مواردی که هنگام خرید کابین دوش باید در نظر بگیریم

استفاده از کابین دوش از دو جهت توجه همه را به خود جلب نموده است، این آیتم یک انتخاب بسیار عالی برای خانه­هایی با فضای کوچک می­باشد و با اشغال کردن حداقل فضا می­توان از آن بهره برد. البته این دوش­ها در ابعاد متنوعی قابل تولید هستند و نصب آن از جهت زیبایی بصری مطابق با سلیقه در هر ابعادی کاملا رایج است، موردی که ممکن است شما را به شک بیاندازد این است که آیا این آیتم مناسب سبک­های مختلف دکوراسیون می­باشد یانه؟ باید بگویم بله.

کابین دوش با متریال­های متنوعی مانند پروفیل­های آلومینیوم، پلکسی گلس، شیشه سکوریت و… تولید می­شود که پرطرفدارترین آن کابین شیشه­ای فریم لس (تمام شیشه بدون فریم) می­باشد که کاملا متناسب تمامی سبک­ها از جمله مدرن و کلاسیک است. در ادامه نکاتی که باید در هنگام خرید به آن توجه شود را ذکر می­کنیم.

به ابعاد حمام توجه کنید

برای اینکه نمای داخلی سرویس بهداشتی شما جلوه­ای زیبا داشته باشد باید مطابق با ابعاد حمام کابین دوش را انتخاب کنید، به طور مثال جایگیری هر یک از آیتم­های حمام را در نظر بگیرید تا بتوانید هم محلی مناسب برای آن انتخاب کنید و هم در ابعادی باشد که برای حمام شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نشود، پس به این منظور باید فضای کلی اتاق، ارتفاع سقف و محل قرارگیری دوش را بررسی کنید.

نقش دیوارها در کابین دوش

انتخاب محل قرارگیری و دیوارهایی که با آن در تماس هستند می­تواند در انتخاب نوع درب‌هایی که باید برایش تعیین شود به شما کمک کند، همچنین بهتر است که درب آن به سمت پنجره باز شود. برای اینکه از انتخاب محل قرارگیری آن مطمئن باشید می­توانید با یک کارشناس در این زمینه مشورت کنید.

انواع شیشه و ضخامت آن

در انتخاب جنس شیشه­ برای کابین دوش گزینه­های متنوعی پیش رویتان است، از جمله شیشه سکوریت 10 میل در انواع مات و شفاف که گزینه­ای بسیار مناسب برای خرید و نصب این آیتم می­باشد. به طور کلی ضخامت شیشه مناسب از 8 تا 10 میل می­باشد و با مقاومت و کاربرد مفیدی که ارائه می­دهد گزینه­ای مناسب برای استفاده در حمام است.

به کاشی­کاری نیاز هست؟

بله. برای جلوگیری از نفوذ آب به کف حمام مهم است که پیش از نصب دوش دیوار و کف آن بخش را با کاشی­کاری مزین کنید، برای داشتن جلوه­ای زیباتر می­توانید از نوع رنگ­های ساده و بدون طرح کاشی­ها برای تناسب با بی‌رنگی شیشه بهره ببرید ولی با توجه به سلیقه و خلاقیت خود نیز گزینه­هایی متضاد با این مورد را می­توانید دخالت دهید.

سینی کابین دوش

این که نوع سینی‌دار یا بدون سینی آن را انتخاب کنید کاملا وابسته به سلیقه بصری خودتان می­باشد؛ این سینی سبب می­شود دیواره­های شیشه­ای مستقیما بر روی زمین تعبیه نشوند و کمی از زمین فاصله داشته باشند، امروزه نوع سینی­دار آن طرفدار بیشتری دارد.

مرغوب بودن متریال

اهمیت این مسئله در ساخت با موارد بی‌کیفیت و بازیافت شده­ای است که ممکن است در بازار با آن­ها رو به رو شوید، گرچه این کار به دلیل پایین آوردن هزینه­ها­ در ساخت و در پی آن قیمت تمام شده پایین­تر نسبت به دیگر اجناس است ولی این موارد از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و بهتر است از جاهای قابل اعتماد و برندهای معتبر شناخته شده خرید نمایید. در رابطه با جنس سینی­های دوش نیز باید دقت کنید رنگ کدرتر آن را نسبت به جنس­های اکریلیکی سفید براق و برلیانی انتخاب کنید چرا که این موارد کیفیت خوبی را ارائه نمی­دهند.

شیشه سکوریت در کابین دوش

در ابتدا باید دلیل برتری استفاده از کابین دوش شیشه­ای نسبت به دیگر متریال­ها را برای شما بازگو کنیم، این متریال قابلیت ساخت در هر ابعادی که مدنظرتان باشد را برای شما فراهم می­کند و می­توان متناسب با حمام آن را انتخاب نمود. شیشه سکوریت یک انتخاب مطمئن و مناسب برای دیواره­های دوش حمام است که در برابر رطوبت، حرارت و سرما مقاوم و با دوام می­باشد.

کابین دوش فریم لس یا فریم­دار؟

این که کدام یک از این موارد را برای انتخاب دیواره­های شیشه­ای دوش انتخاب کنید وابستگی به سلیقه خودتان دارد و دو نوع آن از زیبایی بصری خود برخوردار می­باشند ولی در نوع فریم دار هنگام شست­وشو باید توجه زیادی برای از بین بردن میکروب­ها و جلوگیری از تجمع قارچ در کناره­های فریم داشته باشید تا بهداشتی باقی بماند.

لولایی بودن کابین دوش

این که ترجیح­تان در انتخاب لولایی بودن یا نبودن آن چیست نیز در کیفیت تاثیری ندارد و باید محل قرارگیری آن و دیگر موارد مرتبط را بسنجید، جنس شیشه لولادار آن، شیشه سکوریت می­باشد که از کیفیت خوبی برای نصب در حمام و دوام زیادی برخوردار است.

عوامل تعیین کننده در قیمت کابین دوش

  • کیفیت جنس بدنه: برخی تولیدکنندگان با ساخت بدنه از اجناس بازیافتی با قیمت پایین­تری آن را به خریداران عرضه می­کنند اما این گزینه­ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و پیشنهاد می­کنیم کیفیت و مرغوب بودن جنس بدنه کابین دوش را در اولویت قرار دهید؛ شیشه سکوریت در خرید و نصب کابین دوش انتخابی مناسب و بادوام برای حمام می­­باشد.
  • ابعاد حمام: این که برای حمام خود کابین دوش با چه ابعادی در نظر دارید طبیعتا قیمت آن را تحت تاثیر قرار می­دهد، اگر مساحت اتاق سرویس بهداشتی منزل­تان کوچک است و دستشویی و حمام مشترک می­باشد استفاده از این آیتم برای جدا کردن فضای حمام انتخاب بسیار خوبی می­باشد چرا که درب این کابین­ها معمولا کشویی یا ریلی است و نیاز به فضای اضافی نخواهد داشت.
  • کابین دوش جکوزی: برای حمام­های بزرگ می­توان از این سیستم استفاده نمود و اوغات خوشی را رقم زد.
  • تجهیزات: دوش­های متنوع، سیستم­های هوشمند صوتی تصویری، ماساژور و… در دسته دیگر تجهیزات قرار دارند که در تعیین قیمت تاثیرگذار می­باشند.

جمع‌بندی

استفاده از کابین دوش در حمام­ها هم از جهت زیبایی و هم از جهت کاربردهای آن انتخاب بسیار مناسبی می­باشد، برای این که انتخابی مطمئن داشته باشید در هنگام خرید بهتر است نکاتی را بدانید تا در انتهای کار از نتیجه کاملا راضی باشید. در هنگام خرید برای این که در آینده مشکلاتی را به وجود نیاورد بهتر است از فروشگاه‌های مورد اطمینان، برندهای شناخته شده و تولیدکنندگان معتبر تهیه شود و نصب این آیتم نیز به دست کارشناسان صورت می­پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید