نقشه راه ممکن برای تراشه های اپل؛  مک پرو در اواخر سال 2022 با چهار تراشه M1 Ultra Modular وارد بازار خواهد شد

با مهلت دو ساله اپل برای مهاجرت کامل از پردازنده های اینتل، انتظار می رود کوپرتینویی ها این انتقال را تا پایان سال جاری تکمیل کنند و کل Max را به تراشه های خود مجهز کنند. اپل هفته گذشته در رویداد Peak Performance اعلام کرد که خانواده مک پرو دارای یک کامپیوتر جدید مجهز به تراشه های جدید بر اساس معماری لوگو هستند. بنابراین در رویدادهای آینده باید منتظر افتتاح این غول پردازشی باشیم.

اکنون اطلاعاتی در مورد نقشه راه تراشه اپل در توییتر به اشتراک گذاشته شده است که در واقع شامل جزئیات ارزشمندی در مورد تراشه مک پرو و ​​سایر تراشه های آینده اپل است. در واقع، این نقشه راه از سال 2022 تا اوایل سال 2024 را پوشش می دهد و شامل جزئیات نمونه های اولیه تراشه M3، نسل بعدی مک بوک پرو، مک بوک ایر و حتی برچسب قیمت آنها می شود.

با توجه به نام کاربری LeaksApplePro، نسل بعدی MacPro ممکن است در سه ماهه سوم سال جاری عرضه شود. ظاهراً رایانه های کلاس ایستگاه کاری اپل می توانند دو تا چهار تراشه فوق العاده قدرتمند داشته باشند! افشاگر مشخص نمی کند که تراشه ها حاوی رنگ هستند یا بلوک های به هم پیوسته. اما ما گمان می کنیم که اپل یک طراحی ماژولار را برای تراشه های جدید خود انتخاب کرده است و مک پرو جدید را می توان توسط سوکت های اختصاصی با تراشه های فوق العاده زیاد پیکربندی کرد.

Apple M1 Ultra Chip

جالب است بدانید که استفاده از چهار تراشه Ultra Amumen می تواند مک پرو را به یکی از قدرتمندترین کامپیوترهای سرور در کلاس خود تبدیل کند که به نوبه خود بی نظیر است. اگر درست باشد، مک پرو بعدی می تواند 80 هسته پردازنده و 256 هسته گرافیکی داشته باشد. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. گزارش های قبلی حاکی از آن است که اپل در حال توسعه تراشه گرافیکی غیر یکپارچه خود است. بنابراین، اپل ممکن است هسته گرافیکی SOC Ultra Drive را حذف کرده و تراشه های گرافیکی جداگانه خود را معرفی کند.

علاوه بر این، گفته می شود اولین محموله رایانه های مک مجهز به تراشه مک مینی 24 اینچی و M2 شامل آی مک و مک بوک پرو 13 اینچی در ژوئن 2022 وارد بازار می شود. به نظر می رسد که مک مینی گزینه ای برای تراشه M2 Pro نیز خواهد داشت که احتمالاً بین سپتامبر و اکتبر باز خواهد شد. این تراشه می تواند به 12 هسته پردازشی و 16 هسته گرافیکی جدید مجهز شود. واضح است که مک بوک ایر جدید (به استثنای نمایشگر مینی ال ای دی) با همان قیمت نسل قبلی عرضه خواهد شد.

مقالات مرتبط:

  • تراشه M2 Ultra احتمالا 24 هسته پردازنده خواهد داشت

طبق این گزارش، برای سال 2023، اپل آی مک پرو را با تراشه های M1 Pro و M1 Max و احتمالا M1 Ultra احیا خواهد کرد. مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی نیز برای رویداد جولای برنامه ریزی شده اند. نوت بوک هایی با قلب تپنده از تراشه های M2 Pro و M2 MAX خواهند بود. جالب است بدانید که در سه ماهه سوم و چهارم همان سال، سه کامپیوتر مک یعنی مک مینی و مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M3 به روز خواهند شد.

در نهایت، در نیمه اول سال 2024، آی مک 24 اینچی با تراشه M3 و مک مینی با تراشه M3 Pro در دسترس خواهند بود. سایر اطلاعات فاش شده شامل دو پیکربندی تراشه M3 است. هر دو پیکربندی می توانند 10 هسته گرافیکی باشند، با این تفاوت که گزینه اول دارای 6 هسته قوی با 2 هسته ضعیف است. اما گزینه های دیگر، با همان 6 هسته قوی، می توانند 4 هسته ضعیف تر باشند.

با این حال، هنوز راه زیادی تا ذکر تراشه ها باقی مانده است و در این مرحله نمی توان صحت گزارش را تایید یا تکذیب کرد. لذا پیشنهاد می کنیم برای انتشار اطلاعات موثق تری این خبر را شایعه بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید