بسیاری از مردم ادعا می کنند که تبلیغات پیامکی دیگر مانند گذشته موثر نیست. اما آیا واقعا اینطور است؟

تلاش برای فروش بیشتر فرآیندی بی پایان برای شرکت هاست. همه می خواهند راه های مناسبی برای جذب مشتریان جدید و البته حفظ مشتریان قدیمی پیدا کنند.

بسیاری از مردم ادعا می کنند که تبلیغات پیامکی دیگر مانند گذشته موثر نیست. اما آیا واقعا اینطور است؟ با ما همراه باشید تا ببینید این ادعا چقدر صحت دارد و چگونه می توانید از آن برای افزایش فروش استفاده کنید.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی مجموعه ای از فرآیندهای مرتبط با ایجاد، ارتباط (اطلاع رسانی)، ارائه ارزش، پیشنهاد و در نهایت جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی است.

تعاریف کامل تری وجود دارد؛ اما برای رسیدن به تعریف بازاریابی پیامکی به همین موضوع بسنده می کنیم. می توان گفت: استفاده از پیامک برای برقراری ارتباط و ارائه ارزش و پیشنهاد به معنای بازاریابی پیامکی است.

یعنی همان بازاریابی است که از طریق پیامک انجام می شود.

اما چرا این روش همچنان راه درستی برای شرکت هاست؟ زیرا:

  • بسیار سریع است و می توانید هزاران نفر را در یک لحظه هدف قرار دهید.
  • بر اساس گزارش سالانه ناگوا، 80 درصد پیامک ها خوانده می شوند.
  • نرخ کلیک برای کمپین های پیامکی حدود 23٪ است.
  • ارزان است.

به این آمار، استقبال و تعامل مردم با پیامک را نیز اضافه کنید. زیرا 70 درصد آنها فکر می کنند که پیامک بیشتر از ایمیل توجه آنها را جلب می کند. با این تفاصیل نمی توان گفت که دوران پیامک به پایان رسیده است.

پیامک می تواند برای دستیابی به اهدافی مانند اطلاع رسانی در مقیاس بزرگ، جذب مشتریان جدید و افزایش فروش کسب و کار استفاده شود. اما چگونه بیایید در بخش بعدی ببینیم:

چگونه با پیامک فروش را افزایش دهید؟

مهم نیست که تجارت شما چقدر بزرگ است. بازاریابی پیامکی و تبلیغات کوچک یا بزرگ راه خوبی برای افزایش فروش شما خواهد بود.

محتوای پیامک ارسالی می تواند موضوعات مختلفی باشد. از معرفی و فروش محصولات و خدمات جدید و قدیمی تا معرفی برند خود به طیف وسیعی از افراد جامعه!

به یاد داشته باشید که هدف از تبلیغات پیامکی و استفاده از برد پیامک تشویق مخاطب به انجام یک اقدام خاص است.

هنگام انجام این نوع بازاریابی، می توانید اقدامات زیر را از گیرنده خود انتظار داشته باشید:

  • فرم نظرسنجی را تکمیل کنید
  • در مورد یک محصول یا خدمات خاص نظر دهید (مثلاً درصد رضایت از خدمات شما چقدر است؟)
  • خرید (به راحتی می توانید با ارائه تخفیف مشتری را تشویق کنید)
  • ثبت نام در سایت یا برای یک رویداد خاص (به عنوان مثال، یک وبینار رایگان)
  • اطلاعات جامع (مخاطبان مستقیماً به صفحه فرود که در آن خود و برند را معرفی می کنید هدایت می شود. اطلاعات همچنین می تواند در مورد افتتاح شعبه های جدید یا یک محصول جدید باشد).

به طور معمول، نمی توانید انتظار داشته باشید که یک پیام متنی تمام دستاوردهای فوق را برای شما به ارمغان بیاورد. بسته به متنی که ارسال می‌کنید و اکشنی که در انتهای آن قرار می‌دهید، مخاطب در نهایت یک یا دو کار را انجام می‌دهد.

هنگامی که محصول جدیدی را به لیست محصولات موجود خود اضافه می کنید، یکی از بهترین راه ها برای معرفی آن به مردم استفاده از بازاریابی پیامکی است.

وقتی مخاطبین شما از محصول یا خدمات جدید شما و همچنین جذابیت آن برای آنها مطلع شوند، احتمال خرید افزایش می یابد و در نتیجه فروش شما افزایش می یابد.

از سوی دیگر، می توانید مشتریان قدیمی را نیز تشویق به خرید مجدد کنید.

برای مثال، فرض کنید یکی از شما محصولات یک برند خاص را خریداری کرده است. پس از مدتی یک پیامک با کد تخفیف (تا سقف مشخص) برای خرید محصولات دیگر آن برند ارسال می کنید تا او را به خرید مجدد تشویق کنید.

در تصویر زیر نمونه ای از تبلیغات پیامکی را مشاهده می کنید:

بیایید نمونه دیگری را در این زمینه بررسی کنیم؟ فرض کنید شما لباس می فروشید و مشتری در پاییز از شما یک ژاکت می خرد. همچنین می توانید در زمستان او را به خرید یک ژاکت مناسب تشویق کنید.

راه دیگر افزایش فروش، جذب مشتریان جدید از طریق مشتریان قدیمی است. می توانید برای هر یک از آنها لینک ویژه ای تهیه کنید و از طریق پیامک به آنها اطلاع دهید که می توانند با دعوت از دوستان و آشنایان خود برای خرید محصول، پاداش دریافت کنند.

اگر می خواهید پیامک ارسالی بالاترین بازدهی را داشته باشد و به طور مستقیم بر فروش تاثیر بگذارد، بهتر است یک پیشنهاد مناسب به مخاطب ارائه دهید.

این مشکل با تقسیم مشتری نیز امکان پذیر است. یعنی قرار دادن مشتریان با ویژگی های مشترک (مانند زنان خانه دار، والدین فرزندان خردسال، دانش آموزان) در یک گروه و ارسال پیامک های شخصی برای آنها.

برای مثال در روز مادر یا روز زن می توانید مردانی را که می خواهند برای همسرشان هدیه بخرند هدف قرار دهید.

یکی دیگر از راه های موثر برای فروش محصولات ارسال پیام های شخصی سازی شده است. به عنوان مثال، در روز تولد یک مشتری، برای او یک کد تخفیف بفرستید تا او را شاد کنید و او را تشویق به خرید محصول کنید.

بنابراین، تبلیغات پیامکی منجر به فروش می شود، اگر:

  • نوشتن متنی مرتبط با ویژگی های مخاطب؛
  • گزاره ارزش باید واضح و مشخص باشد.
  • به موقع ارسال می شوند؛
  • به طور واضح و واضح مخاطب را به انجام کاری دعوت کنید.

اما یک سوال مهم:

تبلیغات پیامکی چگونه شروع می شود؟

مانند هر روش دیگری، ابتدا هدف، مخاطب هدف و بودجه کمپین را مشخص کنید. در مرحله بعد، به لیستی از شماره مخاطبان و یک تابلوی ارسال پیامک نیاز دارید.

با کمک سرویس هایی مانند Nagwa، نه تنها می توانید پیامک های خود را ارسال کنید، بلکه می توانید مخاطبان را رتبه بندی کنید و گزارش کاملی از عملکرد خود دریافت کنید. علاوه بر این، Whisper به شما کمک می کند تا تست های A/B را برای یافتن بهترین و موثرترین متن انجام دهید.

همانطور که در بخش قبل ذکر شد، پیشنهاد شما باید با میل مخاطبان مطابقت داشته باشد. بنابراین بهتر است از خرید لیست های اینترنتی خودداری کنید.

برای شروع، کافی است یکی از تابلوهای ارسال پیامک ما را وارد کرده و لیست خود را آپلود کنید. در مرحله بعد باید متن پیامک را بنویسید. مطمئن شوید که متن کوتاه است و یک CTA (Call to action) در آن قرار دهید.

نکته: متن را طوری تایپ کنید که انگار پیامک توسط یک شخص ارسال شده است نه یک شرکت.

پس از ارسال پیامک، باید نتایج کمپین را بررسی کرده و با توجه به داده های به دست آمده، برای بهبود آن برنامه ریزی کنید.

بازاریابی پیامکی زنده است!

به هیچ وجه نمی توان گفت که بازاریابی پیامکی منسوخ شده است! به هر حال، همانطور که در متن گفتیم، آمار نشان می دهد که هنوز با برخی معیارها نسبت به سایر اشکال بازاریابی موثرتر است.

در این مقاله به نحوه انجام این نوع بازاریابی و چگونگی کمک به افزایش فروش پرداخته ایم.

منبع: ectanat

دیدگاهتان را بنویسید