داشتن ابزارهای مناسب فیس بوک برای اجرای استراتژی بازاریابی شما نه تنها کار شما را آسان می کند، بلکه کار شما را موثرتر و کارآمدتر می کند.

شما از پیچ گوشتی برای کوبیدن میخ به تخته استفاده نمی کنید، درست است؟ همین امر در مورد مدیریت حضور برند شما در فیسبوک نیز صدق می کند. ابزارهای اشتباه می توانند زندگی را بسیار سخت تر کنند.

یک استراتژی بازاریابی موفق فیس بوک همه چیز را از آزمایش تبلیغات گرفته تا تجزیه و تحلیل تعامل را تحت تأثیر قرار می دهد. برای کمک به شما در محدود کردن مسائل، ما 12 ابزار مهم فیس بوک را فهرست کرده ایم که بر اساس عملکرد تفکیک شده اند، که به شما کمک می کند تا استراتژی بازاریابی فیس بوک شما را به یک ماشین خوب تبدیل کنید.

جایزه: دانلود راهنمای رایگان که به شما می آموزد که چگونه با استفاده از Hootsuite، ترافیک فیس بوک را در چهار مرحله ساده به فروش تبدیل کنید.

ابزارهای انتشار فیس بوک

Hootsuite Compose

هر طرح بازاریابی خوب با یک استراتژی فعال شروع می شود. در شبکه های اجتماعی، این به این معنی است که پست های خود را از قبل برنامه ریزی کنید و زمانی که مشتریان شما بیشترین فعالیت را دارند، آنها را برنامه ریزی کنید.

اینجاست که Hootsuite Compose وارد می‌شود. این یک ابزار بازاریابی فیس‌بوک است که به شما توانایی نوشتن، ویرایش و زمان‌بندی پست‌هایتان را می‌دهد—همه از یک مکان مرکزی.

از Hootsuite Compose به عنوان یک ابزار فیس بوک برای ایجاد و ارسال محتوا به چندین صفحه فیس بوک – همه به طور همزمان استفاده کنید. به علاوه، با کتابخانه رسانه Hootsuite، می‌توانید به راحتی عکس‌ها و ویدیوهای حرفه‌ای – یا محتوای برند خود را – به پست‌های خود قبل از انتشار اضافه کنید.

فراموش نکنید که متن جایگزین را به تصاویر ارسال شده در فیس بوک اضافه کنید، زیرا این کار باعث می شود تا محتوای شما برای کاربرانی که دارای اختلال بینایی هستند قابل دسترسی تر باشد.

برای شروع، به سادگی صفحات فیس بوک خود را به Hootsuite متصل کنید و سپس شروع به ساخت پست خود در Composer کنید. وقتی از پست خود راضی بودید، روی دکمه زمانبندی کلیک کنید تا انتخاب کنید که چه زمانی منتشر شود. و بس!

در این ویدیوی توضیح سریع زیر درباره Hootsuite Compose بیشتر بیاموزید.

برنامه ریز بومی فیس بوک

اگر می‌خواهید به اصول اولیه پایبند باشید، با نوشتن، ویرایش و زمان‌بندی پست‌ها مستقیماً از طریق مجموعه تجاری فیسبوک خود، محتوای اجتماعی خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید.

این ابزار بومی فیس‌بوک دقیقاً در پلتفرم تعبیه شده است و برنامه‌ریزی محتوا را از قبل آسان می‌کند، بنابراین می‌توانید سازماندهی شده و در ذهن مخاطبان خود قرار بگیرید.

برای شروع، به صفحه فیس بوک خود بروید و روی آن کلیک کنید ابزار انتشار در بالا سمت چپ

ابزار انتشار فیس بوک در صفحه فیس بوک موجود است

از آنجا، کلیک کنید برنامه ریزی شده است برای ایجاد یک پست جدید یا بررسی پست های برنامه ریزی شده قبلی.

پست برنامه زمانبندی ابزار انتشار فیس بوک

اگر می خواهید یک پست برنامه ریزی شده جدید ایجاد کنید، کلیک کنید ایجاد پست در بالا سمت راست یا زمان بندی پست در وسط صفحه نمایش

ایجاد پست یا زمان بندی پست

ابزارهای تجزیه و تحلیل فیس بوک

Hootsuite Analytics

اگر به دنبال ابزاری برای فیس بوک هستید که بتواند به شما در درک بهتر مخاطبان هدف و آنچه که در شبکه های اجتماعی به دنبال آن هستند کمک کند، این ابزار برای شما مناسب است.

Hootsuite Analytics نتایج بی‌درنگ، بینش‌هایی درباره روندها و معیارهای تیم به شما ارائه می‌دهد. این کار سنجش تاثیر کمپین های فیسبوک خود را آسان تر می کند و مشاهده می کنید که چه محتوایی در بین مخاطبان شما بیشتر طنین انداز می شود.

Hootsuite Analytics معیارهای زیر را ارائه می دهد:

  • نظرات
  • کلیک می کند
  • دسترسی به پست
  • بازدیدهای ویدیویی
  • دسترسی ویدیویی
  • سهام
  • رشد فالوور

با راهنمای تجزیه و تحلیل اجتماعی ما، نحوه ردیابی معیارهای مناسب برای برند خود را بیاموزید.

ابزارهای فیس بوک برای تعامل

Hootsuite Inbox

درگیر نگه داشتن مخاطبان و هیجان زده بودن در مورد برند شما یکی از مهمترین جنبه های هر استراتژی رسانه اجتماعی است. به هر حال، اگر کسی برای دیدن آن وجود نداشته باشد، ارسال محتوای عالی چه فایده ای دارد؟

اینجاست که Hootsuite Inbox وارد می شود. Hootsuite Inbox ابزاری است که به شما کمک می کند مکالمات اجتماعی خود را در یک مکان مدیریت کنید. این به شما این امکان را می دهد که به سرعت و به راحتی همه مکالمات اجتماعی خود را در یک مکان ببینید، بنابراین هرگز فرصتی را برای تعامل با مخاطبان خود از دست ندهید.

سه بخش اصلی در صندوق ورودی Hootsuite وجود دارد:

  1. لیست گفتگوها
  2. جزئیات مکالمه
  3. فیلترهای صندوق ورودی

مکالمات فهرست شده پیام های عمومی و خصوصی را به و از برند شما نشان می دهد.

نمای جزئیات مکالمه اطلاعات بیشتری در مورد یک پیام خاص به شما می دهد، از جمله گزینه پاسخ دادن یا اقدام در مورد پیام.

همچنین می‌توانید از فیلترهای صندوق ورودی استفاده کنید تا فقط انواع خاصی از پیام‌ها را ببینید، مانند پیام‌های خوانده نشده یا پیام‌هایی که نیاز به پاسخ دارند. یا می‌توانید برای مشاهده مکالمات از یک حساب خاص، بر اساس شبکه اجتماعی فیلتر کنید.

از این ابزار فیس بوک برای رشد کسب و کار خود با ایجاد روابط با مشتریان بالقوه و فعلی استفاده کنید.

Adview

آیا می دانستید که کاربران می توانند روی تبلیغات فیس بوک شما نظر بگذارند؟ آیا برنامه ای برای پاسخ به آن پیام ها دارید؟ با توجه به اینکه بیش از 66 درصد از افراد 18 تا 54 ساله احساس می‌کنند با برندهایی که به پیام‌های آنها در رسانه‌های اجتماعی پاسخ می‌دهند ارتباط بیشتری دارند، عدم پاسخگویی می‌تواند به معنای از دست دادن مشتریان و مشتریان ارزشمند باشد.

Adview ابزاری است که می تواند به شما کمک کند نظراتی را که در تبلیغات فیس بوک خود ارسال می شود پیگیری کنید تا بتوانید در کانال های خود با مشتریان خود در ارتباط باشید.

با Adview می توانید:

  • نظارت بر تبلیغات در حداکثر 3 حساب فیس بوک
  • به نظرات در مورد تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام پاسخ دهید
  • از تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا ببینید کدام تبلیغات بیشترین نظر را دریافت می کنند
  • پاسخ های متن و تصویر الگو را ایجاد و ذخیره کنید

برای اطلاعات بیشتر در مورد این ابزار و سایر ابزارهای مشابه، برنامه های شریک ما را بررسی کنید.

Adobe Stock

تجزیه و تحلیل بیش از 100 میلیون به روز رسانی فیس بوک در طی 3 ماه، نشان داد که پست های دارای تصاویر بیش از دو برابر بیشتر از پست های بدون عکس درگیر هستند. یعنی دو برابر لایک، کامنت و اشتراک گذاری. بنابراین، گنجاندن تصاویر در به‌روزرسانی‌هایتان راهی آسان برای افزایش تعامل است.

عکس ندارید؟ مشکلی نیست Adobe Stock هزاران عکس استوک زیبا را برای پست های فیس بوک شما ارائه می دهد.

گام بعدی؟ برای نکاتی در مورد نحوه ویرایش عکس‌های خود، بخش طراحی ابزارهای فیسبوک را در زیر بررسی کنید.

ابزارهای فیس بوک برای ویدیو

فیسبوک لایو

زمان تماشای روزانه پخش زنده فیس بوک در سال گذشته بیش از چهار برابر افزایش یافته است! طبق گفته فیس بوک، از هر 5 ویدیو، 1 ویدیو از طریق قابلیت فیس بوک لایو پخش می شود. این بدان معناست که ویدیوی زنده یک ابزار قدرتمند فیس بوک برای جذب مخاطبان و افزایش دنبال کنندگان شما است.

با فیس‌بوک لایو، می‌توانید سؤال بپرسید، کنسرت‌ها را میزبانی کنید، و حتی یک شب بی‌اهمیت برگزار کنید تا مخاطبان آنلاین خود را هیجان زده و خوشحال کنید.

در Facebook Live شروع کنید و تعامل خود را افزایش دهید.

مجموعه صداهای فیس بوک

حتی با وجود اینکه اکثر افراد در فیس بوک ویدیوهایی را بدون صدا تماشا می کنند، اما اگر صدای آنها را روشن کنند، ایده خوبی است که یک موسیقی متن جذاب پیدا کنید.

مجموعه صدای فیس بوک آهنگ های صوتی بدون حق امتیاز را برای استفاده در محتوای ویدیوی خود هنگام انتشار در پلت فرم ارائه می دهد. می‌توانید صداهای رایگان را بر اساس ژانر، کلمات کلیدی، آواز، و موارد دیگر جستجو کنید تا حال و هوای عالی را برای ویدیوی بعدی فیسبوک خود ثبت کنید. همه صداها متعلق به فیس بوک هستند، بنابراین لازم نیست نگران قوانین کپی رایتینگ مزاحم باشید.

از مجموعه صداهای فیس بوک برای موارد زیر استفاده کنید:

  • آهنگ های صوتی را برای ویدیوی خود پیدا کنید
  • جلوه های صوتی را برای ویدیوی خود دریافت کنید
  • محتوای ویدیویی زنده خود را تقویت کنید

با مجموعه صداهای فیس بوک، می توانید ویدیوهایی ایجاد کنید که حرفه ای تر و جذاب تر باشند. از این ابزار برای بهبود استراتژی بازاریابی فیسبوک خود استفاده کنید.

مجموعه صدای فیس بوک کتابخانه آهنگ ها

ابزارهای تبلیغات فیس بوک

Hootsuite تبلیغات اجتماعی

مدیریت مداوم و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی فیس بوک شما می تواند زمان بر باشد. شما باید مدل‌هایی بسازید، عملکرد را دنبال کنید و تبلیغات را در کانال‌ها و حساب‌ها بهینه کنید.

با Hootsuite Social Advertising، می توانید تمام کمپین های تبلیغاتی فیس بوک خود را در یک مکان مدیریت کنید.

  • با این ابزار فیس بوک می توانید:
  • نتایج کمپین را در زمان واقعی ردیابی کنید
  • گزارش های عمیق در مورد عملکرد دریافت کنید
  • کمپین ها را برای نتایج بهتر بهینه کنید
  • از مدیریت تبلیغات فیسبوک خود دوری کنید

این ابزار فیس بوک برای کسانی که می خواهند در زمان خود صرفه جویی کنند و بیشترین بهره را از کمپین های تبلیغاتی فیس بوک خود ببرند عالی است. و کسانی که تبلیغات فیس بوک را در کنار کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام و لینکدین اجرا می کنند.

درباره ابزارهای تبلیغات اجتماعی Hootsuite بیشتر بیاموزید.

مدیر تبلیغات فیس بوک

مدیر تبلیغات فیس بوک ابزار همه کاره شما برای ایجاد، مدیریت و تجزیه و تحلیل تبلیغات فیس بوک شما است.

شما می توانید از این ابزار فیس بوک برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی سفارشی و هدف قرار دادن مخاطبان منحصر به فرد استفاده کنید. همچنین، برای ادامه بهینه سازی تبلیغات خود در طول زمان، بودجه تنظیم کنید و داده های مجموعه تبلیغات را مشاهده کنید.

ویژگی های بیشتر مدیر تبلیغات فیس بوک:

  • گزارش دهی دقیق: داده های عملکرد همه تبلیغات فعال خود را در یک مکان مشاهده کنید.
  • مدیریت کمپین ساده: کمپین های تبلیغاتی، مجموعه های تبلیغاتی و تبلیغات را به راحتی ایجاد و ویرایش کنید.
  • تبلیغات پویا: تبلیغات محصول پویا ایجاد کنید که به طور خودکار آخرین موجودی شما را تبلیغ کند.
  • گزینه های هدف: بر اساس جمعیت شناسی، علایق، رفتارها و موارد دیگر به افراد دسترسی پیدا کنید.
  • تبلیغات کاتالوگ: به مشتریان اجازه دهید محصولات را مستقیماً از صفحه فیس بوک شما خریداری کنند.

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه تبلیغات فیس بوک را متوقف کنید؟ برای شروع این راهنما را بررسی کنید.

اگر می خواهید به مدیر تبلیغات دسترسی داشته باشید، این پیوند را نشانک کنید. همچنین می توانید با رفتن به صفحه کسب و کار فیس بوک خود و کلیک کردن به آنجا بروید مرکز تبلیغات در نوار کناری سمت چپ

مرکز تبلیغات

از آنجا، انتخاب کنید همه تبلیغات از منوی کشویی، به دنبال آن مدیر تبلیغات.

همه تبلیغات و مدیر تبلیغات

ابزارهای فیس بوک برای یادگیری

طرح فیسبوک

Facebook Blueprint دوره‌ها، راهنماها و ماژول‌های آموزشی را ارائه می‌دهد، بنابراین شما همیشه از جدیدترین تبلیغات اجتماعی به‌روز باشید. چه بخواهید با قالب‌های تبلیغاتی جدید آزمایش کنید، چه نحوه بهینه‌سازی تبلیغات خود را بیاموزید یا شاخص‌های کلیدی عملکرد خود را به‌روزرسانی کنید – Facebook Blueprint یک دوره آموزشی برای هر بازاریاب دارد.

از این ابزار فیس بوک برای تشویق یادگیری در تیم های داخلی یا پشتیبانی از آموزش مشتری خارجی استفاده کنید.

دوره ها رایگان و خود گام هستند، بنابراین شما می توانید با سرعت و زمان خود یاد بگیرید. و پس از اتمام دوره، می توانید گواهی پایان کار را دانلود کنید تا با تیم یا مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

فیسبوک بیش از 3 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. ناگفته نماند که 66 درصد از کاربران فیس بوک هر روز از یک صفحه برند بازدید می کنند. بنابراین، گنجاندن فیس بوک در استراتژی بازاریابی خود، کار بیهوده ای است. با استفاده از این ابزارهای فیس بوک، به خوبی در راه یک کمپین بازاریابی موفق خواهید بود.

با استفاده از Hootsuite حضور فیسبوک خود را در کنار سایر کانال های رسانه اجتماعی خود مدیریت کنید. از یک داشبورد می‌توانید پست‌ها را برنامه‌ریزی کنید، ویدیو را به اشتراک بگذارید، مخاطبان خود را درگیر کنید و تأثیر تلاش‌های خود را بسنجید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

به راحتی صفحه فیس بوک خود (+ سایر حساب های رسانه های اجتماعی) را مدیریت کنید و با Hootsuite در زمان صرفه جویی کنید. برنامه ریزی کنید، درگیر شوید، تجزیه و تحلیل کنید، اجرا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید