احتمالا حداقل یک بار سایتهایی را درنتایج دیده اید که با آیکون AD در نتایج برتر گوگل حضور دارند . نام این سرویس گوگل ادورز یا گوگل ادز هست که در این مطلب به بررسی مزایا و معایب این سرویس و مقایسه آن با روش اصولی یعنی سئو میپردازیم …

 

چطور میشه از گوگل ادز در راستای بهبود سئو استفاده کرد؟

امروزه به محض اینکه یک سایت را راه اندازی می‌کنید، انواع شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ با شما تماس می‌گیرند و شروع می‌کنند به بیان تاثیرات تبلیغات گوگل در سئو؛ از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که  آن‌ها از سئو سایت به صورت مستقیم با شما صحبتی نمی‌کنند و فقط به شما می‌گویند که برای رشد شما باید از این روش استفاده کنید. در غیر این صورت توانایی به دست آوردن جایگاه مناسب برای شما محال است. بهتر است که برای بررسی این گونه ادعاها از یک متخصص در این زمینه کمک بگیریم.

به نقل از محسن حبیبی راد مدرس سئو و بنیانگذار سایت آموزش سئو برترآموز ، تبلیغات گوگل به هیچ عنوان به صورت مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر ندارد. چرا که تمامی خدماتی که به شما ارائه می‌شود از نظر گوگل خدمات مالی است و هیچ ارتباطی به محتوای سایت شما ندارد. بر اساس قوانین وبمستران گوگل حدود 200 پارامتر در جایگاه شما تاثیر دارد. هیچ یک از این 200 پارامتر مربوط به تبلیغات گوگل نمی‌شود. اما برخی از عوامل به صورت غیر مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر دارد. این موضوع زمانی قابل بررسی است که بتوان یک الگو برای آن تعریف کرد.

آیا تبلیغات گوگل مانند گوگل ادز میتونه سئوی سایت ما رو بهتر کنه؟

برخی از سئو کاران بی‌تجربه فکر می‌کنند که چون در گوگل ادز از لینک‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود، این موضوع  روی سئو تاثیر دارد. از طرفی باید به شما بگوییم که بک لینک ممکن است روی سئو سایت شما تاثیر گذار باشد. اما تمامی لینک‌های تبلیغاتی از نوع نو فالو می‌باشند. این موضوع به این معنی است که موتورهای جستجو نسبت به آن واکنش مثبت و منفی ندارند. در نتیجه کاملا طبیعی است که شما بازدهی مورد نظر خود را دریافت نکنید.

به این نکته توجه داشته باشید که از تبلیغات گوگل ادز معمولا برای خدمات دیگر و اهداف دیگر استفاده می‌شود. بسیار ساده است زمانی که افراد از تبلیغات گوگل ادز می‌کنند به واسطه سرمایه گذاری مالی اول هستند. اما زمانی که بودجه تبلیغاتی خود را قطع می‌کنند نه تنها در صفحه اول نیستند. بلکه در صفحات 2 و 3 نیز ممکن است نباشند. دلیل این اتفاق، زیر ساخت ضعیف سئو و قطع کردن بودجه تبلیغاتی است.

اثر تبلیغات گوگل در سئو

اگر تبلیغات گوگل در سئوی سایت ما تاثیر ندارد، چرا باید از آن استفاده کنیم؟

درست است که تبلیغات گوگل به صورت مستقیم روی سئو سایت ما تاثیر ندارد. اما باید توجه داشته باشید که به صورت مستقیم می‌تواند روی سایت ما تاثیر گذار باشد. اما شما باید پارامتر‌های مختلف آن را بشناسید و بر اساس آن‌ها شروع به برنامه ریزی در این باره کنید. به نکاتی که در این بخش گفته می‌شود توجه کنید و در صورتی که در مورد هر بخش آن سوالی داشتید، می‌توانید در بخش کامنت‌‎های همین پست با ما مطرح کنید.

تاثیر گوگل ادز در سئو

1.    آگاهی از برند شما افزایش پیدا می‌کند

زمانی که شما شروع به استفاده از تبلیغات گوگل می‌کنید، اسم شما در کنار اسامی معتبر و بزرگ حوزه کاری شما قرار می‌گیرد. در این صورت می‌توان گفت که سایت شما برای مردم اندکی آشنا می‌شوید. حال اگر شما بخواهید که تاثیر غیر مستقیم خود را تبدیل به یک اثر مستقیم کنید. باید بعد از مدتی به فکر استفاده از سوشال سیگنال برای افزایش ورودی ارگانیک سایت خود باشید.

در این زمان چون شما یک آگاهی برند مناسب داشتید، معمولا سوشال سیگنال شما واکنش بهتری خواهد داشت. اگر بتوانید از شبکه‌های اجتماعی و افراد مرتبط در حوزه کاری خود نیز استفاده کنید که نتایج شما دو چندان خواهد شد. توجه داشته باشید با داشتن استراتژی سئو مناسب می‌توان به بازدهی مناسب دست پیدا کرد.

2.   افزایش اشتراک گذاری محتوای سایت شما

ما در بخش‌های قبل روی این موضوع تاکید داشتیم که تبلیغات گوگل هیچ تاثیر روی سئو سایت شما ندارد. اما زمانی که شما یک جایگاه مناسب به دست می‌آورید، می‌تونید از این فرصت به دست آمده استفاده بهتری نیز داشته باشید. شما باید پرسونای مخاطب خود را بررسی کنید که در حال حاضر به چه چیزی نیاز دارد. زمانی که شما متوجه شدید که نیاز اصلی او چیست می‌توانید برای او یک محتوای آماده مناسب طراحی کنید. سپس می‌توانید برای او یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید.

به عنوان مثال ممکن است که شما یک سایت آموزش برنامه نویسی باشید. در این صورت برای او یک محتوای ویدیویی عالی در مورد کد نویسی قرار می‌دهید. زمانی که دانلود و اشتراک گذاری محتوا شما افزایش پیدا کند. تاثیر مستقیم روی سئوی سایت شما آغاز می‌شود. مجددا توجه داشته باشید این استراتژی استفاده شما بود که منجر به افزایش قدرت سئو سایت شما شد و نه صرفا تبلیغات گوگل.

تاثیر گوگل ادورز در سئو

3.  به جای تمرکز روی جایگاه خود سعی کنید که ابزار تبلیغاتی گوگل به جهت پیدا کردن کلمات کلیدی پیدا کنید

همانطور که می‌دانید در گوگل همه چیز بر اساس محتوا تعریف می‌شود. به همین دلیل است که محتوا را پادشاه در سئو می‌خوانند. حال شما باید به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید از این ویژگی برای افزایش دانش و توانایی خود استفاده کنید. شما می‌توانید به با کیورد پلنر (Keyword Planner) بهترین کلمات حوزه خود را پیدا کنید. حتما نباید که از تبلیغات گوگل برای خرید جایگاه تبلیغاتی استفاده کنید.

گاهی شما می‌توانید با هوشمندانه فکر کردن و استفاده هوشمندانه سئوی سایت خود را به بهترین شکل ممکن تقویت کنید. شما از گوگل آنالیتیکس نیز می‌توانید به عنوان ابزار مکمل استفاده کنید. بهترین استراتژی برای هزینه کردن در گوگل این است که از ابزار کاربردی سئو آن استفاده کنید. در این صورت رشد شما پایدار خواهد بود.

4.  شناسایی مخاطبان و برنامه ریزی هدفمند برای آن

فرض کنید که قرار است ما یک سایت گیمینگ راه اندازی کنیم. از طرفی خود ما یک گیمر با سابقه می‌باشیم. اما شناخت کاملی از جامعه گیمینگ و مشخصات آن‌ها نداریم. در این زمان بهتر کار این است که از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید و یک جایگاه اول را به خود اختصاص دهید. قطعا مخاطبان بسیاری به سایت شما مراجعه می‌کنند و چون محتوایی مناسبی در سایت ندارید بعد از مدتی گشت و گذار از سایت شما خارج می‌شوند. اما این پایان کار شما نیست . البته ناگفته نماند گوگل به عنوان یکی از ثروتمندترین شرکت های جهان بخش زیادی از درامد خود را مدیون گوگل ادز است . اگر علاقه دارید بدانید درآمد گوگل از این کار چقدر است پیشنهاد میکنیم سری به مطلب درآمد مدیران گوگل بزنید …

شما باید به وسیله گوگل آنالیتیکس به بررسی ویژگی مشخصات افراد مراجعه کرده به سایت خود بپردازید. این کاربران در چه گروه سنی قرار داشتند؟ این کاربران چه جنسیتی داشتند؟ کاربران شما برای کدام منطقه جغرافیایی بودند؟ نوع وسیله استفاده شده توسط آن‌ها بیشتر لپ تاپ بوده و یا موبایل؟ و… . شما بعد از بررسی تمامی این موارد می‌توانید مخاطب هدف رقبای خود را پیدا کنید. حال شما باید اقدام به تولید محتوای اختصاصی برای این مخاطبان کنید. در این زمان کارهای شما به صورت مستقیم روی سئوی سایت شما تاثیر دارد.

سخن پایانی

شما در این مقاله به صورت جامع و کامل با خدمات گوگل ادز و همچنین عوامل موثر روی سئو سایت آشنا شدید. اما شما باید به نکاتی نیز توجه داشته باشید. یکی از نکاتی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که هدف شما از تبلیغات چیست. همه چیز به این بستگی دارد که هدف شما از راه اندازی سایت و ارائه خدمات به مخاطبین چیست؟ اگر قرار است که کاربران خود را با محتوای رایگان تغذیه کنید، یک استراتژی سئو و تبلیغات گوگل ادز برای شما مناسب است و برای فروش خدمات یک استراتژی دیگر . امیدواریم با خواندن این مطلب با ماهیت گوگل ادز و تاثیرات آن بر سئو آشنا شده باشید و بهترین هارو برای سایت و کسب و کارتون در گوگل رقم بزنید . لینک یک منتظر شماست …

دیدگاهتان را بنویسید