مقدمه

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که ما بهترین محتوای ممکن را برای برند خود تولید کرده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنیم؛ اما باید بدانیم که این محتواها تا زمانی که تبلیغ نشوند و به چشم مخاطب نیایند، هیچ دستاوردی برای برند ما نخواهند داشت.

نکتۀ مهم این است که هر تبلیغی برای برند ما مناسب نیست و باید بدانیم که با چه روش‌هایی در شبکۀ اجتماعی خود تبلیغ انجام دهیم. در ادامۀ این نوشته توضیح خواهیم داد که چگونه می توان یک برند را به بهترین شکل ممکن در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کرد.

چگونه در شبکه‌های اجتماعی برند خود را تبلیغ کنیم؟

5 روش مهم برای تبلیغ برند در شبکه‌های اجتماعی

پیش از هر چیز لازم است بدانیم که تمام روش‌هایی که قرار است بگوییم باید با توجه به ماهیت تبلیغ ما انتخاب شوند. 5 روش مهم برای تبلیغ برند در شبکه‌های اجتماعی عبارت است از:

  • ساخت هشتگ اختصاصی برای برند خود
  • استفاده از تبلیغات Native
  • استفاده از تبلیغات ویدیویی
  • استفاده از تبلیغات بنری
  • سفارش تبلیغات به بلاگرها و اینفلوئنسرها

ولاگ چیست؟

ولاگ ترکیبی معجزه‌گر از بلاگ و ویدیو است با این تفاوت که در یک ولاگ به جای محتوای متنی، محتوای ویدیویی تولید می‌شود. ولاگ‌ها تأثیرگذاری بالایی در زمینۀ تبلیغات دارند؛ زیرا امروزه محتواهای ویدیویی در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند به خصوص اگر این محتواها دارای یک روند داستانی باشند.

البته باید بدانیم که محتوای ولاگ باید کاملا تخصصی باشد و محتوای صرفا تبلیغاتی بدون هیچ محتوای ارزنده‌ای، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

ولاگ چیست؟

به غیر از اینستاگرام، آپارات نیز یکی از کانال‌های مهم در رابطه با این موضوع است که برای تولید محتوای ویدیویی حتما باید با آن آشنا باشیم. البته باید بدانیم که محتوای تبلیغاتی ویدیویی برای هر کسب‌و‌کاری لازم نیست و لزوم استفاده از آن باید توسط یک مشاور تعیین شود.

مطالب مرتبط: ولاگ یعنی چه؟

تایم لاین توییتر؟

تایم لاین توییتر فضایی است که چندین دسته توییت در آن وجود دارد. توییت‌هایی که در تایم‌ لاین می‌بینیم عبارت است از:

  • توییت افرادی که ما آن‌ها را فالو کرده‌ایم.
  • توییت‌هایی که افراد گفته‌شده در بالا با آن اینتراکشن دارند.

بنابراین تایم لاین محیط بسیار گسترده‌ای است که انتشار محتوای تبلیغاتی در آن بسیار تأثیرگذار خواهد بود. همچنین باید از افراد بخواهیم که با محتوای ما اینتراکشن داشته باشند؛ چون این کار کمک می‌کند که افراد بیشتری تبلیغات ما را ببینند و وسعت انتشار تبلیغ بیشتر شود.

مطالب مرتبط: تایم لاین توییتر چیست

تبلیغات Native به چه معناست؟

تبلیغ Native یا همسان، تبلیغی است که بسیار هدفمند انجام شده و تأثیر بالایی بر جذب مخاطب دارد. کاربرد این تبلیغ را با ذکر یک مثال توضیح می‌دهیم. فرض کنید که ما یک تبلیغ را برای برند خود طراحی می‌کنیم. می‌توانیم این تبلیغ را به یک سایت بدهیم و به او بگوییم که تبلیغ ما را در کنار همۀ محتوای خود بگذارد.

اما این نوع تبلیغ خیلی هدفمند نیست. حالا تصور کنید که به صاحب سایت بگوییم تبلیغ ما را در کنار محتوایی بگذارد که با آن مرتبط است. مثلا اگر ما فروشگاه لوازم آرایشی داریم، تبلیغ ما باید در کنار محتواهای مربوط به این حوزه قرار گیرد. این نوع از تبلیغ، تبلیغ Native نام دارد.

نکتۀ مهم این است که برای انتخاب سایت جهت تبلیغات همسان لازم است حتما از یک متخصص باتجربه در این زمینه کمک بگیریم تا بهترین تجربۀ تبلیغات را داشته باشیم.

جمع‌بندی

همانطور که گفتیم برای رونق کار برند خود لازم است که دست به دامان تبلیغات شویم؛ اما در ابتدا باید با روش‌های مهم تبلیغات آشنا شویم و بدانیم که شبکه‌های اجتماعی، رمز موفقیت ما در این مسیر هستند. استفاده از تبلیغات Native و تولید محتوای ویدیویی برای تبلیغات، روش‌های مهمی هستند که آن را توضیح دادیم. همچنین گفتیم که تایم‌لاین توییتر نیز یکی از بهترین بسترها برای انتشار تبلیغ است و حتما باید از آن استفاده کنیم.

نکتۀ مهم دیگری که به آن اشاره کردیم، کمک‌گرفتن از یک مشاور یا متخصص برای انجام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. تیم صباویژن با سابقۀ طولانی در این مسیر به برندها کمک می‌کند تا بهترین و تأثیرگذارترین تبلیغ‌ها را در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید