Facebook Lookalike Audiences یک خواستگاری پیچیده بین برند شما و طرفداران جدید است – و یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند. شما ویژگی های مشتریان مورد علاقه خود را به فیس بوک می گویید، و فیس بوک یک مخاطب هدف جدید پر از مشتریان بالقوه ای را که معیارهای شما را برآورده می کنند، توصیه می کند.

برای یافتن مخاطب رویاهای خود آماده اید؟ برای یادگیری نحوه ایجاد یک مخاطب Lookalike برای تبلیغات فیس بوک خود، به علاوه نکاتی که به شما کمک می کند بهترین مطابقت را پیدا کنید، ادامه دهید.

جایزه: برگه تقلب تبلیغاتی فیس بوک برای سال 2022 را دریافت کنید. منبع رایگان شامل بینش های کلیدی مخاطب، انواع تبلیغات توصیه شده و نکات موفقیت است.

یک مخاطب شبیه در فیس بوک چیست؟

یک مخاطب Lookalike Facebook یک مخاطب تبلیغاتی سفارشی است که می تواند برای دسترسی به افرادی مشابه مشتریان فعلی شما استفاده شود.

مخاطبان Lookalike فیس بوک چگونه ایجاد می شوند؟

سیستم تبلیغاتی فیس‌بوک، مخاطبان موجود را می‌گیرد، ویژگی‌های کلیدی آن (مانند رفتار و علایق) را شناسایی می‌کند و سپس مخاطبان مشابهی را پیدا می‌کند که آن ویژگی‌ها را به اشتراک می‌گذارند.

می‌توانید مخاطبان Lookalike را با سایر پارامترهای هدف‌یابی آگهی، مانند سن و جنسیت یا علایق و رفتارها، جفت کنید.

مزایای مخاطبان Lookalike فیس بوک

افراد در یک مخاطب شبیه به احتمال بیشتری نسبت به عموم مردم با محتوای شما درگیر می شوند، که این نوع هدف گذاری تبلیغات را بسیار ارزشمند می کند. در اینجا دلایل دیگری برای انتخاب مخاطبان Lookalike نسبت به سایر انواع هدف گذاری تبلیغات در فیس بوک وجود دارد:

  • یافتن سرنخ های با کیفیت بالا آسان تر است. می‌توانید با مخاطبان Lookalike به افراد جدیدی خارج از فهرست مشتریان خود دسترسی پیدا کنید. اما نه هر شخصی در فیس بوک – شما به طور خاص افرادی را هدف قرار می دهید که ویژگی های مشابهی با مشتریان برتر شما دارند. این بدان معناست که آنها بیشتر به تبلیغ شما علاقه مند می شوند.
  • ارزش بیشتر برای هزینه تبلیغات. آزمایش برای تبلیغات رسانه‌های اجتماعی ضروری است، اما هیچ‌کس نمی‌خواهد پول بیشتری برای یافتن آگهی‌های با عملکرد برتر خود خرج کند. با Lookalike Audiences، می توانید چندین مخاطب را به طور همزمان بدون نیاز به ایجاد چندین کمپین آزمایش کنید.
  • در وقت شما صرفه جویی می کند. مخاطبان Lookalike یافتن مخاطبان علاقه مند به تبلیغ شما را بدون کار اضافی آسان می کنند. اگر در حال حاضر مخاطبی دارید، می‌توانید از آن برای یافتن مخاطبان مشابه استفاده کنید.

نحوه استفاده از مخاطبان Lookalike Facebook

قبل از اینکه حتی شروع به ایجاد یک مخاطب Lookalike فیس بوک کنید، ابتدا باید یک مخاطب سفارشی ایجاد کنید. سپس فیس بوک از مخاطبان سفارشی برای ایجاد مخاطبان شبیه به ظاهر شخصی شما استفاده می کند.

مراحل ایجاد یک مخاطب سفارشی به منبع بستگی دارد. (اما نگران نباشید، ما یک راهنمای کامل در مورد نحوه ایجاد یک مخاطب سفارشی داریم).

این مراحل اساسی برای ایجاد یک مخاطب سفارشی است:

مرحله 1: با ایجاد یک فایل CSV یا TXT، فهرست مشتریان خود را از قبل آماده کنید. همچنین ممکن است بخواهید متا پیکسل را در وب سایت خود نصب کنید تا بازدیدکنندگان را ردیابی کنید.

گام 2: به مخاطبان در Ad Manager خود بروید.

مرحله 3: یک منبع مخاطب سفارشی را انتخاب کنید. گزینه های شما شامل وب سایت، فعالیت برنامه، کاتالوگ، لیست مشتریان و فعالیت آفلاین است.

مرحله 4: دستورالعمل ها را دنبال کنید تا مخاطبان سفارشی خود را بر اساس منبعی که در مرحله 3 انتخاب کرده اید ایجاد کنید.

هنگامی که مخاطبان سفارشی خود را ایجاد کردید، می توانید از آن برای راه اندازی یک مخاطب Lookalike استفاده کنید. در اینجا مراحل ایجاد یک مخاطب Lookalike در فیس بوک آمده است:

مرحله 1: انتخاب کنید یک مخاطب شبیه ایجاد کنید در Ad Manager

یک مخاطب شبیه ایجاد کنید

گام 2: منبع خود را انتخاب کنید به یاد داشته باشید، این یک مخاطب سفارشی است که شما از اطلاعات مشتری، داده‌های Pixel یا برنامه یا طرفداران صفحه خود ایجاد کرده‌اید. در این مرحله می توانید یک منبع جدید نیز ایجاد کنید.

مخاطبان سفارشی را انتخاب کنید

توجه: مخاطبان منبع شما باید حداقل دارای 100 نفر از همان کشور باشند. فیس بوک همچنین به طور کلی مخاطبان منبعی را توصیه می کند که بین 1000 تا 5000 نفر دارند، اما منابع با کیفیت بالا در اولویت هستند.

مرحله 3: کشورها یا مناطقی را که می خواهید گروه مشابهی از افراد پیدا کنید انتخاب کنید. مناطقی که انتخاب می‌کنید تعیین می‌کنند که افراد در مخاطب Lookalike شما کجا هستند، و اساساً یک فیلتر جغرافیایی به مخاطب Lookalike شما اضافه می‌کنند.

مکان مخاطب

توجه: لازم نیست کسی از کشوری که می خواهید هدف قرار دهید در منبع خود داشته باشید.

مرحله 4: اندازه مخاطب مورد نظر خود را با اسلاید انتخاب کنید. اندازه در مقیاس 1-10 بیان می شود. اعداد کوچکتر شباهت زیادی به مخاطبان منبع شما دارند. در همین حال، اعداد بزرگتر دارای دسترسی بالاتر اما ویژگی های مشابه کمتری هستند. فیس بوک برای اندازه ای که انتخاب می کنید به شما دسترسی تخمینی می دهد.

همچنین می توانید چندین مخاطب Lookalike با سطوح مختلف شباهت به منبع خود ایجاد کنید.

اندازه مخاطب را انتخاب کنید

مرحله 5: کلیک ایجاد مخاطب. و شما آماده اید! ممکن است بین شش تا 24 ساعت طول بکشد تا مخاطب Lookalike شما تمام شود.

چگونه یک مخاطب Lookalike فیس بوک در Hootsuite راه اندازی کنیم

مدیر تبلیغات فیس بوک می تواند بسیار زیاد باشد، به خصوص برای مبتدیان. برای ساده نگه داشتن کارها، تبلیغات فیس بوک خود را در کنار تمام محتوای ارگانیک خود در Hootsuite مدیریت کنید.

در اینجا نحوه ایجاد یک مخاطب Lookalike ساده در Hootsuite Social Advertising آورده شده است.

  1. وارد داشبورد Hootsuite خود شوید و انتخاب کنید تبلیغات در منوی سمت چپ صفحه نمایش.
  2. قابل اعتماد و متخصص مخاطبان پیشرفته.
  3. کلیک کنید بر روی یک مخاطب پیشرفته اضافه کنید دکمه در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش
  4. انتخاب کنید افراد مشابه مشتریان فعلی را هدف قرار دهید و دستورات را برای تکمیل فرآیند دنبال کنید.
  5. حساب تبلیغاتی مورد نظر برای استفاده با این مخاطب را انتخاب کنید.

مخاطبان پیشرفته جدید

درخواست نسخه ی نمایشی رایگان

توجه: تبلیغات اجتماعی Hootsuite فقط برای کاربران طرح Enterprise در دسترس است.

4 نکته برای بهینه سازی مخاطبان Lookalike فیسبوک

1. منابع با کیفیت بالا را انتخاب کنید

این می تواند وسوسه انگیز باشد که هر مشتری را در بین مخاطبان اصلی خود قرار دهید. مخاطبان بزرگتر بهترین هستند، درست است؟ نه واقعا.

مخاطبانی که شبیه به مخاطبان اصلی خود هستند، ارزش بیشتری دارند. با این حال، بسته به کیفیت مخاطب شما، نتایج می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید کل لیست مشترکان ایمیل خود را برای یافتن یک مخاطب Lookalike قرار دهید. اما اگر اکثر مشترکین ایمیل شما ایمیل های شما را نخرند یا حتی باز نکنند، لزوما به فروش تبدیل نمی شود. در عوض، اگر فقط مشترکین ایمیل فعال را به عنوان مخاطبان منبع خود قرار دهید، یک مخاطب Lookalike با کیفیت بالاتر ایجاد خواهید کرد.

اساساً، شما می خواهید بر روی بهترین مشتریان خود تمرکز کنید تا مخاطبان منبع خود بهترین نتایج را داشته باشند.

2. پیشنهادات را با تست A/B بهینه کنید

می توانید چندین مخاطب Lookalike با شباهت های گسترده با مخاطبان منبع خود ایجاد کنید. این یک روش استراتژیک برای یافتن مؤثرترین مخاطبان است.

برای شروع، باید تست A/B را انجام دهید. با پیشنهادهای اولیه، همان تبلیغ را برای هر یک از مخاطبان شبیه خود هدف قرار دهید.

می‌توانید بر اساس معیارهایی مانند درآمد به ازای هر تبدیل یا ارزش طول عمر هر مخاطب ارزیابی کنید که تبلیغ چقدر خوب بوده است.

هنگامی که تجزیه و تحلیل کردید که بهترین مخاطب شبیه به شما کدام است، می توانید قیمت پیشنهادی خود را برای هر مخاطب تغییر دهید. می‌توانید برای مخاطبان با ارزش بیشتر و برای مخاطبان با عملکرد پایین‌تر پیشنهاد قیمت بدهید.

این یک برد-برد است زیرا می‌توانید بودجه تبلیغات رسانه‌های اجتماعی خود را برای مخاطبان مؤثرتر خود افزایش دهید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که به مشتری ایده‌آل خود می‌رسید.

3. از Lookalike Audiences در ترکیب با پارامترهای دیگر استفاده کنید

با افزودن پارامترهای هدف‌گیری بیشتر مانند سن، جنسیت یا علایق، هدف‌گیری مخاطب مشابه خود را تقویت کنید.

4. با مخاطبان منبع خود خلاقیت به خرج دهید

شما می توانید مخاطبان سفارشی را بر اساس پارامترهای مختلف ایجاد کنید. با ارزیابی اهداف کمپین خود شروع کنید و سپس به مرتبط ترین گزینه های مخاطبان بپردازید.

ایده ها برای مخاطبان منبع عبارتند از:

  • مخاطبان ویدیو: اگر یک کمپین مبتنی بر ویدیو راه اندازی می کنید، بر اساس افرادی که در گذشته با ویدیوهای شما درگیر بوده اند، مخاطب ایجاد کنید.
  • آخرین بازدیدکنندگان وب سایت: همه بازدیدکنندگان وب سایت ممکن است از یک لیست بسیار گسترده باشند، به خصوص اگر هدف شما تبدیل ها باشد. افرادی را که در 30 روز گذشته از وب سایت شما بازدید کرده اند یا بازدیدکنندگانی که چیزی در سبد خرید خود قرار داده اند را هدف قرار دهید.
  • مخاطبان ایمیل: مشترکین خبرنامه علاقه مند به دریافت اخبار و معاملات در مورد کسب و کار شما هستند. از این مخاطب برای به دست آوردن مشترکین بیشتر استفاده کنید، یا اگر در حال برنامه ریزی کمپینی با محتوای مشابه هستید.

سوالات متداول در مورد مخاطبان شبیه فیس بوک

آیا مخاطبان مشابه در سال 2022 موثر هستند؟

مخاطبان Lookalike هنوز در سال 2022 موثر هستند، اما ممکن است کاهش جزئی در نتایج مشاهده کنید. از زمان آپدیت حریم خصوصی Apple iOS 14.5، کاربران اکنون باید اشتراک داده را انتخاب کنند. تنها 25 درصد از کاربران شرکت کرده‌اند. در حالی که بر نتایج تبلیغات تأثیر می‌گذارد، همچنان می‌توانید با مخاطبان Lookalike به مشتریان ایده‌آل خود برسید.

تفاوت بین یک مخاطب سفارشی و یک مخاطب شبیه چیست؟

تفاوت بین یک مخاطب سفارشی و یک مخاطب Lookalike بر اساس این است که آیا یک رابطه از قبل وجود دارد یا خیر. یک مخاطب سفارشی بر اساس افرادی است که از قبل با کسب و کار شما رابطه داشته اند، در حالی که مخاطبان Lookalike افرادی هستند که ویژگی های مشترکی با مخاطبان سفارشی شما دارند اما از برند شما اطلاعی ندارند.

برای یک مخاطب شبیه به چند نفر نیاز دارید؟

شما حداقل به 100 نفر برای یک مخاطب Lookalike نیاز دارید تا زمانی که همه آنها از یک کشور باشند. اگر مخاطبان منبع شما در چندین کشور مستقر هستند، حداقل به 100 نفر از همان کشور نیاز دارید تا از آن به عنوان مخاطب شبیه به ظاهر استفاده کنند. فیس بوک به طور کلی مخاطبان منبع بین 1000 تا 5000 نفر را توصیه می کند.

چه مدت طول می کشد تا یک مخاطب مشابه جمع شود؟

بین شش تا 24 ساعت طول می کشد تا مخاطبان Lookalike شما پر شوند. هنگامی که مخاطبان شبیه شما ایجاد شد، به عنوان Ready در ستون Availability ظاهر می شود. تا زمانی که تبلیغات شما را با آن مخاطبان مشابه هدف قرار دهید، هر 3 تا 7 روز یکبار تجدید می شود.

تبلیغات فیس بوک و پست های ارگانیک خود را در کنار سایر کانال های رسانه اجتماعی خود با استفاده از Hootsuite مدیریت کنید. از یک داشبورد، می‌توانید پست‌ها را برنامه‌ریزی کنید، ویدیو را به اشتراک بگذارید، مخاطبان خود را درگیر کنید و تأثیر تلاش‌های خود را بسنجید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

به آسانی کمپین های ارگانیک و پولی را از یک مکان برنامه ریزی، مدیریت و تجزیه و تحلیل کنید با Hootsuite Social Advertising. آن را در عمل ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید