وقتی حشرات از بین می روند، جایگاه آنها چه خواهد بود؟

کاهش جمعیت حشرات می تواند اکوسیستم را تخریب کند. دانشمندان در این فکر هستند که آیا روبات ها و پهپادها می توانند این شکاف را پر کنند. با این حال، اگر سریع عمل نکنیم و با فروپاشی امپراتوری حشرات کوچک، کل محیط از بین برود، چه؟

با توجه به ماهیت نامتعادل جوامع، به راحتی می توان تصور کرد که کاهش ذخایر مواد غذایی و کاهش جمعیت حیات وحش چگونه بر رنج مداوم جوامع آسیب پذیر و فقیر تأثیر می گذارد و شاید کمبود منابع اولیه منجر به درگیری شود.

در حال حاضر، برای رسیدگی به مشکل کاهش جمعیت حشرات، ما منتظر پروژه‌هایی هستیم که در مراحل اولیه هستند: ساخت گرده‌های اصلاح‌شده ژنتیکی مقاوم در برابر بیماری‌ها و مواد شیمیایی، یا ساخت تجهیزات. کسانی که گرده‌ها را برای کمک به بارور شدن گیاهان پرتاب می‌کنند. .

دانشمندان دیگر در حال کار برای تکثیر و تکثیر ظاهر و عملکرد حشرات هستند. محققان دانشگاه هاروارد روبات کوچکی اختراع کرده اند که می تواند بدون هیچ آسیبی شنا کند و از موانع عبور کند.

محققان هلندی با الهام از سرعت مگس های میوه و بال های آنها رباتی با بال های مایلار ساخته اند. مایلر ماده ای است که در ساخت پتوهای فضایی استفاده می شود. ربات دانشگاه دلفت (Delfly) دانشگاه صنعتی دلفت قابلیت چرخش و چرخش را دارد و می تواند خیلی سریع در چند ثانیه به انسان برسد.

ماتج کراسکمحققانی که روی این پروژه کار می کنند می گویند حتی قبل از شروع کار روی دلفی، او مجذوب چابکی حشرات و آگاهی محلی بود. کراس ربات ها جایگزین مناسبی برای زنبورها یا زنبورها نیستند. با طول بال های آنها 33 سانتی متر، 55 برابر بزرگتر از مگس میوه هستند. در عین حال، هنوز مشکل حمل و نقل مقادیر زیادی یونجه بدون از دست دادن مانور وجود دارد.

پهپاد برای گرده افشان گیاهان / هواپیماهای بدون سرنشین

شاید راه حل این مشکل ارتشی بزرگتر از هلیکوپتر باشد. مانند ناوگانی که توسط شرکت آمریکایی DrapeCopter نیرو می گیرد، برای اولین بار در سال 2018 به طور خودکار یک باغ سیب در نیویورک را گرده افشانی کرد. شاید پاسخ یک بازوی روباتیک پیشرفته باشد که می تواند از دوربین ها، چرخ ها و هوش مصنوعی برای مکان یابی و گرده افشانی گیاهان استفاده کند.

به گفته یکی از کارشناسان برجسته، وزارت کشاورزی ایالات متحده بودجه یکی از این تلاش ها را تامین می کند. مانوج کرکی دانشگاه ایالتی واشنگتن یک جایگزین واقعی برای فرآیند گرده افشانی طبیعی خواهد بود و انتظار می رود حتی کارآمدتر یا موثرتر از گرده افشان های طبیعی مانند زنبورها باشد.

حشره شناسان از هر گونه پیشنهادی مبنی بر اینکه حشرات گرده افشان را می توان با فناوری مقایسه کرد متنفرند. دیو گلسون زیست شناسان خاطرنشان می کنند که زنبورها در گرده افشانی گل ها بسیار ماهر هستند. زیرا آنها تقریباً 120 میلیون سال است که مهارت های خود را تقویت می کنند.

علاوه بر این، حدود 80 میلیون زنبور در جهان وجود دارد که هر کدام پر از هزاران زنبور هستند که به طور رایگان غذا می خورند و تولید مثل می کنند. “هزینه جایگزینی آنها با ربات ها چقدر است؟” گلسون می پرسد. این مغرور است که فکر کنیم می‌توانیم پیشرفت کنیم.»

وقتی به راه حل های فنی فکر می کنیم، شاید بهتر باشد بیشتر به این فکر کنیم که چرا آنها تقاضا دارند. برای مثال، اگر بخواهیم کشاورزی فشرده‌تری در مناطق کوچک‌تر برای فراهم کردن فضای بیشتری برای حیات وحش داشته باشیم، رویکرد کشاورزی عمودی بر اساس محصولاتی است که به جای چراغ‌های LED و هیدروپونیک در انبارها و ظروف در تمام طول سال چیده می‌شوند. هنگام استفاده از خاک و آفت کش ها، ممکن است برای گرده افشان های روباتیک مناسب تر باشد.

حشرات به عنوان غذا / حشرات

جوامع غربی ممکن است با مفهوم تجربی خوردن حشرات به عنوان راهی برای نجات آنها مبارزه کنند. مناطق وسیعی که ما آنها را به بیابان های تنوع زیستی تبدیل کرده ایم اغلب به طور مستقیم به مردم غذا نمی دهد. یک سوم کل زمین های قابل کشت برای تغذیه حیوانات استفاده می شود و یک چهارم از زیستگاه های غیر یخبندان زمین را اشغال می کند.

میلوما (لارو سوسک عمیق) و جیرجیرک هر دو منابع عالی پروتئین هستند که می‌توانند در فضاهای بسته بزرگ تکثیر شوند، جایگزین‌های مخرب کمتری برای رژیم‌های سنتی غربی هستند و استرس فعالیت‌های کشاورزی کشنده حشرات مانند تغییر آب و هوا و استفاده از آن را کاهش می‌دهند. مواد شیمیایی و تخریب خاک کمک می کند.

آرنولد ونهویسحشره شناس هلندی که 20 گونه حشره را خورده است. او می گوید: نیش حشرات به ندرت باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می شود. آنها هم خوشمزه هستند. یک روز، زنبورهای روباتیک ممکن است بتوانند به ما کمک کنند، و تغییر در نحوه غذا خوردن ما می تواند به کاهش سرعت نابودی بدن شگفت انگیز حیات روی زمین کمک کند.

معیارهای موفقیت در جلوگیری از بحران حشرات باید سخت‌گیرانه‌تر از آن چیزی باشد که برای حیوانات دیگر فکر می‌کنیم. زیرا برخلاف حیواناتی مانند کرگدن سفید شمالی یا ببر بنگال، پایان آخرین حشرات را به راحتی نخواهیم دید.

مقالات مرتبط:

  • آیا قتل عام وجود دارد؟
  • تعداد حشراتی که در دهه گذشته ناپدید شده اند غیرقابل تصور است.

حشرات خواص شگفت انگیزی دارند. به عنوان مثال، زنبورهای گرده می توانند فوتبال بازی کنند و جوان ها برای مراقبت از کندوها به خواب می روند و تجربیات خوب و بد را به خاطر می آورند. سوسک ویولن شبیه ویولن است و از پهلو کاملا صاف دیده می شود. پروانه سلطنتی زیباست و طعم شهد گل ها را از طریق پاهای خود می چشد. ما همه کرم ها را از دست نخواهیم داد. ولی دیوید واگنر حشره شناس می گوید:

آینده زندگی دنیوی بسیار ساده است. ما کرم خواهیم داشت. اما ما انواع بزرگ را از دست خواهیم داد. فرزندان ما دنیای کوچکی خواهند داشت. این چیزی است که ما به آنها می دهیم.

مطالعات علمی اخیر نشان می دهد که کاهش جمعیت زنبورها باعث کاهش تولید محصولات مهم کشاورزی مانند سیب، زغال اخته و گیلاس شده است. تعداد پرندگان حشره خوار نه تنها در مزارع فرانسه، بلکه در مناطق دورافتاده جنگل های بارانی آمازون نیز در حال کاهش است. واگنر و همکارانش اخیرا اذعان کرده اند که جمعیت بسیاری از حشرات در سرتاسر جهان سالانه 1 تا 2 درصد کاهش می یابد و اگر این اقدام انجام نشود قطعاً این وضعیت فاجعه بار می تواند بدتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید