بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک پهنای باند لازم برای مدیریت حساب های رسانه های اجتماعی را ندارند – چه رسد به بودجه ای که برای استخدام اعضای تیم اختصاص داده شده یا یک مدیر رسانه های اجتماعی وجود دارد.

اما این موضوع اهمیت مدیریت رسانه های اجتماعی را کم نمی کند. مردم انتظار دارند که بتوانند با کسب و کارها در پلتفرم های اجتماعی ارتباط برقرار کنند: فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین یا حتی TikTok. بدون حضور فعال، ممکن است شرکت شما فراموش شود، مشتریان خود را در رقابت از دست بدهد یا بدتر از آن، غفلت کننده به نظر برسد.

به علاوه، ممکن است مشتریان جدید را از دست بدهید. بیش از 40 درصد از خریداران دیجیتال از رسانه های اجتماعی برای تحقیق در مورد برندها و محصولات جدید استفاده می کنند.

برای کسانی که وقتشان کم است، ما یک برنامه را گردآوری کرده ایم برنامه 18 دقیقه ای. این طرح شما را دقیقه به دقیقه با نیازهای اجتماعی همراهی می کند و نکاتی را که در طول مسیر صرفه جویی در زمان را انجام می دهد برجسته می کند.

اگر زمان بیشتری برای اجتماعی دارید، از آن استفاده کنید. اما برای کسانی که این کار را نمی کنند، در اینجا نحوه محاسبه هر دقیقه آورده شده است.

جایزه: قالب تقویم رسانه های اجتماعی رایگان و قابل تنظیم ما را دانلود کنید تا به راحتی تمام محتوای خود را از قبل برنامه ریزی و زمان بندی کنید.

طرح 18 دقیقه در روز شبکه های اجتماعی

در اینجا نگاهی لحظه به لحظه در مورد چگونگی ماندن در صدر شبکه های اجتماعی است.

دقایق 1-5: گوش دادن اجتماعی

با اختصاص پنج دقیقه شروع کنید گوش دادن اجتماعی دقیقا چه معنی میدهد؟ به زبان ساده، نظارت بر مکالماتی است که مردم در رسانه های اجتماعی درباره جایگاه کسب و کار شما دارند.

گوش دادن اجتماعی می تواند شامل ردیابی کلمات کلیدی، هشتگ ها، منشن ها و پیام های برند و رقبا باشد. اما نگران نباشید، لازم نیست به صورت دستی اینترنت را جست و جو کنید. ابزارهایی وجود دارند که ردیابی را بسیار آسان‌تر می‌کنند (ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی *سرفه* مانند Hootsuite).

در Hootsuite، می‌توانید جریان‌هایی را برای نظارت بر همه کانال‌های اجتماعی خود از یک داشبورد تنظیم کنید. این امر باعث می‌شود که بعداً با ذکر نام‌های فالوورها، مشتریان و مشتریان احتمالی درگیر شوید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هر روز آنها را بررسی کرده و به آنها توجه کنید:

  • نام تجاری شما را ذکر می کند
  • ذکر محصول یا خدمات شما
  • هشتگ ها و/یا کلمات کلیدی خاص
  • رقبا و شرکا
  • اخبار و روندهای صنعت

اگر کسب و کار شما دارای مکان فیزیکی یا ویترین فروشگاه است، از جستجوی جغرافیایی برای فیلتر کردن مکالمات محلی استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا روی مشتریانی که به شما نزدیک هستند و موضوعات محلی که به آنها اهمیت می دهند تمرکز کنید.

نکته: اگر زمان بیشتری برای سرمایه گذاری دارید، دوره رایگان ما را به نام Social Listening with Hootsuite Streams بگذرانید تا در دراز مدت در زمان بیشتری صرفه جویی کنید.

دقیقه 5-10: نام تجاری خود را تجزیه و تحلیل کنید

پنج دقیقه دیگر را به تجزیه و تحلیل یافته های خود اختصاص دهید. انجام این کار به شما کمک می کند تا فرآیند گوش دادن اجتماعی و تلاش های بازاریابی خود را تنظیم کنید. در اینجا برخی از جنبه هایی است که باید در نظر داشته باشید:

احساسات

احساسات مکان خوبی برای شروع است. مردم در مورد برند شما چگونه صحبت می کنند؟ چگونه با نحوه صحبت آنها در مورد رقبای شما مقایسه می شود؟ اگر همه چیز بیشتر مثبت باشد، عالی است. اگر منفی است، به روش هایی فکر کنید که بتوانید مکالمه را در جهت مثبت تری هدایت کنید.

بازخورد

آیا مشتریان شما بازخورد خاصی در مورد کسب و کار شما دارند؟ به دنبال روندها و بینش های تکرار شونده ای باشید که بتوانید بر اساس آنها عمل کنید.

برای مثال، اگر رستورانی را اداره می‌کنید و بسیاری از مردم صدای موسیقی را خیلی بلند می‌بینند، آن را کم کنید. اگر محصولی مانند نوارهای ورزشی را ارائه می دهید و مشتریان به گزینه های رنگ بیشتری علاقه مند هستند، به تازگی فرصت فروش جدیدی را مشاهده کرده اید.

روندها

روند فعلی در صنعت شما چیست؟ شناسایی آنها می تواند به شما در شناسایی جایگاه ها و مخاطبان جدید برای تعامل کمک کند. یا شاید آنها محتوایی را برای کمپین بازاریابی بعدی شما الهام بخشند. حتی بهتر – شاید آنها توسعه یک محصول یا خدمات جدید را اطلاع دهند.

قصد خرید

گوش دادن به رسانه های اجتماعی فقط شامل ردیابی مکالمات مشتریان فعلی نیست. همچنین می تواند به شما کمک کند مشتریان جدیدی پیدا کنید. عبارات یا موضوعاتی را که مشتریان احتمالی ممکن است زمانی که در بازار برای پیشنهاد شما هستند استفاده کنند، ردیابی کنید.

به عنوان مثال، اگر شرکت شما یک ارائه دهنده خدمات مسافرتی است، در ژانویه ممکن است بخواهید کلمات کلیدی مانند “زمستان بلوز” و “تعطیلات” را ردیابی کنید.

به روز رسانی ها

آیا متوجه ظهور یک کلمه کلیدی جدید شده اید؟ یا شاید متوجه اشتباه تایپی رایجی شده اید که مردم نام تجاری شما را ذکر می کنند. شاید رقیب جدیدی وارد زمین بازی شده باشد. مراقب چیزهایی باشید که باید به لیست ردیابی گوش دادن به رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید.

دقیقه 10-12: تقویم محتوای خود را بررسی کنید

تقویم محتوای خود را بررسی کنید تا ببینید چه برنامه‌ای برای پست کردن در آن روز دارید. دوباره بررسی کنید که تصاویر، عکس‌ها و کپی‌ها همگی خوب هستند. همیشه مطمئن شوید که برای آخرین بار تصحیح کنید تا اشتباهات تایپی لحظه آخری را ببینید.

امیدواریم در حال حاضر یک برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی و تقویم محتوایی در اختیار داشته باشید. اگر این کار را نمی‌کنید، برنامه‌ریزی کنید که هر ماه حدود یک ساعت را به طوفان فکری و آماده‌سازی ایده‌ها اختصاص دهید و تقویم خود را پر کنید.

چه تولید محتوا را برون سپاری کنید، چه از ابزارهای رایگان استفاده کنید یا همه کارها را خودتان انجام دهید، داشتن یک استراتژی بازاریابی اجتماعی قوی مدیریت رسانه های اجتماعی را بسیار آسان تر می کند.

نکته: اگر زمان یا بودجه ای برای محتوای پرتولید ندارید، محتوای تولید شده توسط کاربر، میم ها یا محتوای انتخاب شده را به تقویم رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید.

دقایق 12-13: پست های خود را برنامه ریزی کنید

با ابزارهای مناسب، زمان‌بندی پست‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان فقط یک دقیقه زمان می‌برد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای خود را اضافه کنید، زمانی را که می خواهید برای انتشار آن انتخاب کنید و برنامه ریزی کنید.

این ابزارها مخصوصاً در صورتی مفید هستند که بخواهید در زمان هایی که در تعطیلات هستید یا به سادگی در دسترس نیستید محتوا را پست کنید. با یک پلتفرم مدیریت رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite، حتی می توانید چندین پست را از قبل برنامه ریزی کنید، بنابراین فقط باید هفته ای یک بار این کار را انجام دهید (زمان بیشتری برای انجام کار بعدی در این لیست آزاد کنید: Engage).

زمان بندی محتوا برای زمان هایی که افراد به احتمال زیاد آنلاین هستند. به طور کلی، تحقیقات Hootsuite نشان می دهد که بهترین زمان برای ارسال پست در رسانه های اجتماعی بین ساعت 9 صبح تا 12 صبح به وقت شرقی است. اما این می تواند پلت فرم به پلت فرم متفاوت باشد. و البته بسته به اینکه مخاطب هدف شما در کجا قرار دارد.

بهترین زمان ها و روزهای ارسال را در صفحه فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین خود بررسی کنید.

نکته: از تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا ببینید مخاطبان شما معمولاً چه زمانی آنلاین هستند. ممکن است با میانگین جهانی متفاوت باشد.

دقایق 13-18: با مخاطبان خود درگیر شوید

قبل از خروج از سیستم، زمانی را برای تعامل با مشتریان اختصاص دهید. به سوالات پاسخ دهید، نظرات را لایک کنید و پست ها را به اشتراک بگذارید. هر چه بیشتر فعال باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد با شما درگیر شوند.

هرچه این تجربه مثبت تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد از شما خرید کنند و کسب و کار شما را توصیه کنند. در واقع، بیش از 70 درصد از مصرف‌کنندگانی که تجربه مثبتی از یک برند در رسانه‌های اجتماعی دارند، احتمالاً نام تجاری را به دوستان و خانواده ارجاع می‌دهند.

برای صرفه جویی در زمان، می توانید الگوهایی برای پاسخ های رایج ایجاد کنید. این موارد مخصوصاً زمانی مفید هستند که متوجه می‌شوید اغلب جزئیات خاص مشابهی مانند ساعات کاری یا سیاست‌های بازگشت را به اشتراک می‌گذارید.

اما از پاسخ های دیگ بخار زیاد استفاده نکنید. مردم از اصالت قدردانی می کنند و می خواهند احساس کنند که یک شخص واقعی با آنها درگیر است. حتی چیزی به سادگی گذاشتن حروف اول نماینده خدمات مشتری در پاسخ ها، حسن نیت مصرف کنندگان را افزایش می دهد.

نکته: در صورت امکان، سعی کنید مدت کوتاهی پس از پست کردن چیزی با هم درگیر شوید. اگر به درستی زمان بندی کرده باشید، آن وقت است که مخاطبان شما آنلاین و جذاب خواهند شد. به این ترتیب شما در زمان واقعی با مردم تعامل خواهید داشت و زمان پاسخگویی خوبی نیز حفظ خواهید کرد.

به دنبال ابزارهای رسانه های اجتماعی با صرفه جویی در زمان بیشتری هستید؟ این 9 قالب رسانه های اجتماعی باعث صرفه جویی در ساعات کار شما می شود.

با Hootsuite در زمان مدیریت حضور خود در رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنید. از یک داشبورد می‌توانید محتوای رسانه‌های اجتماعی را منتشر و زمان‌بندی کنید، تبدیل‌های مرتبط را پیدا کنید، مخاطبان را درگیر کنید، نتایج را اندازه‌گیری کنید و موارد دیگر. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، مجموعه ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.

دیدگاهتان را بنویسید