مشاوره تحصیلی و راهکارهای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل * صفر تا صد شرایط و مراحل اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا + بهترین روش های مهاجرت

 

همان طور که می دانید کانادا را می توان به دلیل وجود جاذبه های تفریحی و شهری و همچنین سیاست های عمومی در کنار فرهنگ مردم آن که پذیرنده مهاجران هستند، مقصدی بسیار جذاب برای مهاجران معرفی نمود. اخذ ویزای کانادا و مهاجرت به این کشور مراحل مختلفی دارد که گاها کمی پیچیده به نظر می رسد. این موضوع با توجه به مراحل مختلفی که دارد ممکن است چند ماه تا چند سال به طول بیانجامد. با مشاوره تحصیلی مهاجرت به کانادا و آشنایی با راه های مختلف اخذ ویزا می توان به میزان زیادی در وقت و هزینه صرفه جویی نمود. افرادی که به مهاجرت به کانادا در گوشه ذهن خود می اندیشند بهتر است قبل از هر اقدامی با شرایط و راهکارهای مختلف مهاجرت به کانادا آشنا شوند.

چرا کشور کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

بر اساس آمار و اطلاعاتی که توسط سازمان ملل اعلام شده است کانادا برای بسیاری از مهاجران از سراسر دنیا به عنوان مقصدی محبوب تلقی می گردد. آمار کم بیکاری، تامین رفاه اجتماعی، برخورداری از سیستم درمانی بدون نقص و مناسب، بازار کار خوب و متناسب و در نهایت راحتی در گرفتن شهروندی کانادا همگی عواملی هستند که در کنار یکدیگر توانسته اند تقاضا برای مهاجرت و زندگی در کشور کانادا را افزایش دهند.

دلایل اصلی مهاجران برای انتخاب کانادا

مهاجرانی که کانادا را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند دلایل بسیاری برای این انتخاب خود دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

  1. کانادا به دلیل مهاجرپذیر بودنش پذیرای فرهنگ های مختلف می باشد.
  2. در کشور کانادا مطمئنا کیفیت زندگی بالاتری خواهید داشت.
  3. کشور کانادا از امنیت بالاتری برخوردار است.
  4. پیشرفت اقتصادی کانادا بسیار چشمگیر است.
  5. کانادا جذاب ترین کشور برای ادامه تحصیل است.
  6. بازار کار کانادا به سرعت در حالا پیشرفت و توسعه است.
  7. کانادا مناظر بسیار حیرت انگیزی دارد که می تواند برای مهاجران دیدنی باشد.
  8. بیمه سلامت همگانی در کانادا همه شهروندان را تحت پوشش قرار می دهد.

مشاوره تحصیلی و راهکارهای مهاجرت به کانادا

روش های مختلف مهاجرت به کانادا

خوشبختانه روش های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که شما می توانید با توجه به شرایط خود، روشی را که ریسک کمتری داشته باشد را انتخاب کنید. در حالت کلی این روش ها عبارتند از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق استاراپ
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی
  • مهاجرت توریستی

البته لازم به ذکر است که شما هر کدام از این روش ها را که برای مهاجرت انتخاب کنید، می توانید بعد از سپری شدن 3 الی 5 سال پاسپورت کانادا و یا همان اقامت دائم این کشور را بگیرید.

مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا

همان طور که در بالا اشاره کردیم مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور مهاجرپذیر است. به دلیل تعداد زیادی از دانشگاه های برتر دنیا که در کشور کانادا وجود دارد، شما می توانید تقریبا در همه رشته ها، در این کشور ادامه تحصیل دهید.

نکته قابل توجه در این خصوص این است که کانادا در گروه کشورهای گران قرار دارد و به همین دلیل باید توجه داشته باشید که زندگی و تحصیل در کانادا تقریبا هزینه بالایی دارد. با توجه به این مساله مهم، پیشنهاد می کنیم اگر به فکر تحصیل در کانادا هستید شانس خود را در دانشگاه هایی امتحان کنید که هزینه کمتری دارند.

در صورتی که موفق به اتمام تحصیلات خود از دانشگاه های کانادا شوید به عنوان فردی متخصص که توانسته است در سیستم آموزشی این کشور پروش یابد شناخته می شوید. به همین دلیل کارفرمایان بازار کار کانادا، بهتر می توانند به شما اعتماد کنند و از تخصص تان استفاده کنند.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا و شرایط آن

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا لازم است برخی از شرایط موردنیاز را داشته باشید که مهمترین آنها عبارتند از:

  • از یک موسسه آموزشی و یا دانشگاهی که تایید شده DLI باشد پذیرش تحصیلی بگیرید.
  • برای هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا تمکن مالی داشته باشید و مدارک آن را ارائه دهید.
  • در صورت درخواست دانشگاه باید مدرک فرانسه و یا زبان انگلیسی ارائه دهید.
  • مدارک لازم برای متقاعد نمودن آفیسر ارائه دهید که نشان دهد پس از اتمام دوران تحصیل، کانادا را ترک خواهید کرد.

مشاوره تحصیلی مهاجرت به کانادا

راهکارهای مختلف مهاجرت تحصیلی به کانادا

اداره مهاجرت کانادا برای مهاجران دو نوع ویزای تحصیلی ارائه می دهد که هر کدام شرایط خاصی دارد و طیف خاصی را در بر خواهد گرفت.

  • ویزای دانش آموزی کانادا

در رتبه بندی که برای کشورهای جهان در نظر گرفته می شود، کانادا توانسته است رتبه بهتری کسب نماید. دلیل این مساله سیستم آموزشی بسیار قوی این کشور است که توانسته است رتبه کانادا را تا سومین جایگاه در جهان ارتقاء دهد. به دلیل چنین رتبه بالایی، هر ساله افراد زیادی درخواست تحصیل در این کشور جذاب را می کنند.

اگر برای مشاوره تحصیلی مهاجرت به کانادا به مراکز مشاوره مراجعه کنید متوجه می شوید که ویزای دانش آموزی مختص افراد زیر 18 سال است. این افراد می توانند با اخذ ویزای دانش آموزی در مدارس کانادا مشغول به تحصیل شوند. البته افرادی که سنی زیر سن قانونی داشته باشند بایستی به همراهی مادر، پدر و یا یک سرپرست قانونی اقدام به دریافت ویزا برای تحصیل نمایند. برای افراد بالای 17 سال این مساله اختیاری خواهد بود.

در حالت کلی ویزاهای تحصیلی به اندازه سنوات تحصیلی صادر خواهند شد و فرد می تواند تا اتمام تحصیلات با خیالی راحت به تحصیل خود ادامه دهد.

  • ویزای دانشجویی کانادا

به دلیل شرایط مناسب و کیفیت بالای دانشگاه های کشور کانادا، امروزه افراد زیادی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور درخواست پذیرش و اخذ ویزا می کنند. افراد متقاضی می توانند با اخذ ویزای تحصیلی کانادا به صورت موقت و برای تحصیل در دانشگاه، اقامت موقت این کشور را دریافت نمایند. مشاوره تحصیلی مهاجرت به کانادا می تواند به شما کمک کند تا ویزای تحصیلی در رشته موردنظرتان را دریافت کنید. تحصیلات کارشناسی در کانادا ممکن است بین 3 تا 4 سال طول بکشد و شما می توانید پس از آن نیز وارد دوره کارشناسی ارشد شوید. دوره کارشناسی ارشد نیز تقریبا به 1 تا 3 سال زمان نیاز دارد.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند می توانند در مدرسه عالی علوم فنی و کاربردی، کالج های محلی، دانشگاه های مختلف کانادا و همچنین مدرسه هنرهای کاربردی این کشور مشغول به تحصیل شوند. برای این فرایند نیاز به دریافت تاییدیه wes کانادا داریم.

در حقیقت موسسه wes کانادا مدارک تحصیلی و دانشگاهی شما را از هر کشوری که باشد، معادل سازی و تایید می نماید، تا شما به راحتی در کشور کانادا، به ادامه تحصیل بپردازید و یا شغل دلخواه خود را پیدا نموده و مشغول به کار شوید. به طور معمول مدارک مورد تایید سازمان WES کانادا ، تا حدود زیادی معتبر هستند و افراد با دریافت تاییدیه WES کانادا این توانایی را دارند، تا در هر مجموعه و سازمان دلخواه مشغول به کار شوند و یا در هر دانشگاه و دانشکده ای ادامه تحصیل دهند.

کلام پایانی

مشاوره تحصیلی مهاجرت به کانادا می تواند به روش های مختلفی پیگیری شود. با توجه به سن فرد متقاضی و شرایط مختلف تحصیلی و مالی وی می توان از یکی از دو روش ذکر شده در بالا پرونده مهاجرتی را مورد بررسی و پیگیری قرار داد. البته خاطر نشان می کنیم مشاوره تحصیلی مهاجرت به کانادا باید در مرکز معتبری انجام بگیرد تا از نتایج آن رضایت کافی داشته باشید.

 

برچسب ها : مهاجرت,مهاجرت تحصیلی,کانادا,مشاوره تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید