موفقیت در TikTok را چگونه ارزیابی می کنید؟ معیارهای زیادی برای بررسی وجود دارد: تعداد فالوورها، لایک ها، نظرات، اشتراک گذاری. اما تحلیل‌های TikTok عمیق‌تر هستند: آنها به شما امکان می‌دهند رشد هفتگی و ماهانه، کل زمان پخش ویدیو، اطلاعات در مورد افرادی که تماشا می‌کنند و موارد دیگر را اندازه‌گیری کنید.

با بیش از 1 میلیارد حساب فعال، هر کاربر TikTok این پتانسیل را دارد که به مخاطبان زیادی دست یابد – اما همه اینطور نیستند. به همین دلیل است که بررسی تجزیه و تحلیل TikTok (و درک آنها) بسیار مهم است. معیارهای مناسب را ردیابی کنید، و می‌توانید تاکتیک‌هایی را که واقعاً کار می‌کنند (و تبلیغات را از واقعیت تشخیص دهید) تقویت کنید.

اگر نام تجاری شما در TikTok جدید است، تجزیه و تحلیل می تواند برخی از حدس و گمان های استراتژی بازاریابی TikTok شما را از بین ببرد. اطلاعات آماری موجود برای حساب‌های تجاری TikTok می‌تواند همه چیز را از زمانی که پست می‌کنید تا چیزی که پست می‌کنید، به شما اطلاع دهد.

به خواندن ادامه دهید تا بدانید کدام معیارهای TikTok را باید ردیابی کنید، کجا آنها را پیدا کنید و چگونه می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید.

جایزه: یک الگوی گزارش تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی رایگان دریافت کنید که مهمترین معیارهایی را که باید برای هر شبکه ردیابی کنید به شما نشان می دهد.

چه کسی می تواند تجزیه و تحلیل TikTok را مشاهده کند؟

هرکسی میتواند. یا بهتر است بگوییم، هر کسی که یک حساب تجاری TikTok دارد. به گفته TikTok، این حساب‌ها «ابزارهای خلاقانه‌ای را ارائه می‌کنند که به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که مانند بازاریابان فکر کنند، اما مانند خالقان عمل کنند». موذی! و قیمت مناسب است (رایگان است).

به یک حساب تجاری TikTok تغییر دهید

چگونه به یک حساب تجاری TikTok تغییر دهید

  1. به صفحه پروفایل خود بروید.
  2. باز کن تنظیمات و حریم خصوصی زبانه (سه خط در گوشه بالا سمت راست).
  3. ضربه زدن مدیریت حساب.
  4. زیر کنترل حساب، انتخاب کنید به حساب تجاری تغییر دهید.

در زیر مدیریت حساب به حساب تجاری TikTok بروید

  1. دسته ای را انتخاب کنید که به بهترین شکل حساب شما را توصیف می کند. Tiktok دسته‌هایی از هنر و صنایع دستی گرفته تا وبلاگ شخصی تا تناسب اندام و ماشین‌آلات و تجهیزات را ارائه می‌دهد. (آیا بولدوزرتوک یک چیز است؟)
  2. از آنجا، می توانید یک وب سایت تجاری و ایمیل به نمایه خود اضافه کنید. و آن تجزیه و تحلیل گرانبها همه مال شماست.

نحوه بررسی تجزیه و تحلیل در Tiktok

در موبایل:

  1. به پروفایل خود بروید
  2. باز کن تنظیمات و حریم خصوصی تب در گوشه بالا سمت راست.
  3. زیر حساب، انتخاب ابزارهای سازنده زبانه
  4. از آنجا، انتخاب کنید تجزیه و تحلیل.

روی دسکتاپ:

  1. وارد TikTok شوید.
  2. ماوس را روی عکس نمایه خود در بالا سمت راست نگه دارید.
  3. انتخاب کنید مشاهده تجزیه و تحلیل.

اگر قصد دانلود داده های تحلیلی خود را دارید، می توانید این کار را فقط از داشبورد دسکتاپ انجام دهید.

چگونه تجزیه و تحلیل TikTok خود را در Hootsuite بررسی کنیم

اگر مدیر رسانه های اجتماعی یا صاحب کسب و کار هستید، TikTok احتمالا تنها یکی از بسیاری از پلتفرم های اجتماعی است که محتوا را در آن پست می کنید. برای مشاهده عملکرد حساب TikTok شما در کنار سایر کانال های اجتماعی، داشبورد گزارش دقیق Hootsuite ممکن است برای شما مناسب باشد.

آمار عملکرد را خواهید یافت، از جمله:

  • پست های برتر
  • تعداد فالوورها
  • رسیدن
  • بازدیدها
  • نظرات
  • دوست دارد
  • سهام
  • نرخ های تعامل

تجزیه و تحلیل TikTok در Hootsuite

داشبورد Analytics همچنین حاوی اطلاعات ارزشمندی درباره مخاطبان TikTok شما است، از جمله:

  • تفکیک مخاطب بر اساس کشور
  • فعالیت فالوور ساعتی

تجزیه و تحلیل Hootsuite TikTok - فعالیت دنبال کنندگان بر حسب ساعت

می‌توانید از این اطلاعات برای برنامه‌ریزی پست‌های TikTok برای بهترین زمان استفاده کنید (معادل زمانی که مخاطبان شما به احتمال زیاد آنلاین هستند).

دسته بندی های تجزیه و تحلیل TikTok

Tiktok تجزیه و تحلیل را به چهار دسته تقسیم می کند: نمای کلی، محتوا، دنبال کنندگان و زنده. بیایید شیرجه بزنیم

@mypetdachshundd

…و پوف ☁️❄️ 📷ناشناخته #داچشوند #وین داگ #داششوند مینیاتوری

♬ صدای اصلی – My Pet Dachshund 🐾

بررسی اجمالی تجزیه و تحلیل

در بررسی اجمالی برگه، می‌توانید تجزیه و تحلیل‌های هفته، ماه یا دو ماه گذشته را ببینید—یا می‌توانید محدوده تاریخ سفارشی را انتخاب کنید. می خواهید بدانید حساب شما پس از ارسال به موقع آن چگونه عمل می کند تنها چیزی که برای کریسمس می خواهم تو هستی همگام سازی لب در سال 2020؟ این جایی است که باید رفت.

نمای کلی تجزیه و تحلیل TikTok از جمله تعامل و دنبال کنندگان

تجزیه و تحلیل محتوا

این برگه نشان می‌دهد که کدام یک از ویدیوهای شما در محدوده تاریخ انتخاب‌شده محبوب‌ترین بوده است. همچنین اطلاعاتی در مورد هر پست از جمله معیارهایی مانند بازدیدها، لایک ها، نظرات و اشتراک گذاری ها ارائه می دهد.

برگه محتوای تجزیه و تحلیل TikTok

تجزیه و تحلیل فالوور

در دنباله رو برگه اطلاعاتی درباره فالوورهای شما، از جمله تفکیک جنسیت و همچنین قسمتی از جهان که از آن مشاهده می کنند، ارائه می دهد. همچنین می توانید ببینید چه زمانی فالوورهای شما در برنامه بیشتر فعال هستند.

تب فالوورهای تجزیه و تحلیل TikTok

اگر به دنبال مشاوره در مورد چگونگی به دست آوردن فالوورهای (واقعی) بیشتر هستید، ما از شما حمایت می کنیم.

تجزیه و تحلیل زنده

این برگه اطلاعات بینش را در مورد ویدیوهای زنده ای که در هفته یا ماه گذشته (7 یا 28 روز) میزبانی کرده اید نشان می دهد. این تجزیه و تحلیل ها شامل تعداد فالوورها، مدت زمانی که به صورت زنده سپری کرده اید و تعداد الماس هایی که به دست آورده اید می شود.

تب LIVE تجزیه و تحلیل TikTok

معیارهای تجزیه و تحلیل TikTok به چه معناست؟

معیارهای برگه نمای کلی

برگه نمای کلی خلاصه ای از معیارهای زیر را ارائه می دهد:

  • بازدیدهای ویدیویی تعداد کل دفعاتی که ویدیوهای حساب شما در یک دوره معین مشاهده شده است.
  • تعداد مرتبه های دیده شدن پروفایل شما. تعداد دفعاتی که نمایه شما در دوره انتخابی مشاهده شده است. این معیار TikTok نشانه خوبی از علاقه برند است. تعداد افرادی که ویدیوی شما را به اندازه کافی پسندیده اند تا نمایه شما را بررسی کنند، یا افرادی که کنجکاو هستند تا ببینند برند شما در پلتفرم چیست را اندازه می گیرد.
  • دوست دارد. تعداد لایک‌هایی که ویدیوهای شما در محدوده تاریخ انتخاب شده دریافت کرده‌اند.
  • نظرات. تعداد نظراتی که ویدیوهای شما در محدوده تاریخ انتخاب شده دریافت کرده اند.
  • سهام. تعداد اشتراک‌گذاری‌هایی که ویدیوهای شما در محدوده تاریخ انتخاب شده دریافت کرده‌اند.
  • پیروان. مجموع تعداد کاربران TikTok که حساب شما را دنبال می‌کنند و نحوه تغییر آن در محدوده تاریخ انتخاب شده.
  • محتوا. تعداد ویدیوهایی که در محدوده تاریخ انتخاب شده به اشتراک گذاشته اید.
  • زنده. تعداد ویدیوهای زنده ای که در محدوده تاریخ انتخاب شده میزبانی کرده اید.

معیارهای برگه محتوا

از تب Content می توانید عملکرد ویدیو را اندازه گیری کنید.

  • ویدیوهای پرطرفدار نه ویدیوی برتر شما را با سریع ترین رشد در بینندگان در هفت روز گذشته به شما نشان می دهد.
  • مجموع بازدیدهای ویدیویی تعداد دفعاتی که یک ویدیوی TikTok مشاهده شده است.
  • تعداد کل لایک یک پست یک پست چند تا لایک دریافت کرده است.
  • تعداد کل نظرات یک پست چند کامنت دریافت کرده است.
  • کل سهام تعداد دفعاتی که پست به اشتراک گذاشته شده است.
  • کل زمان بازی مجموع مدت زمانی که مردم صرف تماشای ویدیوی شما کرده اند. زمان پخش هر پست به تنهایی چیز زیادی را نشان نمی دهد، اما می تواند با عملکرد پست های دیگر مقایسه شود تا میانگین کل زمان پخش حساب شما تعیین شود.
  • میانگین زمان تماشا میانگین زمانی که مردم صرف تماشای ویدیوی شما می کنند. این به شما نشان می دهد که چقدر در حفظ توجه موفق بوده اید.
  • ویدیوی کامل را تماشا کرد. تعداد دفعاتی که ویدیو به طور کامل تماشا شده است.
  • به مخاطب رسید. تعداد کل کاربرانی که ویدیوی شما را تماشا کردند.
  • بازدیدهای ویدیو بر اساس بخش ترافیک پست شما از کجا می آید. منابع ترافیک شامل فید For You، نمایه شما، فید دنبال کردن، صداها، جستجوها و هشتگ‌ها است. اگر از هشتگ ها یا صداها برای افزایش نوردهی استفاده می کنید، در اینجا خواهید دید که چقدر خوب کار می کند.
  • بازدیدهای ویدیو بر اساس منطقه این بخش مکان های برتر بینندگان پست را نشان می دهد. اگر یک پست یا کمپین بازاریابی برای یک مکان خاص ایجاد کرده اید، به این صورت است که متوجه می شوید که آیا به آنها رسیده است یا خیر.

معیارهای برگه فالوورها

برای آشنایی با مخاطبان خود، از تب Followers دیدن کنید. علاوه بر آمار جمعیتی کلیدی مخاطبان، می‌توانید علایق فالوورهای خود را نیز مشاهده کنید، که این بخش را به منبع خوبی برای الهام از محتوا تبدیل می‌کند.

  • جنسیت. در اینجا توزیع فالوورهای خود را بر اساس جنسیت خواهید دید. اگر از جایگاه خود راضی هستید، به بازی با جمعیت خود ادامه دهید.
  • مناطق برتر دنبال کنندگان شما از کجا هستند، رتبه بندی شده بر اساس کشور. اگر به دنبال بومی سازی محتوا و تبلیغات هستید، این مکان ها را در نظر داشته باشید. حداکثر پنج کشور در اینجا فهرست شده اند.
  • فعالیت فالوور این به شما زمان ها و روزهایی را نشان می دهد که دنبال کنندگان شما در TikTok بیشترین فعالیت را دارند. به دنبال زمانی باشید که فعالیت به طور مداوم بالا است و به طور منظم در آن بازه زمانی پست ارسال کنید.
  • ویدیوهایی که دنبال کنندگان شما تماشا کرده اند. این بخش به شما این امکان را می دهد که محتوایی را که بیشترین محبوبیت را در بین فالوورهای شما دارد درک کنید. اغلب به این بخش نگاهی بیندازید تا ببینید آیا جرقه ای برای ایجاد ایده برای محتوا می دهد یا خیر. همچنین مکان خوبی برای شناسایی همکاران بالقوه است.
  • صداهایی که فالوورهای شما به آنها گوش داده اند. روندهای TikTok اغلب توسط تراک های صوتی برجسته می شوند، بنابراین صداهای برتر را که دنبال کنندگان شما گوش داده اند بررسی کنید تا ببینید چه چیزی محبوب است. روندها به سرعت در TikTok حرکت می کنند، بنابراین اگر از این نتایج برای ایده استفاده می کنید، برای یک چرخش سریع برنامه ریزی کنید.

اگر به دنبال افزایش مخاطبان خود هستید (و اقدامات بیشتری را در برگه دنبال کنندگان مشاهده می کنید)، ایجاد محتوایی با جذابیت جهانی بیشتر را در نظر بگیرید. یا اینفلوئنسر مارکتینگ را در نظر بگیرید و با یک خالق مرتبط شریک شوید تا با جوامع مختلف آشنا شوید. به عنوان مثال، یک برند اسباب‌بازی حیوان خانگی ممکن است بخواهد با یک تأثیرگذار تیک‌تاک چهار پا مانند کروزو داشوند همکاری کند تا به مخاطبانش برسد.

@crusoe_dachshund

کسی در این هفته نیاز به کمک باغبانی دارد؟ #dogsoftiktok #gardening #dachshunds #fy #gardendog

♬ پیاده روی بچه فیل – هنری مانچینی

معیارهای برگه زنده

برگه LIVE آمار زیر را برای ویدیوهای زنده شما در 7 یا 28 روز گذشته نشان می دهد.

  • کل بازدیدها تعداد کل بینندگان حاضر در طول ویدیوهای زنده شما در محدوده تاریخ انتخاب شده.
  • زمان کل کل زمانی که برای میزبانی ویدیوهای زنده در محدوده تاریخ انتخاب شده صرف کرده اید.
  • فالوورهای جدید تعداد فالوورهای جدیدی که هنگام میزبانی یک ویدیوی زنده در محدوده تاریخ انتخاب شده به دست آوردید.
  • تعداد بینندگان برتر بیشترین کاربرانی که ویدیوی زنده شما را در یک زمان در محدوده تاریخ انتخاب شده مشاهده کردند.
  • بینندگان منحصر به فرد تعداد کاربرانی که حداقل یک بار ویدیوی زنده شما را مشاهده کرده اند (در این آمار، یک بیننده مهم نیست که چند بار ویدیو را دوباره پخش کند، فقط یک بار شمارش می شود).
  • الماس. وقتی یک ویدیوی زنده را میزبانی می‌کنید (و ۱۸ سال به بالا دارید)، بینندگان می‌توانند هدایایی مجازی از جمله «الماس» برای شما ارسال کنند. می‌توانید این الماس‌ها را با پول واقعی از طریق TikTok مبادله کنید—اطلاعات بیشتر در مورد آن در اینجا. این آمار نشان می دهد که چند الماس در محدوده تاریخ انتخاب شده به دست آورده اید.

سایر تجزیه و تحلیل TikTok

نماهای هشتگ

تعداد دفعاتی که پست هایی با یک هشتگ مشخص مشاهده شده است.

نحوه دیدن نماهای هشتگ در TikTok

برای اینکه ببینید یک هشتگ چند بازدید داشته است، هشتگ را در تب Discover جستجو کنید. یک نمای کلی از نتایج جستجو در تب Top ظاهر می شود. از آنجا، می‌توانید تعداد بازدیدها، هشتگ‌های مرتبط و برخی از ویدیوهای برتری که از این برچسب استفاده می‌کنند را ببینید.

#dachshund را در برگه Discovery جستجو کنید

کل لایک ها

از نمایه TikTok خود، می‌توانید کل تعداد لایک‌هایی را که در تمام محتوای خود دیده‌اید، مشاهده کنید. این معیار TikTok را می توان برای تخمین تقریبی میانگین تعامل استفاده کرد.

نرخ تعامل TikTok

روش‌های مختلفی برای محاسبه نرخ تعامل رسانه‌های اجتماعی وجود دارد و TikTok تفاوتی ندارد. این دو فرمول اصلی است که بازاریابان استفاده می کنند:

((تعداد لایک + تعداد کامنت) / تعداد فالوورها) * 100

یا

((تعداد لایک + تعداد کامنت + تعداد اشتراک گذاری) / تعداد فالوورها) * 100

از آنجایی که معیارهای لایک و کامنت در این پلتفرم قابل مشاهده است، می‌توانید به راحتی ببینید که چگونه معیارهای TikTok شما با سایر حساب‌ها مقایسه می‌شود. یا قبل از اینکه با اینفلوئنسرها همکاری کنید، میزان تعامل آنها را مشخص کنید. این تنها یکی از راه‌هایی است که می‌توانید در TikTok درآمد کسب کنید (و سه استراتژی دیگر در اینجا وجود دارد).

برآورد مشارکت متوسط

برای تخمین پشت پاکت از میانگین تعامل یک حساب، موارد زیر را امتحان کنید.

  1. از نمایه، کلیک کنید دوست دارد برای دیدن کل کامل
  2. تعداد ویدیوهای ارسال شده را بشمارید.
  3. لایک ها را بر تعداد ویدیوها تقسیم کنید.
  4. این عدد را بر تعداد کل فالوورهای حساب تقسیم کنید.
  5. در 100 ضرب کنید.

به خاطر داشته باشید که بیشتر فرمول‌های نرخ تعامل شامل نظرات علاوه بر لایک می‌شوند، بنابراین نباید این نتایج را با آن محاسبات مقایسه کنید. اما از آنجایی که شمارش کل نظرات زمان‌بر است، این فرمول می‌تواند به عنوان راهی سریع برای مقایسه حساب‌های داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

با استفاده از Hootsuite حضور TikTok خود را در کنار سایر کانال های اجتماعی خود افزایش دهید. از یک داشبورد، می‌توانید پست‌ها را برای بهترین زمان‌ها زمان‌بندی و منتشر کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید و عملکرد را اندازه‌گیری کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

امتحانش مجانی است!

با Hootsuite در TikTok سریعتر رشد کنید

پست ها را برنامه ریزی کنید، از تجزیه و تحلیل بیاموزید و به نظرات پاسخ دهید.

دیدگاهتان را بنویسید