اگر به تازگی سگی را به عنوان یک حیوانات خانگی دوست داشتنی و ملوس انتخاب کرده‌اید، حتما دغدغه‌های زیادی برای نگهداری آن دارید. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در نگهداری از سگ مطرح می‌شود، زمان و نحوه شستشو سگ است. حتما از خود می‌پرسید هر چند یکبار سگم را به حمام ببرم؟ سوال به جایی است. البته که حق دارید نسبت به شست و شو حیوانات خانگی حساس باشید. حال اگر یک توله سگ کوچک و ملوس داشته‌باشید، این حساسیت بیشتر هم می‌شود. باید به شما بگوییم که حمام سگ، اصول خاص خود را دارد. به شما تبریک می‌گوییم، اگر کاملا درست متوجه این مسئله مهم شده‌اید.‌ هرچند حمام سگ اصول خاصی دارد، اما جای نگرانی نیست؛ چون حتما شما از پس این کار بر می‌آیید.

چند وقت یکبار سگم را به حمام ببرم؟

شستشو سگ

نگهداری از یک حیوان خانگی علاوه بر سلامتی خود حیوان، سلامتی افراد خانواده را هم تحت شعاع قرار می‌دهد. بنابراین لازم است بدانید که رعایت بهداشت حیوان خانگی بسیار مهم است. در مورد سگ‌ها نیز این فاکتور مهم مطرح می‌شود. شما باید به همان اندازه که به غذا و تشویقی سگ، جای خواب سگ، تهیه اسباب بازی و سرگرمی‌های مخصوص سگ خود اهمیت می‌دهید، به حمام سگ و تمیزی و نظافت این حیوان دوست داشتنی هم توجه کنید. اگر بخواهیم یک زمان مشخص برای حمام و شست و شوی سگ تعیین کنیم، کار سخت و البته اشتباهی است. هر چند شما دوست دارید که سگ پشمالو شما همیشه تمیز و دلبر باشد، اما خب باید به این مسئله هم توجه کنید که حمام کردن بیش از حد شاید به مزاج این حیوان خوش نیاید و بیشتر او را آزار دهد. به همین خاطر باید با اصول آن آشنا شوید.

برای این که بدانید هر چند وقت یکبار سگ خود را حمام کنید، باید به نژاد او، سبک زندگی سگ و مشغولی‌های روزمره خودتان و هم‌چنین نحوه پوشش سگ توجه کنید. این که تصور می‌کنید سگی که موی کوتاهی دارد، باید کمتر حمام شود و یا این که باید تعداد حمام سگ های پشمالو و پرمو بیشتر باشد، کاملا اشتباه‌ است. جالب است بدانید نژادهای بدون مو مراقبت و شست و شو بیشتری نیاز دارند. از طرفی طبیعتا سگ‌هایی که پوشش بلندی دارند، نگهداری بیشتری هم می طلبند؛ اما نه به این معنی که هر روز حمام شوند. اگر شما در طول روز از موهایش به درستی نگهداری کنید، لازم نیست هر روز سگتان را به حمام ببرید. به این نکته مهم دقت کنید، اگر چربی پوست سگ از بین برود، ممکن است دچار مشکلاتی مثل ریزش مو شود.

نه تنها تعداد زیاد حمام سگ، چربی پوست او را می‌گیرد، بلکه شامپو و شوینده‌هایی که‌ استفاده می‌کنید هم روی این موضوع تاثیرگذار است. سگ‌هایی که از نظر جسمی سالم باشند، روتین خاصی برای حمام دارند و باید رژیم نظافت آن‌ها را رعایت کنید؛ اما اگر سگ شما از نظر جسمی از مشکلی رنج می‌برد، باید توجه بیشتری به نظافت و شست و شوی او داشته‌باشید. حتما شما در طول روز بارها سگتان را به آغوش می‌کشید. حالا دقت کنید طبق یک قاعده کلی باید وقتی سگ خود را بشویید که دیگر نشود آن را در آغوش گرفت. در این بین ممکن است سگ شما روزهای متوالی از اتاق خارج نشده و کاملا تمیز بماند یا ممکن است شما هر روز سگتان را به بیرون از خانه مانند پارک ببرید و آلودگی بیشتری به خود بگیرد. پس تا وقتی که سگتان واقعا کثیف نشده و بوی بد نمی‌دهد، به حمام نیاز ندارد.

The Best Dog Washes & Cleansers To Pamper Your Pooch - Viva

حوله سگ

به همان اندازه که زمان حمام سگ اهمیت دارد و باید به آن توجه کنید، انتخاب و تهیه لوازم مورد نیاز برای حمام هم مهم است. به عنوان مثال: طبیعتا سگ‌ها شامپوی مخصوص خود را دارند، پس نمی‌توانید از شوینده‌های خود برای سگ استفاده کنید. هم‌چنین شامپو و برس سگ نیز باید مخصوص خود او باشد. یکی از مهم‌ترین لوازمی که باید برای حمام کردن سگ خود تهیه کنید، حوله مخصوص است. سگ‌ها حیوانات بازیگوشی هستند. اگر شما به شیطنت سگ و علاقه‌مندی او توجه کنید، ارتباط بهتری با شما برقرار می‌کند. حتما از خود می‌پرسید حوله سگ چه ارتباطی به شیطنت او دارد؟ اگر سگ‌های بدون مو را فاکتور بگیریم، خشک کردن سگ‌هایی که پوشش مویی بلندی دارند، خود یک معضل مهم است. شما می‌توانید با حوله مخصوص سگ پس از حمام کردن، کمی به او فرصت دهید تا علاوه بر رفع خستگی حمام، موهایش به خوبی خشک شود.

به این ترتیب سگ شما می‌تواند پس از حمام کردن به راحتی به شیطنت و بازیگوشی بپردازد و هیچگاه از شست و شو دلزده نشود. در واقع یک حوله مخصوص با طیف رنگی شاد و جذاب* لذت حمام سگ را دوبرابر می‌کند‌. علاوه بر این مسئله، وقتی از حوله مخصوص سگ صحبت می‌کنیم، طبیعتا به دنبال ویژگی‌های خاصی در آن هستیم. سگ‌ها حیوانات مقاومی هستند؛ اما رعایت قوانین نظافت و نگهداری آن، به حفظ بهتر سلامتی‌شان کمک بسیاری می‌کند. حوله مخصوص سگ هیچ نوع مواد شیمیایی ندارد، وزن آن بسیار سبک است و در عین حال به خوبی آب را جذب می‌کند. جالب است بدانید حوله مخصوص سگ حتی می‌تواند انواع باکتری و قارچ و هر نوع آلودگی دیگر را از پوست و موی سگ جذب کند. کمی شگفت‌آور به نظر می‌رسد؛ اما این ویژگی بسیار خارق‌العاده‌ واقعی است.images_1667064381.jpg

بنابراین استفاده از یک حوله مخصوص برای حمام سگ، علاوه بر این که به زود خشک شدن این حیوان بانمک کمک می‌کند، به حفظ سلامت سگ هم یاری می‌رساند. سگ‌هایی که پس از حمام با حوله مخصوص پوشیده شوند، دچار سرماخوردگی نمی‌شوند. این حوله مخصوص به نظافت منزل نیز کمک می‌کند، چون اگر سگ خود را بتکاند، آب بدن او به لوازم منزل نمی‌پاشد. این حوله برای انواع پوشش موی سگ مناسب است.

جمع‌بندی

سگ‌ها به عنوان حیوان خانگی، به نگهداری اصولی و نظافت بسیار نیاز دارند. حمام سگ یک فاکتور مهم در حفظ سلامت جسمی و نظافت اوست. اگر شما صاحب یک سگ خانگی هستید، باید نسبت به زمان حمام کردن او توجه بسیاری نشان دهید. البته نه به این منظور که هر روز سگتان را حمام کنید. اگر احساس کردید سگتان بوی نامطبوعی می‌دهد، به حمام نیاز دارد. در کنار آن باید پس از حمام کردن سگ از حوله مخصوص به او استفاده کنید تا علاوه بر نظافت کامل، مانع سرماخوردگی سگ شوید. حوله سگ مدل‌ها و تنوع رنگ بسیاری دارد که انتخاب آن سلیقه‌ای است.

 

برچسب ها : خرید حوله سگ,قیمت حوله برای سگ

دیدگاهتان را بنویسید