مراحل راه اندازی یک کسب و کار آنلاین

یک سری مراحل اثبات شده وجود دارد که می توانید برای تضمین موفقیت خود در هنگام راه اندازی یک کسب و کار کوچک آنلاین دنبال کنید. ز بسیاری جهات، اینترنت زمین بازی را برای صاحبان مشاغل کوچک در همه جا مساوی کرده است. راه اندازی کسب و کارهای آنلاین نسبتاً آسان است. مانند هر کسب و کاری، شما باید یک پایه قوی برای کسب و کار آنلاین خود ایجاد کنید. در حالی که مراحل ذکر شده در زیر لزوماً لازم نیست به ترتیب تکمیل شوند، اما هدف آنها این است که پایه‌ ای برای شما فراهم کنند که به اندازه کافی محکم باشد تا وزن رشد و موفقیت تجارت آینده شما را تحمل کند. وبسازان نوین، با هدف ایجاد زمینه ای برای ورود کسب و کار های سنتی به بازار دیجیتال کشور و دسترسی همگانی به خدمات آنلاین با بهترین کیفیت و متناسب با هر نیازی را فراهم آورده است. وبسازان نوین تمام ابزار های مورد نیاز برای کسب و کار شما را فراهم کرده و در تمامی مراحل، خدمات مورد نیاز کسب و کار شما را با داشتن مجموعه ای از متخصصان در تمامی حوزه ها به بهترین شکل ممکن پاسخ می دهد. بخشی از خدمات وبسازان نوین شامل طراحی سایت در کرج ، سئو در کرج ، مشاوره برندینگ ، تولید محتوا در کرج ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، مشاوره دیجیتال مارکتینگ ، مشاوره تبلیغاتی و … می باشد. ما هزاران نفر را دیده ایم که کسب و کار موفقی را با انجام کارهای زیر شروع کرده و رشد می دهند:

  • نیازی را پیدا کنید و آن را بر طرف کنید.
  • نسخه ای بنویسید که بفروشد.
  • طراحی و ساخت یک وب سایت با کاربری آسان.
  • از موتورهای جستجو برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید.
  • برای خود یک شهرت متخصص ایجاد کنید.
  • مشتریان و مشترکین خود را با ایمیل دنبال کنید.
  • درآمد خود را از طریق فروش بک‌اند و افزایش فروش افزایش دهید.

وبسازان نوین مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی

هر کسی، از تازه کار گرفته تا کارآفرین آنلاین با تجربه، می تواند از این فرآیند در یادگیری نحوه راه اندازی کسب و کار آنلاین بهره مند شود.

مرحله 1: کسب و کاری را راه اندازی کنید که نیاز ها را برطرف کند.

اکثر مردمی که تازه شروع به کار کرده‌اند این اشتباه را مرتکب می‌ شوند که ابتدا به دنبال یک محصول و در مرحله دوم به دنبال بازار هستند. برای افزایش شانس موفقیت، با یک بازار شروع کنید. ترفند این است که گروهی از مردم را پیدا کنید که به دنبال راه حلی برای یک مشکل هستند، اما نتایج زیادی پیدا نمی کنند. اینترنت این نوع تحقیقات بازار را آسان می کند:

  • از انجمن های آنلاین دیدن کنید تا ببینید مردم چه سؤالاتی می پرسند و چه مشکلاتی را در تلاش برای حل آنها هستند.
  • برای یافتن کلمات کلیدی که افراد زیادی در جستجوی آن هستند، جستجو کنید، اما رقابت زیادی با سایت های دیگر ندارید.
  • رقبای خود را با بازدید از سایت های آنها و توجه به کارهایی که برای پر کردن تقاضا انجام می دهند، بررسی کنید. سپس می توانید از آموخته های خود استفاده کنید و محصولی را برای بازاری که از قبل وجود دارد ایجاد کنید و آن را بهتر از رقبا انجام دهید.

مرحله 2: محصولی را بسازید که بفروشد.

یک فرمول کپی فروش اثبات شده وجود دارد که بازدیدکنندگان را از لحظه ورود تا لحظه خرید از طریق فرآیند فروش طی می کند:

  • با یک عنوان قانع کننده علاقه را برانگیخت.
  • مشکلی را که محصول شما حل می کند را شرح دهید.
  • نظرات افرادی را که از محصول شما استفاده کرده اند اضافه کنید.
  • در مورد محصول و مزایای آن برای کاربر صحبت کنید.
  • پیشنهاد دادن.
  • ضمانت قوی داشته باشید.
  • فوریت ایجاد کنید.
  • فروش را بخواهید

وبسازان نوین مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی

در سراسر مجصول خود، باید بر این تمرکز کنید که چگونه محصول یا خدمات شما به طور منحصر به فردی می تواند مشکلات مردم را حل کند یا زندگی آنها را بهتر کند. مانند یک مشتری فکر کنید و بپرسید “چه چیزی برای من مفید است؟”

مرحله 3: سایت خود را طراحی کنید.

هنگامی که بازار و محصول خود را به دست آوردید و فرآیند فروش خود را به پایان رساندید، اکنون برای طراحی سایت کسب و کار کوچک خود آماده هستید. به یاد داشته باشید که آن را ساده نگه دارید. شما کمتر از پنج ثانیه فرصت دارید تا توجه مشتری را جلب کنید در غیر این صورت، او از سایت شما بیرون خواهد رفت و دیگر بر نخواهد گشت. چند نکته مهم که باید در نظر داشت:

  • یک فونت ساده و زیبا را روی سایت انتخاب کنید.
  • ناوبری خود را واضح و ساده و در هر صفحه یکسان کنید.
  • فقط در صورتی از تصاویر گرافیکی، صوتی یا تصویری استفاده کنید که پیام شما را تقویت کنند.
  • یک فضایی ایجاد کنید تا بتوانید آدرس های ایمیل را جمع آوری کنید.
  • خرید را آسان کنید.
  • سایت شما ویترین فروشگاه آنلاین شماست، پس آن را مشتری پسند کنید.

مرحله 4: از موتورهای جستجو برای هدایت خریداران هدفمند به سایت خود استفاده کنید.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک ساده ترین راه برای جذب ترافیک به یک سایت کاملاً جدید است. این دو مزیت نسبت به انتظار برای آمدن ترافیک به شما دارد. اول اینکه تبلیغات PPC بلافاصله در صفحات جستجو نمایش داده می شود و دوم اینکه تبلیغات PPC به شما امکان می دهد کلمات کلیدی مختلف و همچنین عناوین، قیمت ها و رویکردهای فروش را آزمایش کنید. نه تنها ترافیک فوری دریافت می‌کنید، بلکه می‌توانید از تبلیغات PPC نیز برای کشف بهترین کلمات کلیدی خود با بیشترین تبدیل استفاده کنید. سپس می توانید کلمات کلیدی را در سراسر سایت خود در کپی و کد خود توزیع کنید، که به رتبه بندی شما در نتایج جستجوی ارگانیک کمک می کند.

مرحله 5: برای خود یک شهرت متخصص ایجاد کنید.

وبسازان نوین مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی

مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند. این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار سایر سایت ها قرار دهید تا ترافیک بیشتر و رتبه بندی بهتری در موتورهای جستجو مشاهده کنید. راز این است که همیشه یک لینک به سایت خود با هر نکته ای از اطلاعات اضافه کنید.

  • محتوای تخصصی و رایگان را هدیه دهید. مقالات، ویدیوها یا هر محتوای دیگری را ایجاد کنید که برای مردم مفید باشد. آن محتوا را از طریق فهرست راهنمای مقالات آنلاین یا سایت های رسانه های اجتماعی توزیع کنید.
  • لینک “ارسال به دیگران” را در محتوای ارزشمند در وب سایت خود قرار دهید.
  • در انجمن‌ها و سایت‌ های و شبکه‌ های اجتماعی که بازار هدف شما در آن قرار دارد، به یک متخصص فعال تبدیل شوید.

به خوانندگان جدیدی خواهید رسید. اما حتی بهتر از آن، هر سایتی که محتوای شما را ارسال می کند، به سایت شما لینک می دهد. موتورهای جستجو لینک های سایت های مرتبط را دوست دارند و در رتبه بندی به شما پاداش می دهند.

مرحله 6: از قدرت بازاریابی ایمیلی برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار استفاده کنید.

هنگامی که یک لیست ایمیل از مشتریان خود جمع آورد کردید، یکی از با ارزش ترین دارایی های کسب و کار آنلاین خود را دارید. مشتریان و مشترکین شما به شما اجازه ارسال ایمیل به آنها را داده اند. یعنی:

  • شما چیزی به آنها می دهید که خواسته اند.
  • شما در حال ایجاد روابط مادام العمر با آنها هستید.
  • پاسخ 100 درصد قابل اندازه گیری است.
  • بازاریابی ایمیلی ارزان تر و موثرتر از چاپی، تلویزیونی یا رادیویی است زیرا بسیار هدفمند است.

هر کسی که از سایت شما بازدید می کند و لیست شما را انتخاب می کند، یک سرنخ بسیار داغ است و هیچ ابزاری بهتر از ایمیل برای پیگیری آن سرنخ ها وجود ندارد.

مرحله 7: درآمد خود را از طریق فروش پس‌انداز و افزایش فروش افزایش دهید.

وبسازان نوین مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی

یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی، توسعه ارزش طول عمر هر مشتری است. حداقل 36 درصد از افرادی که یک بار از شما خرید کرده اند، در صورت پیگیری مجدد از شما خرید خواهند کرد. بسته شدن اولین فروش بسیار سخت ترین بخش است  و البته گران ترین قسمت آن. بنابراین از فروش و فروش بک‌اند استفاده کنید تا دوباره خرید کنند:

  • محصولاتی را ارائه دهید که مکمل خرید اصلی آنها باشد.
  • کوپن های تخفیف را ارسال کنید که می توانند در بازدید بعدی خود از آنها استفاده کنند.
  • محصولات مرتبط را پس از خرید در صفحه “متشکرم” خود ارائه دهید.

به مشتریان خود برای وفاداری آنها پاداش دهید و آنها حتی وفادارتر خواهند شد.

وبسازان نوین، همون چیزی که کسب و کارت نیاز داره!

اینترنت به قدری سریع تغییر می کند که یک سال آنلاین برابر با پنج سال در دنیای واقعی است. اما اصول نحوه راه اندازی و رشد یک کسب و کار آنلاین موفق به هیچ وجه تغییر نکرده است. اگر به تازگی یک کسب و کار کوچک آنلاین راه اندازی کرده اید، به این ترتیب عمل کنید. اگر مدتی آنلاین بوده‌اید، یک بررسی سریع انجام دهید و ببینید آیا مرحله‌ ای وجود دارد که از انجام آن غفلت کرده‌اید، یا هرگز نتوانسته‌ اید آن را انجام دهید.
منبع : وبسازان نوین

دیدگاهتان را بنویسید