یکی از زیباترین و بامزه‌ترین حیوانات روی زمین بچه گربه‌ها هستند. این حیوانات به‌قدری شیرین و دوست‌داشتنی هستند که شما نمی‌توانید پس از دیدن آنها هیچ عکس‌العملی نداشته باشید. بسیاری مواقع ممکن است شما ناچار شوید از یک بچه گربه بی‌سرپرست نگهداری کنید. در چنین مواقعی شما باید با نکاتی که باید در نگهداری از بچه گربه در نظر بگیرید آشنا شوید.

نکاتی که باید در نگهداری از بچه گربه در نظر بگیریم

روند رشد و تغذیه بچه گربه

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که با روند رشد و تکامل گربه از روز اول تا یک ماهگی او آشنا شوید. اگر بچه گربه شما تازه متولد شده در هفته اول تنها به شیر خوردن، خوابیدن، دستشویی کردن و گرم ماندن نیاز دارد. برای فراهم کردن غذای او حتماً باید از دامپزشک کمک بگیرید تا شیرخشک مشابه شیر طبیعی مادر را برای بچه گربه تجویز کند.

تربیت و نظافت بچه گربه

پس از اینکه بچه گربه مراحل رشد اولیه را طی کرد اقدامات دیگری همچون اجتماعی کردن و تغییر تغذیه از اهمیت خاصی برخوردارند. از دیگر مواردی که باید در نگهداری از بچه گربه در نظر داشت تهیه لوازم موردنیازش است. از جمله این لوازم می‌توان به ظرف آب و غذا، خاک مخصوص گربه، تخت مخصوص، جعبه مخصوص حمل، برس، مسواک، خمیردندان و همچنین اسباب‌بازی‌های مختلف اشاره کرد.

سلامت بچه گربه

نکته مهم دیگر در نگهداری از یک بچه گربه آشنایی با علائمی است که می‌توانند نشان از یک بیماری در او بدهند. اسهال و استفراغ، بی‌اشتهایی، مشکلات تنفسی، خستگی مفرط، قرمزی چشم‌ها، ترشحات بینی و چشم، بوی نامطبوع گربه و… از جمله علائمی هستند که نشان از یک بیماری در بدن گربه می‌دهند. آشنایی با این علائم به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز هر مشکلی هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام نمایید.

در کنار تمام این موارد شما باید نکات دیگری همچون برس زدن موهای گربه، ایجاد فعالیت ذهنی و فعالیت بدنی برای او، محبت کردن و زدن واکسن‌های موردنیاز را در نظر داشته باشید تا این موجود دوست‌داشتنی این دوره حساس زندگی را به‌خوبی در کنار شما سپری کند.

نگهداری از بچه گربه؛ کاری سخت اما دوست‌داشتنی

جداکردن بچه گربه از مادرش تا یک‌ماهگی کار درستی نیست؛ زیرا او از مراقبت‌های حمایتی مادر خود در این دوران استفاده می‌کند و تغذیه‌اش کاملاً به مادرش وابسته است. اما گاهی در شرایطی ممکن است بچه گربه بدون سرپرست باشد. در چنین مواقعی برای محافظت از او ناچارید به نگهداری از بچه گربه بپردازید.

در اولین قدم شما باید از سن بچه گربه مطلع شوید؛ زیرا آنها در دوره‌های مختلف سنی خود به مراقبت‌های خاصی نیاز دارد. برای تشخیص این مسئله بهتر است از دامپزشک کمک بگیرید. دامپزشک نه‌تنها در تشخیص این مسئله به شما کمک می‌کند بلکه می‌تواند به‌خوبی بچه گربه را معاینه کرده و در صورت وجود بیماری‌هایی مانند انگل، نقص‌های مادرزادی، سرطان خون و… به تشخیص بپردازد و یا درمان‌های لازم را پیشنهاد کند. همچنین ممکن است واکسن‌هایی همچون تیفوس، رینیت عفونی، کلسی ویروس و سرطان خون را به بچه گربه شما بزند.

نگهداری از بچه گربه کار ساده ای نیست

در قدم بعدی شما باید در مورد غذای بچه گربه اطلاعات لازم را از دامپزشک کسب کنید. اینکه بچه گربه شما در چه سنی است می‌تواند میزان کالری موردنیازش را مشخص کند. بچه گربه‌های سه تا شش‌ماهه به سه وعده‌غذا در طول روز نیاز دارند و زمانی که به شش ماه می‌رسند غذای آنها می‌تواند به دو بار در روز برسد. شما باید همیشه غذا را در دسترس بچه گربه قرار دهید و همچنین از دادن آب به او غافل نشوید.

در کنار مراقبت‌های بهداشتی، توجه به تغذیه و خرید وسایل موردنیاز بچه گربه شما باید توجه خاصی نیز به سرگرمی‌های او داشته باشید. فعالیت‌های ذهنی و بدنی، و برس زدن موهای او از جمله کارهایی هستند که شما باید در نگهداری از بچه گربه به شکل روزانه انجام دهید تا حیوان شاد و خوشحالی داشته باشید. در کنار این موارد اجتماعی‌کردن بچه گربه بسیار اهمیت دارد که زمان آن بعد از ۳ ماهگی است. برای این کار شما می‌توانید به او یاد دهید تا با انسان‌ها و دیگر حیوانات خانگی در ارتباط باشد تا رفتارهای نامطلوب مانند خشونت یا ترس در وجودش رشد نکند.

قیمت غذای گربه فیدار ۱۰ کیلویی؛ یکی از بهترین غذاهای گربه بالغ

نوع و میزان غذای گربه‌های بالغ با توجه به سن، نژاد، فعالیت‌های گربه و وضعیت سلامتی آنها می‌تواند متفاوت باشد. گربه‌ها می‌توانند هم از غذای خشک و هم غذای تر استفاده کنند هرچند ترکیب این دو نیز انتخاب مناسبی است.

غذای گربه فیدار از جمله غذاهایی است که برای گربه‌های بالغ مناسب است و می‌تواند تمام نیازهای بدنی گربه بالغ را به‌خوبی تأمین کند. در این محصول از انواع پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و آمینواسید استفاده شده است. فرمولاسیون غذای گربه فیدار به‌گونه‌ای است تا هضم آسانی داشته باشد و از طرفی از تشکیل گلوله مویی در بدن گربه جلوگیری کند. غذای گربه فیدار با توجه به مواد تشکیل‌دهنده خود نقش مهمی در تقویت سیستم عضلانی و محافظت از مفاصل دارد و به حفظ سلامت دستگاه ادراری نیز کمک می‌کند.

این محصول به‌راحتی از پت شاپ‌ها و یا فروشگاه‌های اینترنتی پت شاپ، همچون پت آباد قابل‌تهیه است. برای اطلاع از قیمت غذای گربه فیدار ۱۰ کیلویی مراجعه به سایت پت آباد می‌تواند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهد.

پت شاپ سگ و گربه

پت شاپ حیوانات خانگی؛ محلی برای خرید ملزومات حیوانات

امروزه افراد بسیاری از حیوانات خانگی همچون سگ و گربه در محل زندگی خود نگهداری می‌کنند. این حیوانات دوست‌داشتنی برای یک زندگی راحت در کنار ما به لوازم مختص خود نیاز دارند. وسایلی همچون جای خواب، ظرف غذا، اسباب‌بازی، قلاده و غذای مناسب از جمله نیازهای این حیوانات دوست‌داشتنی هستند. پت شاپ حیوانات خانگی مکانی است که تهیه این ملزومات را به کاری ساده برای شما بدل کرده است. شما به‌راحتی و با مراجعه به پت شاپ حیوانات خانگی می‌توانید هر آنچه را نیاز دارید به‌راحتی تهیه نمایید. این فروشگاه‌ها تنوع بالایی از لوازم موردنیاز حیوانات خانگی را گرد هم آورده‌اند تا شما بتوانید از میان آن‌ها محصول موردنظر خود را به‌سادگی تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید