بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در سال 2023 [SOLVED]
وقتی برای ایجاد محتوای صفحه فیس بوک خود وقت می گذارید، می خواهید بیشترین شانس دیده شدن را داشته باشد. یکی از عواملی که الگوریتم فیس بوک هنگام انتخاب محتوایی که برای هر کاربر ارائه شود در نظر می گیرد چه زمانی که مطالب ارسال شد
این بدان معناست که شما باید بهترین ها را برای پست کردن در فیس بوک بدانید تا بتوانید محتوای خود را توسط بیشتر مردم مشاهده کنید.
ارسال در زمان مناسب همچنین به تقویت سیگنال های الگوریتم دیگر، مانند تعامل زودهنگام، کمک می کند. به هر حال، فقط در صورتی میتوانید درگیری زودهنگام داشته باشید که مخاطبان شما آنلاین باشند تا پستهای شما را بلافاصله پس از انتشار ببینند.
بنابراین چگونه می دانید بهترین زمان برای پست کردن در فیس بوک برای صفحه کسب و کار شما چه زمانی است؟ آیا به طور کلی بهترین روز و زمان برای ارسال پست در فیس بوک وجود دارد؟ در این پست، به این سوالات مهم و ابزارهای برجسته پاسخ خواهیم داد که میتوانید از آنها برای یافتن بهترین زمانهای ارسال پست در فیسبوک در هر روز معین از هفته استفاده کنید.
جایزه: برگه تقلب اندازه تصویر رسانه های اجتماعی همیشه به روز را دریافت کنید. منبع رایگان شامل ابعاد عکس توصیه شده برای هر نوع تصویر در هر شبکه اصلی است.
آیا بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک وجود دارد؟
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک چه زمانی است؟ در تئوری، این یک پاسخ ساده است: بهترین روز و زمان برای ارسال پست در فیس بوک زمانی است که احتمالا تعداد بیشتری از دنبال کنندگان شما آنلاین هستند.
این زمانی است که مخاطبان شما به احتمال زیاد محتوای شما را می بینند و با آن درگیر می شوند، که سیگنال های مهمی را به الگوریتم فیس بوک ارسال می کند تا دامنه پست های شما را افزایش دهد.
در عمل، کمی پیچیدهتر است، زیرا مخاطبان شما لزوماً فعالترین افراد آنلاین نیستند و در عین حال مخاطبان دیگری هستند. مناطق زمانی و رفتارهای اجتماعی مختلف را در روزهای هفته و آخر هفته اضافه کنید، و همه چیز کمی مشکل می شود.
در اینجا چند فاکتور مهم برای در نظر گرفتن وجود دارد:
- میانگین پست های صفحه فیس بوک 1.68 بار در روز است.
- بیش از دو سوم (67٪) از کاربران فیس بوک هر روز وارد سیستم می شوند.
- حدود نیمی از کاربران فیس بوک (49٪) چندین بار در روز از این پلت فرم بازدید می کنند.
- مردم به طور متوسط 33 دقیقه در روز را در فیس بوک می گذرانند.
بنابراین در طول روز شانس کمی برای دسترسی به اکثر کاربران فیس بوک دارید.
خوشبختانه، ابزارهای عالی وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین روز و زمان برای پست کردن در فیس بوک برای صفحه فیس بوک خاص خود را بیاموزید. در بخش آخر این پست به آنها خواهیم پرداخت. در حال حاضر، در اینجا چند دستورالعمل کلی برای استفاده در هنگام برنامه ریزی استراتژی پست فیس بوک وجود دارد.
به طور کلی بهترین زمان برای ارسال در فیس بوک
بر اساس تجزیه و تحلیل 30000 پست رسانه های اجتماعی، Hootsuite دریافت:
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک بین ساعت 8 صبح تا ظهر روزهای سه شنبه و پنجشنبه است.
البته، هنگام برنامه ریزی برای این زمان های ارسال، باید به مناطق زمانی که مخاطبان شما در آن زندگی می کنند فکر کنید.
برای مثال، تیم اجتماعی Hootsuite دوست دارد در زمانهایی پست بگذارد که برای مناطق زمانی شرقی و اقیانوس آرام در آمریکای شمالی کار میکند، زیرا بسیاری از دنبالکنندگان فیسبوک Hootsuite در آنجا مستقر هستند.
این بدان معناست که 6:15 صبح به وقت PST، 9:15 صبح به وقت PST و 12 تا 12:30 بعد از ظهر PST معمولا بهترین زمانهای ارسال پست هستند. اولین شکاف ممکن است برای دنبال کنندگان در ساحل غربی خیلی زود به نظر برسد، اما در حال حاضر ساعت 9:15 در مراکز اصلی یا تورنتو و نیویورک تا آن زمان است، بنابراین زمان عالی برای دسترسی به دنبال کنندگان منطقه زمانی شرقی است که اولین قهوه روز کاری خود را می نوشند. . همچنین مخاطبان را در بریتانیا و اروپا در حالی که هنوز سر کار هستند جذب می کند و اواسط بعد از ظهر به آنها می رسد.
Eileen Kwok، هماهنگ کننده بازاریابی اجتماعی Hootsuite می گوید: «ما آگاه هستیم که مخاطبان ما جهانی هستند. بنابراین ما سعی میکنیم پستها را در زمانهای مختلف برنامهریزی کنیم تا شانس خود را برای مشاهده پستهایمان توسط فالوورهای مختلف افزایش دهیم.
بهترین زمان برای پست کردن در فیس بوک برای هر روز هفته
علاوه بر بهترین زمان روز، باید به این فکر کنید که کدام روزهای هفته برای انتشار محتوای شما منطقی تر است.
به عنوان مثال، تیم اجتماعی Hootsuite دریافته است که روزهای دوشنبه تا چهارشنبه موثرترین روز برای ارسال پست در فیس بوک است. این بدان معنا نیست که Hootsuite فقط روزهای دوشنبه تا چهارشنبه پست میکند. شما فقط باید به طور استراتژیک در مورد راه هایی برای افزایش ارتباط و تعامل در آن روزهای غیر اوج فکر کنید.
برایدن کوهن، مدیر بازاریابی اجتماعی Hootsuite، میگوید: «وقتی در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات منتشر میکنیم، تمام تلاش خود را میکنیم که محتوا را بازیگوش یا چیزی همسو با تعطیلات/لحظههای فرهنگی در حال وقوع باشد».
آیلین کووک، هماهنگکننده بازاریابی رسانههای اجتماعی Hootsuite، اضافه میکند که میتوانید با تکنیکهای خاص کپینویسی در روزهای غیر اوج، به افزایش تعامل کمک کنید:
کواک میگوید: «نوشتن نسخهای که مربوط به روز هفته باشد میتواند به افزایش تعامل کمک کند. به عنوان مثال، صبح جمعه، پست کردن چیزی شبیه به PSA: به یاد داشته باشید که پست های خود را برای آخر هفته برنامه ریزی کنید یادآوری مفیدی برای مخاطبان ما خواهد بود.»
با تمام آنچه گفته شد، در اینجا زمان های اوج ارسال در فیس بوک بر اساس نقشه گرمایی فیس بوک از زمان آنلاین بودن طرفداران Hootsuite وجود دارد. (در بخش پایانی این پست، نحوه پیدا کردن نقشه حرارتی سفارشی فیسبوک خود را بیاموزید.)
30 روز به صورت رایگان امتحان کنید
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در روز دوشنبه
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در روز دوشنبه بین ساعت 6 صبح تا 4 بعد از ظهر به وقت شرقی است.
بدترین زمان بین ساعت 9 شب تا نیمه شب است.
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در روز سه شنبه
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در روز سه شنبه بین ساعت 7 صبح تا 4 بعد از ظهر به وقت شرقی است.
بدترین زمان بین ساعت 9 شب تا نیمه شب است.
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در روز چهارشنبه
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در روز چهارشنبه بین ساعت 7 صبح تا 4 بعد از ظهر به وقت شرقی است.
بدترین زمان بین ساعت 8 بعد از ظهر تا 1 بامداد است
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در روز پنجشنبه
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در روز پنجشنبه بین ساعت 6 صبح تا 4 بعد از ظهر به وقت شرقی است.
بدترین زمان بین ساعت 9 شب تا 1 بامداد است
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در روز جمعه
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در روز جمعه بین ساعت 7 صبح تا 4 بعد از ظهر به وقت شرقی است.
بدترین زمان بین ساعت 9 شب تا 1 بامداد است
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در روز شنبه
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در روز شنبه ساعت 8 صبح یا از 10 تا 3 بعد از ظهر به وقت شرقی است.
بدترین زمان بین ساعت 9 شب تا 1 بامداد است
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در روز یکشنبه
بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک در روز یکشنبه بین ساعت 11 صبح تا 4 بعد از ظهر به وقت شرقی است.
بدترین زمان بین ساعت 8 شب تا نیمه شب است.
6 نکته برای پیدا کردن بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک
توصیههای کلی برای بهترین زمان برای پست کردن، راهنمای خوبی برای شروع به کار قبل از اینکه دادههای خود را داشته باشید، هستند. اما همانطور که در بالا گفتیم، اگر زمان ارسال خود را برای مخاطب خاص خود تنظیم کنید، بهترین نتایج را خواهید گرفت.
در اینجا چند راه برای یافتن بهترین داده های زمان ارسال پست شما وجود دارد.
1. از Hootsuite استفاده کنید
نقشه حرارتی مورد استفاده در بخش بالا از ویژگی Best Time to Publish Hootsuite آمده است. بهترین روز و زمان برای ارسال پست در فیس بوک بر اساس اهداف خاص شما را به شما نشان می دهد:
- افزایش دسترسی
- ایجاد آگاهی از برند
- افزایش تعامل
- ترافیک رانندگی
Hootsuite همچنین از دادههای مخاطب خاص و عملکرد پست گذشته شما برای توصیه زمان بهینه ارسال در Composer استفاده میکند، بنابراین میتوانید با یک کلیک ساده بهترین زمان را انتخاب کنید.
استفاده آزمایشی رایگان 30 روزه را شروع کنید
2. جمعیت شناسی مخاطبان خود را بررسی کنید
در حالی که اطلاعات جمعیتی مخاطب هدف شما به شما نمی گوید که فالوورهای شما چه زمانی آنلاین هستند، حداقل به شما حسی از مناطق زمانی می دهد که برای شما مهم است که هنگام برنامه ریزی زمان پست خود در نظر بگیرید.
برای یافتن اطلاعات جمعیتی مخاطبان خود، Meta Business Suite را باز کرده و کلیک کنید بینش ها، سپس حضار.
به پایین بروید شهرهای برتر تا ببینید اکثر فالوورهای شما در کجا مستقر هستند. این برای صفحه فیس بوک من به این شکل است:
منبع: Meta Business Suite
واضح است که باید زمان ارسال پست خود را در منطقه زمانی اقیانوس آرام برنامه ریزی کنم. نگاهی به شهرهای برتر خود ممکن است خوشههای منطقه زمانی را نشان دهد که میتوانید روی آنها نیز تمرکز کنید.
اگر پایگاه داده مشتری موجودی دارید که شامل آدرس های حمل و نقل است، این منبع خوب دیگری از داده های منطقه زمانی است.
3. عملکرد گذشته را مرور کنید
تجزیه و تحلیل عملکرد گذشته می تواند به پیش بینی آنچه در آینده کارساز خواهد بود کمک کند. اگر مدتی است که در فیسبوک پست میگذارید، به پستهای اخیر خود نگاهی بیندازید تا ببینید کدامیک بیشترین دسترسی را دارند.
Reach تعداد افرادی را نشان می دهد که حداقل یک بار پست شما را دیده اند، بنابراین این نشان دهنده خوبی است از اینکه با یک پست به چه میزان از مخاطبان خود رسیده اید. معیارهای زیادی برای ارزیابی موفقیت یک پست خاص وجود دارد، اما دسترسی مفیدترین معیار برای درک این موضوع است که زمان بندی شما برای به حداکثر رساندن بازدیدها چقدر موثر بوده است.
برای مشاهده دسترسی به آخرین پستهای خود، Meta Business Suite را باز کنید، سپس به Facebook Insights در منوی سمت چپ بروید. کلیک محتوا، سپس از منوهای کشویی در بالا سمت چپ برای انتخاب یک بازه زمانی 90 روزه و حذف پست های اینستاگرام از تجزیه و تحلیل استفاده کنید. کلیک کنید بر روی رسیدن هدر ستون برای مرتب کردن پست ها بر اساس بیشترین دسترسی، و سپس روی پست های برتر خود کلیک کنید تا زمان ارسال را مشاهده کنید.
همچنین می توانید به راحتی به داده های دسترسی فیس بوک در کنار آمار سایر کانال های اجتماعی خود در Hootsuite Analytics دسترسی داشته باشید.
4. تست و نیشگون گرفتن و کشیدن
آزمایش روشی موثر برای اصلاح بسیاری از جنبه های استراتژی رسانه های اجتماعی شما است. این همچنین برای یادگیری بهترین زمان برای پست کردن در فیس بوک برای کسب و کار شما صدق می کند.
برای اینکه تست های زمان بندی شما موثر باشد، باید از انواع محتوای بسیار مشابه استفاده کنید. در غیر این صورت، مشخص نیست که آیا زمان بر دسترسی پست شما تأثیر میگذارد یا اینکه به دلیل تعامل بالا، در معرض دید گستردهتری قرار میگیرد.
اگر مرتباً پیوندهایی به محتوای وبلاگ خود به اشتراک می گذارید، سعی کنید پست های مشابهی ایجاد کنید – با طول و سبک تیترهای مشابه و سبک های مشابه عکس. سپس، پست ها را در زمان های مختلف به اشتراک بگذارید.
باز هم، این اطلاعات خاصی در مورد بهترین زمان برای ارسال پست به شما نمی دهد، اما ممکن است شروع به مشاهده برخی روندهای کلی کنید. سپس می توانید در محدوده های محدودتری به آزمایش ادامه دهید و استراتژی زمان بندی پست خود را در طول زمان اصلاح کنید.
در راهنمای مبتدیان ما برای تست A/B در رسانههای اجتماعی، میتوانید بهترین روشهای آزمایشی بیشتری را بیابید.
5. از مخاطبان خود بپرسید
البته منطقی نیست که دقیقاً از مخاطبان خود بپرسید که چه زمانی می خواهند در فیس بوک پست بگذارید. اما منطقی است که از آنها بپرسیم چه زمانی راحتترین زمان برای شرکت در رویداد فیسبوک لایو است.
برای استفاده از این استراتژی، طوفان فکری انجام دهید تا به چیزی ارزشمند برسید که می توانید در فیس بوک لایو ارائه دهید. شاید این فرصتی برای مخاطبان شما باشد که در زمان واقعی سؤال بپرسند یا یک اجرای زنده خاص را ببینند.
هنگامی که ایده محتوای خود را دریافت کردید، رویداد زنده خود را با پستی که تجربه زنده خاصی را که روی آن کار می کنید را اعلام می کند، به اشتراک بگذارید. سپس از مخاطبان خود بپرسید که چه زمانی مناسب ترین زمان برای شرکت در آن خواهد بود. درخواست از مردم برای اظهار نظر در مورد پست اعلامیه راه خوبی برای جمع آوری داده های واقعی از علاقه مندترین دنبال کنندگان شما است.
6. ثابت قدم باشید
وقتی برای اولین بار آزمایش میکنید تا ببینید چه زمانهایی برای ارسال محتوای فیسبوک بهترین کار را انجام میدهند، ممکن است برنامه پستهای شما کمی در همه جا باشد. اما هنگامی که شروع به درک این موضوع کردید که چه چیزی موثر است، هدف شما باید این باشد که ثبات را هدف قرار دهید.
این بدان معناست که اگر زمانی را پیدا کردید که به نظر می رسد برای مخاطبان شما خوب است، ایده خوبی است که پست کردن را به طور مداوم در آن زمان شروع کنید. مخاطبان شما در آن زمان بندی از شما انتظار محتوایی خواهند داشت که منجر به تعامل کلی بیشتر می شود.
هنوز هم می توانید به آزمایش در زمان های دیگر ادامه دهید. به یاد داشته باشید، میانگین صفحه کسب و کار فیس بوک 1.68 بار در روز پست می شود، بنابراین هر روز بیش از یک فرصت دارید تا ببینید چه چیزی ممکن است بهترین کار را داشته باشد.
همچنین میتوانید با قالبهایی مانند Stories و Reels بازی کنید تا زمانهای اشتراکگذاری محتوای جدید را آزمایش کنید و در عین حال به حفظ یک برنامه پست ثابت برای پستهای فید ادامه دهید.
با Hootsuite توصیههای شخصیسازی شده را برای بهترین زمان برای پست کردن در هر شبکه دریافت کنید و حضور فیسبوک خود را در کنار سایر کانالهای اجتماعی مدیریت کنید. از یک داشبورد، میتوانید پستها را زمانبندی و منتشر کنید، مخاطبان را درگیر کنید و عملکرد را اندازهگیری کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.
استفاده آزمایشی رایگان 30 روزه را شروع کنید
دست از حدس زدن بردارید و دریافت کنید توصیه های شخصی برای بهترین زمان برای ارسال در رسانه های اجتماعی با Hootsuite