفون و اندروید وجود دارد. آنها قابلیت های بسیار مشابهی را ارائه می دهند و هیچ یک از تلفن ها برتری آشکاری نسبت به دیگری نشان نمی دهند.

اپل همه مدل های آیفون را می سازد، بنابراین انتخاب های کمتری وجود دارد. خط تولید فعلی حدود پنج مدل را ارائه می دهد که از نظر اندازه، قیمت و قابلیت متفاوت هستند. همه آیفون‌ها از سیستم عامل iOS اپل استفاده می‌کنند که شامل همه چیزهایی است که برای عکاسی اولیه نیاز دارید.

در داخل iOS، اپلیکیشن دوربین عملکردهای فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند، از جمله ویدئو، ضبط حرکت آهسته، تایم لپس، پانورامای خودکار و بسیاری از فیلترهای تخصصی. از نظر سخت‌افزاری، آیفون‌ها بین دو تا چهار دوربین برای حداکثر تطبیق‌پذیری نصب شده‌اند.

به دلیل سازگاری بین مدل های آیفون و تعداد بسیار زیاد آنها که در سراسر جهان تولید و به فروش می رسند، لوازم جانبی زیادی در دسترس هستند. اگرچه ممکن است گزینه‌های بیشتری برای آیفون‌های موجود نباشد، به نظر می‌رسد که گزینه‌ها کیفیت بالاتری نسبت به گزینه‌های ساخته شده برای گوشی‌های اندرویدی دارند.

در مقابل، بسیاری از شرکت ها گوشی هایی می سازند که سیستم عامل اندروید گوگل را اجرا می کنند. مانند کامپیوترهایی که ویندوز دارند، سخت افزار از نظر کیفیت، قیمت و قابلیت اطمینان بسیار بیشتر از اپل متفاوت است.

اگر یک گوشی اندرویدی ارزان قیمت را با یک آیفون گران‌تر مقایسه کنید، آیفون بدون شک آن را شکست خواهد داد. اما اگر یک گوشی اندرویدی با کیفیت و قابلیت های مشابه را با هم مقایسه کنید، این دو احتمالاً پرتاب خواهند شد. در حالی که اندرویدها معمولاً با پول بسیار کمتری نسبت به آیفون ها یافت می شوند، تلفن های اندرویدی مشابه قیمتی مشابه دارند.

بسته‌بندی برنامه‌های اندرویدی مشابه آیفون است. برنامه دوربین آنها تقریباً یکسان است. برای ویرایش و آپلود آسان، تلفن های Android به طور خودکار با حساب Google شما همگام می شوند.

آتلیه روبان به عنوان بهترین آتلیه عروس در اصفهان  و آتلیه عکاسی کودک در اصفهان به شما آموزش عکاسی با موبایل آیفون یا اندروید را به صورت حرفه ای میدهد.

چیزهایی که باید در دوربین تلفن همراه جستجو کنید

کیفیت ویدیو

در حالی که به طور خاص به عکاسی مرتبط نیست، ویدیو به محتوای انتخابی بسیاری از سازندگان تبدیل شده است. داشتن تلفنی که می تواند ویدیوهای عالی بگیرد راحت است. اکثر آنها اکنون قادر به فیلمبرداری با وضوح فول اچ دی یا حتی بالاتر هستند.

از آنجایی که وجود دارد و استفاده از آن آسان است، بسیاری از عکاسان بیشتر از آنچه تصور می‌کردند از ویدیو استفاده می‌کنند. ویدئو در دوربین های DSLR و سیستم های بدون آینه به تجهیزات و تکنیک های اضافی نیاز دارد. به طور خلاصه، این یک تلاش کاملاً مجزا است. اما در تلفن هوشمند شما، گرفتن یک ویدیوی سریع فقط چند ثانیه طول می کشد و نتایج اغلب به طرز شگفت آوری عالی هستند. اکنون تعداد زیادی ابزار ویرایش در دسترس هستند که ضبط و ویرایش فیلم‌های با کیفیت بالا را آسان‌تر می‌کنند.

پایدارسازی

از آنجایی که سازندگان تلفن برای دوربین های خود تلاش بیشتری می کنند، فناوری هایی که زمانی برای تجهیزات عکاسی حرفه ای در نظر گرفته شده بود، فیلتر می شوند و اندازه میکرو می شوند. آخرین چیزی که می‌توان به بهترین گوشی‌ها دست یافت، فناوری IBIS یا تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه است. گاهی اوقات به آن تثبیت تغییر سنسور نیز می گویند. این فناوری در آیفون 13 پرو مکس به کار گرفته شد. قبل از این، بسیاری از تلفن‌ها از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) استفاده می‌کردند و بسیاری نیز ویدئو را به صورت دیجیتالی تثبیت می‌کردند.

مطالعه دقیق مشخصات گوشی بسیار مهم است. به دلایل مختلف، سازندگان یک فناوری را روی یک دوربین قرار می دهند، اما روی دیگری در همان گوشی قرار نمی دهند.

چندین دوربین و لنز

و این ما را به عامل مهم دیگری در هنگام مقایسه دوربین های تلفن می رساند. چند دوربین دارد و چه قابلیت هایی ارائه می دهد؟ همه گوشی ها حداقل یک دوربین پشت و یک دوربین جلو دارند. دوربین جلو تقریباً همیشه وضوح پایین‌تری دارد و صرفاً برای چت ویدیویی به جای تلاش‌های جدی عکاسی طراحی شده است.

دوربین های پشتی همان هایی هستند که توجه عکاسان را به خود جلب می کنند. از آنجایی که فضا در گوشی بسیار محدود است، سازندگان نمی توانند از زوم یا لنزهای قابل تعویض استفاده کنند. در عوض، دوربین‌های متعددی را برای فواصل کانونی و گزینه‌های بیشتر اضافه می‌کنند. اگر گوشی دارای دو دوربین در پشت باشد، به طور کلی یک لنز واید و یک لنز تله فوتو وجود دارد. اگر سه مورد باشد، یک فوق عریض اضافه می شود.

دوربین های متعدد گزینه های زیادی را در اختیار عکاس قرار می دهند که فوراً مشخص نیستند. به عنوان مثال، اکثر تلفن ها عمق میدان کم شبیه سازی شده را در حالت عمودی با دو دوربین تولید می کنند. این ویژگی در غیر این صورت با یک دوربین دیافراگم ثابت مانند این در دسترس نیست.

حسگر و وضوح تصویر

در نهایت، مانند همه دوربین ها، می توانید و باید مشخصات خود سنسورهای تصویر را با هم مقایسه کنید. با این حال، اغلب تشخیص اطلاعات قابل استفاده در اینجا دشوار است. اکثر سنسورها به قدری کوچک هستند که سازندگان هر چقدر پیکسل را فشار دهند، کیفیت تصویر تغییر چندانی نمی کند. بسیاری از دوربین های 12 مگاپیکسلی در تلفن ها به راحتی از سنسورهای با وضوح بسیار بالاتر بهتر عمل می کنند. تفاوت به فاصله پیکسل، اپتیک لنز و فشرده سازی نرم افزار برمی گردد.

بهترین راه برای مقایسه تصاویر این است که به صورت آنلاین نگاه کنید و برخی از تصاویر واقعی را برای مقایسه در رایانه خود پیدا کنید. اگر بتوانید قبل از خرید یک عکس ویرایش نشده از گوشی پیدا کنید، می تواند چیزهای زیادی در مورد دوربین به شما بگوید.

عکاسی با موبایل

 

برچسب ها : آموزش عکاسی,عکاسی,عکاسی با موبایل,آموزش عکاسی با موبایل,عکاسی موبایل,آموزش عکاسی موبایل,عکاسی حرفه ای,عکاسی حرفه ای با موبایل,ژست عکس,ژست مردانه,ژست عکاسی در طبیعت,عکاسی کودک

دیدگاهتان را بنویسید