در مقاله نحوه ثبت تغییرات شرکت های تجاری کلیه تغییرات شرکت ها با جزئیات کامل توضیح داده ایم. در صورتیکه نیاز به مشاوره و یا طرح سوال دارید. شماره موبایل 09189414281 کارشناس متخصص تیم تک نیک ثبت آماده پاسخ به هر گونه سوالات در خصوص امورات ثبتی شرکت شما کارفرمایان عزیز می باشد.

پس از مطالعه این مقاله خواهید دانست که 3 روش اصلی ثبت تغییرات به همراه شرایط ومقررات آنها و همچنین وظایف هر کدام به تفصیل خواهید خواند. و اینکه پاسخ به سوالاتی از جمله: انواع تغییرات شرکت ها کدام هستند؟ مدارک مورد نیاز ثبت صورتجلسه تغییرات کدامند؟ هزینه ثبت صورتجلسات چقدر است؟ نحوه ثبت تغییرات و مراحل ثبت آن چگونه می باشد؟ مجمع عمومی عادی و فوق العاده و صورتجلسه هیات مدیره اهداف و وظایف و جزئیات آنها را کامل خواهید خواند.

اگر می خواهید تغییرات شرکت را بروزرسانی کنید. و صورتجلسه ای برای ثبت دارید. پیشنهاد می کنم به این لینک مراجعه فرمایید.

 

نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت های تجاری

 

توضیحاتی در زمینه ثبت تغییرات انواع شرکت ها

هیات مدیره و سهامداران بعد از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها، چه بصورت اجباری و یا با اراده و اختیاری بعد از ثبت و تاسیس هر شرکت، تصمیم به تغییر یا افزایش یا کاهشی در مقررات شرکت و اساسنامه را بگیرند.

برای هر نوع تغییراتی در شرکت، لازم است که جلسه ای برگزار و یک صورتجلسه ای را تنظیم نمایند. تصمیمات که در جلسه گرفته می شود، توسط سهامداران حاضر در جلسه صورت می گیرد. که برای ثبت و قانونی کردن این تصمیم و یا تغییرات (دستور جلسه) به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان محل ارسال گردد.

نتیجه ثبت تغییرات بر اساس روالی که گفته شد. اینست که صورتجلسه مربوطه را در اداره ثبت شرکت ها ثبت شود. و از طریق روزنامه رسمی کشور و روزنامه کثیرالانتشار به اطلاع عموم و اعضای شرکت و همچنین ادارات مربوطه بانک ها، نهاد های ذیربط و غیره ….  برسد. و شرکت با تغییری که انجام می دهد به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

آیا ثبت تغییرات شرکت نیاز به تخصص دارد؟

با توجه به اینکه روال ثبت تغییرات یکی از تخصصی ترین موارد امورات ثبتی شرکت ها می باشد. حتما لازم است که برای ثبت تغییرات یا از مشاور متخصص کمک گرفته شود. و یا اینکه این تغییرات را به کارشناسان ثبتی مطمعا و همچنین کسانی که از لحاظ قیمت با انصاف بوده و مضاف بر آن یک متخصص با تجربه و دقیق باشد.

دلیل آن هم اینست که در صورتیکه کوچکترین اشتباهی در مراحل ثبت و همچنین تنظیمات و پیوست های صورتجلسات پیش بیاید. حتما از جانب اداره ثبت شرکت ها عودت داده می شود. در نتیجه این تغییرات مهم و تخصصی لازم است  توسط موسسات ثبتی معتبر و یا افرادی که اشراف کامل به قانون تجارت و همچنین آخرین تغییرات بخش نامه ها را رصد کرده باشد. همچنین در سامانه در رابطه با این موضوع تخصص دارند. باید انجام شود.

3 روش صورتجلسات تغییرات شرکت ها

انواع صورتجلسات تغییرات شرکت ها به 3 روش زیر تقسیم می شوند:

  • صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده
  • صورتجلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده

مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت ها

جهت این که بخواهید تغییراتی در شرکت ایجاد نمایید، باید تمامی اعضاء با این تغییر موافقت نمایند. مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت عبارتند از :

  • یک صورت جلسه تغییرات باید تنظیم گردد.
  • بسته به نوع تغییری که قصد آن را دارید. نوع صورتجلسه انتخاب شود.
  • مدارک شناسایی اعضای سهامدار و یا شرکا باید ارائه شود.

مدارک و مشخصات مدیران شرکت تهیه شود.

  • پرداخت هزینه روزنامه رسمی کشور باید باید مد نظر داشته باشید.
  • در صورتیکه دستور جلسه مبنی بر انحال شرکت، افزایش سرمالیه کاهش سرمایه و ادغام شرکت باشد. باید کلیه شرکا در جلسه حضور داشته باشند.
  • تصویر روزنامه رسمی به همراه تغییراتی که قبلا ثبت شده است ارائه شود.
  • آگهی تاسیس شرکت به همراه اساسنامه شرکت ارائه گردد.
  • تصویر برابر با اصل از مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره جدید باید ارائه شود.

انواع مختلف تغییرات شرکت ها کدامند؟

  • تصمیم گیری درخصوص انحلال شرکت
  • افزایش و یا کاهش سرمایه شرکت
  • تغییر، افزایش و یا کاهش موضوع فعالیت شرکت
  • تغییر آدرس شرکت در واحد ثبتی مورد نظر و یا در واحد ثبتی دیگر
  • تاسیس شعبه جدید برای شرکت
  • تغییرات در مدیران دارنده لمضای مجاز شرکت
  • نقل و انتقال سهام سهامداران و یا شرکاء
  • تغییر و یا اصلاح مواد اساسنامه مصوب شرکت
  • انتخاب بازرس و یا بازرسان
  • انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره
  • انتخاب سمت اعضای اصلی هیات مدیره
  • و غیره …

انواع روش های ثبت تغییرات شرکت ها

  1. انجام و ثبت تغییرات شرکت از طریق هیات مدیره
  2. ثبت تغییرات در شرکت از طریق مجمع عمومی عادی و یا فوق العاده
  3. انجام  تغییرات شرکت ها از روش برگزاری مجمع عمومی فوق العاده

در صورتیکه برای ثبت تغییرات شرکت تان تیم تک نیک ثبت را انتخاب کرده اید.  کارشناسان ما با کمترین زمان و هزینه با افتخار امورات ثبتی شما را به ثبت می رساند. در صورتیکه نیاز به مشاوره دارید. به شماره 09189414281 تماس حاصل فرمایید.

نحوه ثبت تغییرات شرکت

برای ثبت تغییرات شرکت بصورت قانونی می توان از طریق 3 روش انجام دهید. که به شرح ذیل می باشند.

 تغییرات شرکت به روش برگزاری صورتجلسه هیات مدیره

هیات مدیره یکی از ارکان اصلی شرکت ها می باشند. این مدیران در تمامی شرکت ها با اصطلاح اعضای هیات مدیره شناخته می شوند. اعضای هیات مدیره در شرکت های تعاونی و سهامی خاص و بعضی دیکر از شرکت ها حداقل 3 نفر می باشند. در شرکت با مسئولیت محدود این تعداد حداقل به 2 نفر می باشند. اعضای هیات مدیره در تمامی شرکت ها توسط مجمع عمومی عادی یا بطور فوق العاده انتخاب می شوند. که بعضی از شرکت ها مانند تعاونی برای مدت حداکثر 3 سال و سهامی خاص 2 سال و در با مسئولیت محدود می توان برای مدت نامحدود انتخاب شوند.

از جمله دستورات جلسه در ثبت تغییرات در صورتجلسه هیات مدیره را می توان: 1- انتخاب مدیر عامل 2- انتخاب و تعیین سمت اعضای اصلی هیات مدیره و انتخاب دارنگان امضای مجاز شرکت را می توان نام برد.

از طریق هیات مدیره می توان تغییرات شرکت را ثبت کرد.

شما رو به مطاله مقاله ثبت شرکت سهامی خاص دعوت می کنم.

تغییرات شرکت از راه برگزاری مجمع عمومی عادی

 

مجمع عمومی عادی از لحاظ زمانی به دو روش برگزار می شود. مجمع عمومی عادی که در محدوده زمانی اول فروردین هرسال تا 31 تیرماه همان سال برگزار می شود. و دومی مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده که از 1 مرداد ماه هر سال تا پایان اسفند هر سال برگزار می گردد.

چه نوع تغییراتی در مجمع عمومی عادی انجام می شود؟

1-انتخاب هیات مدیره

2-انتخاب بازرسان

3-قرائت و تصویب ترازمالی سال های قبل

4-انتخاب روزنامه کثیرالانتشار

5-تصویب بودجه سال جاری

6-تعیین حقوق و مزایای مدیران شرکت و افراد موظف شرکت

7-تعیین اهداف و خط مشی شرکت و در واقع تصمیم گیری در مورد کلیه امور شرکت

8- تقسیم سود و منافع حاصل از شرکت بین سهامداران

و غیره …

 

انجام تغییرات شرکت از طریق برگزاری مجمع عمومی فوق العاده

مجمع عمومی فوق العاده یکی از 3 مورد روش های به ثبت رسانیدن تغییرات شرکت ها می باشد. که این نوع مجمع را می توان در هر موقع از سال آن را برگراز کرد. هر نوع تصمیمی که در شرایط فوق العاده و اضطرار گرفته شود بر عهده ی مجمع عمومی فوق العاده می باشد. در واقع تصمیماتی که در خارج از موضوعات عادی شرکت است توسط مجمع عمومی فوق العاده به تصویب خواهد رسید.

تغییرات تمامی ماده های اساسنامه شرکت ها باید با برگزاری مجمع فوق العاده به ثبت رسانید. تصمیمات موقع برگزاری در مجمع عمومی فوق العاده را با رای اکثریت دو سوم آراء با تغییرات موافق باشند، امکان اعمال تغییرات وجود خواهد داشت.

از جمله وظایف مجمع عمومی فوق العاده را می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

تغییر اسم شرکت، تغییر آدرس محل فعالیت شرکت، منحل شدن  شرکت قبل از موعد، افزایش و یا کاهش سرمایه شرکت، عرضه اوراق قرضه در شرکت های سهامی، هرگونه تغییرات در اساسنامه مصوب شرکت، تغییر در موضوع فعالیت شرکت، افزایش و یا کاهش تعداد اعضای هیات مدیره، تغییر مدت فعالیت شرکت و غیره …

هیات مدیره شرکت های تجاری

هیات مدیره توسط سهامداران و یا شرکاء شرکت در هنگام برگزاری مجمع عمومی عادی و یا موسسین انتخاب می شوند. یکی از ارکان 3 گانه شرکت ها هیات مدیره می باشد. که مسئولیت تمامی فعالیت ها را بر عهده دارد.

از وظایف اصلی اعضای هیات مدیره، مسئولیت انجام فعالیت های اجرایی و عملکرد شرکت را برعهده دارد.

وظایف هیات مدیره شرکت به شرح ذیل می باشد:

انتخاب مدیرعامل، بررسی و نظارت بر فعالیت مدیرعامل، رسیدگی به گزارشات بازرسان شرکت، بررسی شکایت های علیه مدیران شرکت و همچنین علیه شرکت توسط افراد غیر عضو شرکت، مشخص کردن حسابرس و بررسی فعالیتهای حسابرسی در مواقع زمانی مختلف، مشارکت و فعالیت داشتن در شرایط حساس مالی و مدیریتی و ….

چه تغییراتی از شرکت لازم است که به ثبت برسند ؟

  • کلیه تغییرات در اساسنامه مصوب
  • تمدید فعالیت شرکت
  • ثبت انحلال شرکت.
  • تغییرات سرمایه شرکت ها
  • ثبت تغییرات مربوط به اسم شرکت
  • تغییرات مربوط به انتخاب بازرسان و هیات مدیره
  • ادغام شرکت
  • تصویب ترازنامه شرکت
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار جهت آگهی های شرکت
  • تصویب بودجه جاری شرکت
  • عضویت در اتحادیه مربوطه
  • و غیره …

نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت

در صورتیکه سهامداران شرکت تصمیم به انجام تغییراتی در شرکت داشتند. باید ابتداء اعضاء هیات مدیره درخواست برگزاری جلسه را با منشی شرکت اعلام نماید. و منشی شرکت با توجه به ارتباط خود با صاحبان شرکت زمانی را برای برگزاری جلسه هماهنگ می نماید. و باید سهامداران در موعد مشخص شده در جلسه حاضر شوند.

نکته ای که حائز اهمیت می باشد. و خیلی از اعضای شرکت به آن توجه ندارد. و باعث بروز مشکلات عدیده هم برای خود و هم برای مدیران شرکت می شود. اینست که هر نوع مجمع عمومی که برگزار می شود. دارای حد نصاب قانونی می باشند. که در صورتیکه مجمعی در نوبت اول به حد نصاب قانوی نرسد. آن مجمع برای نوبت دوم در تاریخ و مکان مشخص موکول می گردد.

بعد از حضور صاحبان سرمایه در مجمع و تصویب تصمیم مورد نظر، لازم است از راه های مختلف به سمع دیگر سهامدارانی که در مجمع حضور نداشتند. و جهت ابلاغ به عموم باید در روزنامه رسمی کشور منتشر شود.

پس از تنظیم قانونی صورتجلسات که توسط تیم متخصص ثبت شرکت تک نیک انجام می شود. لازم است که نماینده شرکت این صورتجلسات که هم امضا شده اند. و هم مهر شرکت روی تمامی برگه ها زده شده به اداره پست برده و در پاکتنامه مخصوصی که نزد اداره پست می باشد. به اداره کل ثبت شرکت های استان محل ارسال نماید.

پس از بررسی صورتجلسات توسط کارشناس اداره ثبت شرکت ها و تایید آن، پیشنویس آگهی تغییرات برای هر مجمع جداگانه صادر خواهد شد.

تعرفه ثبت تغییرات شرکت چه قدر می باشد ؟

تعرفه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ذیل به این موارد اشاره کرده ایم:

  • اولین مورد به نوع صورتجلسه ای که کارشناس تک نیک ثبت مشخص خواهد کرد. بستگی دارد. و اینکه هر صورتجلسه با حضور چند نفر حاضر در جلسه و اینکه چه تعداد تصمیمات لازم مد نظر مجمع عمومی می باشد. و ثبت این صورتجلسات در سامانه ثبت شرکت ها را مشخص می کند. که قیمت کل این موارد تا مرحله تاییدیه اداره ثبت و دریافت پیش نویس آگهی تغییرات صورت گرفته بستگی دارد.
  • هزینه انتشار آگهی هر صورتجلسه در روزنامه رسمی کشور
  • هزینه حق الوکاله که به وکیل پرداخت می شود. در صورتیکه پیشنهاد دهید که ارسال مدارک به پست و ارائه پیش نویس آگهی به اداره ثبت اسناد را موسسه ثبتی تک نیک انجام دهد.

در صورتیکه برای ثبت تغییرات شرکت تان تیم تک نیک ثبت را انتخاب کرده اید.  کارشناسان ما با کمترین زمان و هزینه با افتخار امورات ثبتی شما را به ثبت می رساند. در صورتیکه نیاز به مشاوره دارید. به شماره 09189414281 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید