آزمایش: آیا متن جایگزین سفارشی اینستاگرام باعث بهبود دسترسی میشود؟
سئوی اجتماعی یک موضوع داغ در حال حاضر است. متن جایگزین اینستاگرام ممکن است حتی سخت تر از ChatGPT باشد. و در حالی که محتوای زیادی وجود دارد که بهترین شیوه های نظری را توضیح می دهد، وبلاگ های زیادی وجود ندارد که به کسی نشان دهد در واقع تست کردن آن
اینجا در Hootsuite، ما به خود می بالیم که آنچه رهبران فکری موعظه می کنند را تمرین می کنیم، به جای گفتن نشان می دهیم، و دست های ظریف و دیجیتالی خود را در لجن نظری قرار می دهیم. ما دانشمندان رسانه های اجتماعی هستیم! وقتی نظریه ها را می بینیم آزمایش می کنیم!
و امروز یک آزمایش برای شما داریم. به ما بپیوندید تا بررسی کنیم آیا نوشتن متن جایگزین سفارشی در اینستاگرام میتواند دسترسی کاربران را افزایش دهد یا خیر.
جایزه: خود را ادعا کنید بسته رایگان 15 قالب پست اینستاگرام خلاقانه ساخته شده توسط طراحان گرافیک حرفه ای Hootsuite. به راحتی آنها را در Canva سفارشی کنید و از امروز شروع به تعامل بیشتر کنید.
فرضیه: نوشتن متن جایگزین سفارشی اینستاگرام به پستهای من دسترسی بیشتری خواهد داشت
بیایید یک چیز را از سر راه برداریم: متن جایگزین اینستاگرام برای همه بازاریابان ضروری است. دسترسی مهم است و طراحی فراگیر محتوای شما را به روی مخاطبان کم بینا باز می کند.
اما اگر متن جایگزین بتواند سئوی اجتماعی شما را نیز بهبود بخشد، چه؟
برای هر کسی که در اینجا تازه کار است، متن جایگزین کپی توصیفی اضافی است که برای توصیف محتوای یک تصویر در کد HTML استفاده می شود. محتوای شما را برای افرادی که از صفحهخوانها استفاده میکنند قابل دسترسی است و میتواند شانس شما را برای نمایش در جستجوها افزایش دهد.
اینستاگرام متن جایگزین خودکار تولید شده توسط هوش مصنوعی را ارائه می دهد، اما شما همچنین می توانید متن خود را بنویسید.
میخواهیم بدانیم آیا متن جایگزین سفارشی اینستاگرام میتواند سلاح جدیدی در زرادخانه شما برای مبارزه با زمینهای بایر که سئوی اینستاگرام هستند باشد یا خیر. یا فقط می دانید، اعداد را در تجزیه و تحلیل خود کمی افزایش دهید.
فرضیه امروز این است که متن جایگزین سفارشی نسبت به تکیه بر متن جایگزین ایجاد شده خودکار اینستاگرام، دسترسی بیشتری به ما خواهد داد..
ببینیم کدام متن غالب خواهد شد!
روش شناسی
برای آزمایش تئوری متن جایگزین، داشبورد Hootsuite خود را برداشتم و برنامه ریزی کردم شش پست های مختلف
سه مورد دارای متن جایگزین اصلی و سفارشی هستند و سه مورد دارای متن جایگزین ایجاد شده توسط اینستاگرام هستند.
سعی کردم برای جلوگیری از تعصب، محتوا را تا حد امکان شبیه به هم نگه دارم. برای این آزمایش، من ترجیح دادم نقد کتاب ارسال کنم، زیرا این زبان عشق من است، و اینستاگرام یک جامعه #bookstagram قوی دارد.
من همچنین به Hootsuite اجازه میدهم بهترین زمانها را برای پست کردن (با فاصله هر پست با فاصله چند روز) برای تشویق مشارکت انتخاب کند.
اکنون، اکانت شخصی من در اینستاگرام 801 فالوور دارد، بنابراین انتظار نتایج خوبی را داشتم.
اولین پست (در مورد کتاب Tender is the Flesh) را با متن جایگزین پیش فرض اینستاگرام منتشر کردم. سپس، پستهای حاوی متن جایگزین سفارشی را با پستهایی با متن جایگزین پیشفرض در هفته آینده جایگزین کردم.
برنامه به شرح زیر بود:
نام | تایپ کنید | برنامه |
---|---|---|
لطیف گوشت است | متن جایگزین پیش فرض | روز چهارشنبه ساعت 12 منتشر شد |
مونگو جوان | متن جایگزین سفارشی | منتشر شده جمعه 9 صبح |
خوشحالم که مامانم فوت کرد | متن جایگزین پیش فرض | منتشر شده دوشنبه، 11 صبح |
نام من را بدانید | متن جایگزین سفارشی | روز چهارشنبه ساعت 12 منتشر شد |
پلنگ سیاه، گرگ سرخ | متن جایگزین پیش فرض | منتشر شده جمعه 9 صبح |
راهبه فرقه جنسی | متن جایگزین سفارشی | منتشر شده دوشنبه، 11 صبح |
هر کتاب با طول زیرنویس مشابهی بررسی شد (البته بدون اسپویل)، و من همان هشتگها (#bookstagram و #goodreads) را درج کردم.
متن جایگزین پیشفرض…
متن جایگزین پیشفرض برای عکس اول به سادگی «عکس از کولین کریستیسون در ۲۲ فوریه ۲۰۲۳ است. ممکن است تصویری از کتاب باشد». بقیه متن جایگزین پیش فرض به طور مشابه نوشته شده است.
… در مقابل متن جایگزین سفارشی
من توضیحات تصویری بسیار دقیق تر و غنی از کلمه کلیدی را برای متن جایگزین سفارشی نوشتم.
برای مثال، برای یانگ مونگو، نوشتم: «تصویر کتابی را نشان میدهد که روی یک پسزمینه نمدی هلویی رنگ خوابیده است. کتاب مونگو جوان اثر داگلاس استوارت است.
«شما فقط میتوانید جلد کتاب را ببینید، نه صفحاتی که عنوان «مونگو جوان» را در بالای کتاب با حروف بزرگ و سفید نشان میدهند. پایین کتاب، با همان حروف سفید اما کمی کوچکتر، «داگلاس استوارت» است. سپس، در زیر آن، با حروف کوچکتر، نوشته شده است: «نویسنده برنده جایزه بوکر شوگی بین.
«تصویر روی جلد کتاب یک پسر نوجوان قفقازی است که دهان و بینی اش زیر آب است. او دارای ویژگی های ظریف و لب های پر است. شما نمی توانید چشمان پسر را ببینید، فقط نیمه پایین صورت و شانه راست او. او توسط خورشیدی که از میان آب می تابد روشن می شود. خورشید از طریق سطح آب شکسته می شود و الگوهایی از نور در سر و صورت و شانه پسر ایجاد می کند.
سپس، من آبکشی کردم و این استراتژی را برای پست های دیگر تکرار کردم.
نتایج
نتایج مشخص است! همانطور که می بینید، دو ستاره فراری این سریال حضور داشتند: خوشحالم که مامانم فوت کرد و راهبه فرقه جنسی. (دو تا از تندترین عنوان های این دسته.)
نام | تایپ کنید | نتایج |
---|---|---|
لطیف گوشت است | متن جایگزین پیش فرض | رسیدن به: 273
1 غیر فالوور تعداد برداشت: 324 1 مورد از آن از صفحه کاوش بود تعاملات پست: 28 20 لایک |
مونگو جوان | متن جایگزین سفارشی | رسیدن به: 273
1 غیر فالوور تعداد برداشت: 316 تعاملات پست: 17 لایک |
خوشحالم که مامانم فوت کرد | متن جایگزین پیش فرض | رسیدن به: 451
6 غیر فالوور تعداد برداشت: 493 3 از هشتگ ها به دست آمد تعاملات پست: 46 36 لایک |
نام من را بدانید | متن جایگزین سفارشی | رسیدن به: 239
6 غیر فالوور تعداد برداشت: 264 4 از هشتگ ها به دست آمد تعاملات پست: 23 لایک |
پلنگ سیاه، گرگ سرخ | متن جایگزین پیش فرض | رسیدن به: 227
2 غیر فالوور تعداد برداشت: 249 3 از Other رسیده است تعاملات پست: 15 لایک |
راهبه فرقه جنسی | متن جایگزین سفارشی | دسترسی: 342
1 غیر فالوور تعداد برداشت: 360 1 از هشتگ ها به دست آمد تعاملات پست: 20 لایک |
در اینجا نتایج حاصل از این آزمایش در تجزیه و تحلیل خود اینستاگرام آمده است.
امتیاز: من همچنین فالوورهایم را به میزان 1.7 درصد افزایش دادم.
این نتایج چه معنی ای می دهد؟
خوب، پس ما شماره هایمان را داریم. اما آنها چه کار می کنند معنی واقعی؟
TL;DR آن این است که را اعداد به ما نمی گویند (بدون شک) آیا متن جایگزین سفارشی بهتر از متن جایگزین پیش فرض عمل می کند یا خیر.
آزمایش بی نتیجه بود…
متأسفانه، نتایج تقریباً مشابه بود، با یک محتوای برجسته: بررسی کتاب جنت مککردی خوشحالم که مامانم فوت کرد این می تواند به دلیل چند عامل باشد. ممکن است به این دلیل باشد که کتاب در سال گذشته (به دلیل عنوان تکان دهنده او) پرطرفدار بود یا بیشتر در موقعیت “زمان مناسب، مکان مناسب”.
پستی که در رتبه دوم قرار گرفت، راهبه فرقه جنسی، همچنین عنوان تکان دهنده ای دارد و همزمان با پست رتبه اول دوشنبه ساعت 11 صبح منتشر شده است. هوم
پست اول دارای متن جایگزین پیش فرض بود، در حالی که پست رتبه دوم دارای متن جایگزین سفارشی بود.
برای آزمایش بیشتر نظریههای موفقیت، میتوانم کتابهای دیگری را که در سال 2022 پرطرفدار بودند، سایر کتابها با عناوین تکاندهنده را مرور کنم، یا سعی کنم دوباره دوشنبهها ساعت 11 صبح پست کنم و ببینم محتوایم چگونه است. من به جایگزینی متن جایگزین سفارشی با متن جایگزین پیشفرض ادامه میدهم تا زمانی که الگوها را ببینم.
برای اینکه بفهمیم چرا این دو پست در بالاترین جایگاه قرار دارند، نیاز به تست a/b بیشتری است.
… اما این بدان معنا نیست که شما نباید متن جایگزین خود را بنویسید
مزایای متن جایگزین بسیار فراتر از میزان دسترسی و نرخ تعامل در اینستاگرام است. متن جایگزین اجازه می دهد تا محتوای شما توسط افراد کم بینا مصرف شود و تجربه برابر تری در رسانه های اجتماعی ایجاد کند.
بعلاوه، گنجاندن افرادی در این آمار جمعیتی در استراتژی محتوای خود، دسترسی بالقوه شما را به مخاطبان گستردهتری باز میکند. در رسانه های اجتماعی فراگیر باشید؛ این کار جالبی است.
هشتگ ها همچنان مرتبط هستند
از نتایج می توانید ببینید که کاربران همچنان محتوایی را برای تعامل از طریق هشتگ ها پیدا می کنند. به کار خوب هشتگ کردن ادامه دهید!
چند سلب مسئولیت وجود دارد که باید انجام دهیم
چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام بررسی این نتایج در نظر داشته باشیم.
اول اینکه آخرین پست من در اینستاگرام مربوط به شهریور سال قبل است. هرچه اکانت شما فعال تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد با محتوای شما درگیر شوند. و احتمال بیشتری وجود دارد که اینستاگرام محتوای شما را در فید کشف خود به اشتراک بگذارد. بنابراین، این نبرد در ابتدا کمی سخت بود که میتوانست روی نتایج تأثیر بگذارد.
Psst: مثل من نباش. پست های خود را از قبل با Hootsuite برنامه ریزی کنید و مرتبط، درگیر و در بالای محتوای خود بمانید.
همچنین، شرحهای من بسیار طولانی بودند، زیرا از آنها برای بررسی کتابهایی که پست میکردم استفاده میکردم. این طول کپشن ایده آل برای اینستاگرام 138 تا 150 کاراکتر است، بنابراین با بررسی های غیرتمندانه کتابم کمی زیاده روی کردم. در آینده، طول شرح را آزمایش خواهم کرد.
شروع به ایجاد حضور در اینستاگرام با استفاده از Hootsuite کنید. پستها را مستقیماً در اینستاگرام برنامهریزی و منتشر کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید، عملکرد را اندازهگیری کنید و سایر پروفایلهای رسانههای اجتماعی خود را اجرا کنید – همه از یک داشبورد ساده. امروز آن را رایگان امتحان کنید.
شروع کنید
بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.