انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب دخترانه اهمیت بسیار زیادی دارد و فاکتورهایی از قبیل گروه سنی، شرایط محیط و سبک چیدمان در آن نقش دارند. رنگی که برای دیوار استفاده میشود می تواند فضا را بزرگتر یا کوچکتر از اندازه واقعی نشان دهد و از نظر روانشناسی نیز بر احساسات افراد تاثیر مستقیم دارد. در ادامه به جدیدترین ترکیب رنگ ها برای دیوار اتاق دخترانه شیک، لاکچری و ساده اشاره خواهیم داشت.

جدیدترین ترکیب رنگ دیوار اتاق خواب دخترانه شیک و ساده

سفید؛ بهترین رنگ دیوار اتاق دخترانه

تفاوتی ندارد که برای چیدمان اتاقتان از سبک های مدرن استفاده می کنید یا کلاسیک، در هر صورت سفید یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. استفاده از سفید در دیوار باعث میشود فضا روشن تر جلوه کند و ارتفاع سقف را نیز افزایش می دهد. به همین دلیل سفید همیشه یکی از بهترین رنگ اتاق دخترانه برای تمام گروه های سنی به شمار می رود.

با انتخاب رنگ سفید برای دیوارها می توان در کفپوش و سرویس خواب و اکسسوری ها از ترکیب رنگ های مختلفی استفاده کنید؛ چون سفید با تمام رنگ ها براحتی ست میشود.

دیوار صورتی اتاق دخترانه

از دیگر انتخاب های مناسب برای دیوار اتاق دخترانه می توان به صورتی روشن اشاره کرد. صورتی از نظر روانشناسی حس آرامش را به همراه دارد و ترکیب آن با سفید، طلایی و طوسی برای سبک های مدرن بی نظیر می شود. پیشنهاد می کنیم برای دیوار تا حد امکان صورتی روشن را انتخاب کنید تا اتاق روشن تر بنظر برسد.

یکی از انتخاب های بسیار عالی برای اتاق هایی که ارتفاع دیوارهای آنها کم است، ترکیب صورتی و سفید راه راه عمودی است. خطوط سفید و صورتی عمودی دیوارها را بلند نشان می دهند و از این طریق می توان نواقص محیط را پنهان کرد.

دیوار صورتی اتاق دخترانه

زرد روشن

زرد نه تنها برای دیوار اتاق دخترانه، بلکه انتخاب مناسبی برای رنگ اتاق زن و شوهر نیز به شمار می رود. چون زرد حس آرامش را به همراه داشته و استفاده از آن در اتاق باعث افزایش کیفیت خواب میشود. البته بهتر است از زرد در کنار سایر رنگ ها از جمله سفید، سبز، نارنجی و کرم استفاده کنید تا فضا زیباتر شود. از مزایای انتخاب زرد برای رنگ دیوار اتاق دخترانه می توان به افزایش اعتماد به نفس و بهبود قدرت خلاقیت و ایده پردازی اشاره کرد.

رنگ زرد دیوار اتاق دخترانه

سبز نعنایی برای رنگ دیوار اتاق دخترانه

انتخاب بسیار عالی بعدی برای زیباتر شدن دیوار اتاق دخترانه شیک و لاکچری، سبز نعنایی است. دختران در گروه های سنی نوجوان و جوان علاقه زیادی به رنگ های پاستلی دارند و سبز نعنایی یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود. سبز نعنایی را می توانید در کنار سفید، زرد و صورتی استفاده کنید تا جذابیت اتاق چند برابر شود.

اگر اتاقتان فضای کمی دارد و نور طبیعی خوبی ندارد، سبز نعنایی می تواند این مشکلات را تا حد زیادی پنهان کند. بازتاب نور از روی دیوار سبز نعنایی فضا را روشن و بزرگتر نشان می دهد. این رنگ برای اتاق های مینیمال و مدرن گزینه ای فوق العاده جذاب خواهد بود. در کنار دیوارهای سبز نعنایی می توانید از سرویس خواب های سبز تیره، زرد، آبی فیروزه ای و سفید استفاده کنید.

رنگ طوسی

در چند سال اخیر طوسی و خاکستری به شدت در دکوراسیون داخلی با استقبال مواجه شده اند. از این رنگ می توانید برای دیوار و کفپوش اتاق استفاده و متناسب با آن رنگ پرده و سرویس خواب را انتخاب کنید. طوسی یکی از انتخاب های بسیار عالی برای اتاق های سبک مدرن است و برای تمام گروه های سنی کاربرد دارد.

در کنار رنگ طوسی برای دیوار می توانید از پرده و سرویس خواب سفید و صورتی استفاده کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشد. علاوه براین، اکسسوری و تابلوهای طلایی و صورتی و سفید نیز در کنار طوسی نتیجه بی نظیری دارند.

رنگ آبی دیوار اتاق دخترانه

برخلاف تصور اغلب افراد، آبی فقط برای پسران مناسب نیست؛ بلکه برای دیوار اتاق دخترانه نیز گزینه ای عالی خواهد بود. با توجه به اینکه آبی رنگ آرامش است، در نتیجه می تواند با روحیات دختران متناسب باشد و تنش های دوره نوجوانی آنها را تا حد مطلوبی کاهش دهد. البته پیشنهاد می کنیم در استفاده از این رنگ برای اتاق دختران زیاده روی نکنید! برای جلوه بهتر اتاق ترکیب آبی و سفید و آبی و صورتی برای دیوار و سایر وسایل موجود در اتاق را در اولویت قرار دهید.

یکی دیگر از ترکیب رنگ های مناسب برای دیوار اتاق دخترانه، آبی و طوسی است. بر اساس متراژ اتاق می توانید روی دیوار آبی خطوط افقی، عمودی یا مورب طوسی را اجرا کنید. علاوه براین، می توانید روی دیوار آبی پرده های طوسی روشن را نصب کنید. اکسسوری ها و تابلوهای متنوع و رنگی روی دیوار قطعا در زیباتر شدن اتاق تاثیر زیادی خواهند داشت.

رنگ آبی دیوار اتاق دخترانه

ترکیب بنفش و طوسی

انتخاب بسیار مناسب بعدی برای رنگ دیوار اتاق دخترانه، بنفش و طوسی است. این دو رنگ در کنار هم اگر به شیوه ای استاندارد به کار روند، فضایی مدرن و بسیار جذاب را ایجاد خواهند کرد. بر اساس گروه سنی می توان میزان تیره و روشن بودن رنگ بنفش و طوسی را برای دیوار اتاق انتخاب کرد. به عنوان مثال، اگر اتاق دخترانه کودک را دیزاین می کنید، رنگ ها تا حد امکان روشن باشند. برای گروه سنی نوجوان و جوان می توان بنفش و طوسی را تیره تر انتخاب کنید.

برای گروه سنی نوجوان و جوان حق انتخاب بالاتری دارید و متناسب با روحیات آنها می توان بنفش و طوسی را در کنار هم استفاده کرد. به عنوان مثال می توانید دیوار را به طور کامل طوسی رنگ آمیزی کنید و تنها دیوار شاخص را بنفش کنید یا بالعکس. در مجله دکوراسیون دکونیوز مدل های بسیار متنوع از این ترکیب رنگ برای اتاق ارائه شده است.

سخن آخر

علاوه بر مواردی که در طول متن به آن اشاره شد، از دیگر رنگ های مناسب برای دیوار اتاق دخترانه می توان به نارنجی و مرجانی، ترکیب زرد و طوسی، آبی تیره در کنار سفید و ترکب قرمز و سفید و مشکی اشاره کرد. بهتر است تا حد امکان رنگ های قهوه ای و مشکی و قرمز را برای دیوارها انتخاب نکنید. چون قرمز هیجان و اضطراب را افزایش می دهد و مشکی و قهوه ای فضا را کوچک و تیره نشان می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید