آسانسور های دنیای عجیب و شگفتی آوری دارن و این در حالی هست که از اجزای مختلفی تشکیل شدن توی این مقاله با دو مورد از مهم ترین بخش های اون ها آشنا خواهیم شد

 

همه ما توی زندگی خودمون سوار آسانسور شدیم و برای یک بار هم که شده از خودمون پرسیدیم که این آساسنسور چجوری بالا و پایین میره و به نوعی اجزای این آسانسور چی هستن؟

توی این مقاله با هم دیگه مهم ترین اجزای سازنده یک آسانسور رو خواهیم شناخت.

  1. تابلوفرمان

شاید بشه گفت مهم ترین جز یک آسانسور تابلوفرمان اون هست، تابلو فرمان مغز یک آسانسوره و اونه که تمام حرکات آسانسور رو به اون دستور میده که بالا بیاد، پایین بره، بایسته و یا شروع به انجام حرکت بکنه.

این تابلو فرمان ها توی شیوه عملکرد و ظاهر تفاوت هایی دارن مثلا مهم ترین انواع تابلو فرمان ها به دو دسته تقسیم میشن:

تابلو فرمان دو سرعته: تابلوفرمان دو سرعته تابلو فرمانی هست که دستور اون به کابین به طوری هست که با سرعت بالا شروع به حرکت میکنه و بعد از اون موقع توقف به یکباره سرعتش کم میشه و می ایسته.

به طبع این شیوه حرکت میتونه برای کابین و موتور آسانسور خطرناک و آسیب زننده باشه به همین دلیله که امروزه در بسیاری از ساختمان های اداری و مسکونی از این نوع تابلو فرمان استفاده نمیشه.

نگاه مو شکافانه به آسانسور! اجرای آسانسور چیا هستن؟ +عکس

تابلو فرمان درایو دار

تابلو فرمان درایو دار: این نوع تابلو فرمان ها برعکس نوع قبلی دارای حرکت یک نوخات هستن و با همون سرعت اولیه خودشون حرکت میکنند و تا مقصد به همون شیوه جلو میرن و در نهایت می ایستن. توی اکثر ساختمان هایی که دارای آسانسور هستن از این نوع تابلوفرمان آسانسور استفاده میشه و دلیل اون هم اینه که تابلوفرمان های درایور دار  آسیبی به موتور و کابین وارد نمیکنن و با حرکت یک نواختی که دارن باعث نمیشن که به هنگام توقف آسانسور شوکی به موتور اون وارد بشه.

 

  1. شستی آسانسور

دومین عنصر مهم توی هر آسانسوری شستی و یا پنل آسانسور هست که دکمه آسانسور هست و برای این توی آسانسور استفاده میشه که ما فرمان مد نظر خودمون رو برسونیم به دست تابلو فرمان و با فشردن کلید مد نظر خودمون به آسانسور بگیم که میخوایم به کدوم طبقه بریم.

شستی های آسانسور خیلی انواع مختلفی داره از لحاظ صفحه نمایش، محل قرارگیری، نوع کلید و… که توی این مقاله بعضی از اون ها رو مورد برسی قرار میدیم:

انواع پنل آسانسور

انواع پنل آسانسور از لحاظ کارایی: شستی های آاسنور از لحاظ کارایی به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم میشن که منظور از اون داخل و یا خارج کابین هست به طبع پنل های آسانسور که خارجی هستن به منطور فرا خواندن آسانسور از سایر طبقات مورد استفاده قرار میگیرن و شستی های داخلی برای فرمان به حرکت به سمت طبقه ای که مد نظر ما هست.

انوع شستی آسانسور از لحاظ صفحه نمایش:

صفحه نمایش های آسانسور انواع مختلفی داره که مهم ترین اون ها دو نوع سگمنت و ال سی دی هست که این دو نوع نمایشگر از لحاظ شکل و شمایل و قیمت با هم تفاوت های زیادی دارن.

نمایش های سگمنت نمایگر هایی هستن که اعداد رو به صورت خطور به هم پیوسته نشون میدن مثل چراغ های راهنمایی و رانندگی ولی در مقابل نمایگر های ال سی دی مانند یک تلوزیون کوچک عمل میکنن و میتونن المان های مختلفی همچون تصویر، تاریخ، دمای هوا و متونی شخصی سازی شده ای رو نمایش بدن تا به شیک تر شدن کابین آسانسور بیافزایند.

 

images_1670675409.jpgimages_1670675456.jpg

شستی آسانسور با نمایشگر سگمنت                                                                                                       پنل آسانسور با نمایشگر ال سی دی

 

انواع شستی آسانسور از لحاظ دکمه:

به طبع شستی های آسانسور یا دکمه هستن و یا لمسی که در این مورد هم بیشترین اختلاف و تفاوت در قیمت این دو شستی هست که شستی های آسانسور لمسی در عین با کیفیت تر و زیبا بودن قیمت بالاتری هم دارن.

 

بزرگترین شرکت های تولید کننده آسانسور:

توی دنیا همواره شرکت های خیلی معروفی وجود داشتن و دارن که یکی از کار هایی که انجام میدن تولید آسانسور و قطعات اون هست. همه شما اسم شرکت هایی مثل توشیبا، پاناسونیک و… رو توی حوزه دیجیتال و لوازم خونگی شنیدید. جالبه که بدوونید خیلی از آسانسور های فوق العاده و مشهور دنیا تولید این دو شرکت هستند مثل سریع ترین آسانسور دنیا یعنی تایپه101، توی کشور خودمون هم شرکت های خیلی بزرگی هستن مثل الماس آسانسور، الکترونیک پژوه و آریانا نوین که از بزرگترین شرکت های تولید کننده لوازم آسانسور مثل شستی و یا تابلو فرمان هستن و خیلی از آسانسور هایی که توی مکان های مختلف سوار میشیم کار این شرکت ها هستن.

شرکت آریانا نوین با تکیه کردن بر دانش مهندسین و تجربه چندین و چند ساله خودش تونسته به مراتب بالایی در حوزه آسانسور و لوازم جانبی اون برسه و همواره سعی و تلاش اون در اینه که گام های جهانی و بین المللی رو برای پیشرفت و سرافراز شدن نام ایران برداره.

images_1670675222.pngآریانانوین تولیدکننده انواع شستی و تابلو فرمان آسانسور

 

دیدگاهتان را بنویسید