با ورود به فصل سرما، بهتر است قطعات مختلف وسایل گرمایشی منزل خود را بشناسید تا بهتر بتوانید از آنها مراقبت نمایید. به عنوان مثال، یکی از این قطعات که اهمیت زیادی در سیستم گرمایشی منزل و محیط های عمومی دارد، رله یا برد الکترونیکی است. به نظر شما رله یا برد الکترونیکی مشعل گرماتاب چیست و چه کارایی دارد؟ در این مقاله از نیکان پارسه، اطلاعات کاملی درباره این مسئله در اختیار شما قرار خواهیم داد. خوشبختانه قیمت گرماتاب در کنار داشتن ویژگی های امنیتی فوق العاده آن، کاملا مناسب و مقرون به صرفه است.

رله یا برد الکترونیکی مشعل گرماتاب چیست؟

علاوه بر این که قیمت گرماتاب به خاطر داشتن ویژگی های امنیتی و وضعیت عملکرد فوق العاده آن خیلی مناسب به نظر می رسد، باید بدانید که این سیستم به شما این امکان را می دهد که تا حد خیلی زیادی در هزینه های گاز و برق خود صرفه جویی کنید. در صورتی قیمت گرماتاب برای شما منصفانه خواهد بود که از آن را فروشگاه های معتبر خریداری نمایند. پیدا کردن یک فروشگاه معتبر سخت است و نمی توان به هر فروشگاهی اعتماد کرد. نیکان پارسه، بهترین و با کیفیت ترین گرماتاب را در اختیار شما قرار می دهد.

رله یا برد الکترونیکی مشعل گرماتاب چیست؟

رله مشعل گرماتاب چیست؟

یکی از اصلی ترین قسمت های کنترل کننده سیستم مشعل گرماتاب، رله یا همان برد الکترونیکی است که مهمترین وظیفه آن، این است که موارد ایمنی را در گرماتاب افزایش دهد. به عبارت دیگر، رله موجب می شود که از نظر امنیتی مشکلی برای گرماتاب شما به وجود نیاید و مشکلی برای محیط شما هم پیش نخواهد آمد و احتمال آتش سوزی تقریبا صفر است.

یکی دیگر از کاربردهای رله یا برد الکترونیکی در گرماتاب، این است که موجب افزایش و بهینه شدن عملکرد مشعل گرماتاب می شود. این قطعه موجب می شود که مشعل اصلی گرماتاب خیلی بهتر کار کند و گرما مناسبی به وجود بیاورد. اگر هرگونه اختلالی در عملکرد مشعل گرماتاب به وجود بیاید، رله یا برد الکترونیکی با استفاده از سنسورهای الکترونیکی که دارد، این وضعیت خرابی را اعلام می کند.

گرماتاب

با توجه به همه این مسائل، می توان گفت که رله یا برد گرماتاب اهمیت خیلی زیادی در نحوه عملکرد آن دارد و موجب می شود که هیتر تابشی شما خیلی بهتر گرما تولید کند. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره انواع مختلف برد الکترونیکی گرماتاب در اختیار شما قرار خواهیم داد.

رله یا برد الکترونیکی مشعل گرماتاب چه کاربردی دارد؟

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون به دست آوردید، احتمالا متوجه شده باشید که رله یا برد الکترونیکی مشعل گرماتاب کاربردهای زیادی در نحوه عملکرد این دستگاه دارد. نه تنها در سیستم گرمایش ساختمان ها و منازل مسکونی، بلکه این قطعات اهمیت بالایی در سیستم گرمایشی صنایع مختلف و مکان های عمومی هم دارند. رله موجب می شود که عملکرد، نحوه مصرف سوخت و نوع مشعل گرماتاب خیلی بهتر باشد.

رله کنترل گرماتاب باعث می شود که موتور و ترانس جرقه زن مشعل این دستگاه استارت بزند و اگر به درستی احتراق انجام نشود، ترانس جرقه فرمان را خاموش می کند. به طور کلی، می توان گفت که رله وظیفه تنظیم و کنترل سیستم گرمایشی و مشعل گرماتاب را بر عهده دارد. بعد از خاموش شدن شعله مشعل، سیگنالی با استفاده از فتوسل که در جلوی مشعل وجود دارد، به رله ارسال می شود و بعد از گذشت چند ثانیه، خاموش خواهد شد.

انواع رله یا برد الکترونیکی مشعل گرماتاب

در بخش قبل، تا حد خیلی زیادی متوجه شدید که رله یا برد الکترونیکی مشعل گرماتاب چیست و چه کاربردی دارد؟ همان طور که پیش از این نیز گفتیم، این قطعه انواع مختلفی دارد که در این بخش می خواهیم برخی از مهم ترین آنها را به شما معرفی کنیم. هر یک از بخش های مختلف رله، شامل 4 قسمت آهنربای الکترونیکی، تیغه، فنر و اتصالات الکتریکی می شوند. مهمترین انواع رله یا برد الکترونیکی مشعل گرماتاب عبارت اند از:

قیمت گرماتاب

  • رله کنترل مشعل از نوع گازی

همان طور که از نام آن هم می توان متوجه شد، این نوع رله وظیفه دارد که موقع نشت گاز و یا شعله خیلی زیاد گرماتاب، مشعل گازی آن را کنترل نماید. بدین صورت که برای جلوگیری از خطر انفجار و حوادث غیر مترقبه، خیلی سریع جریان گاز را قطع کرده و مشعل را غیر فعال می کند.

  • رله کنترل مشعل از نوع گازوئیلی

با توجه به تعریف قبل، می توان گفت که رله کنترل مشعل از نوع گازوئیلی هم به این صورت است که می تواند احتراق مشعل و نحوه سوختن آن را به طور کامل تشخیص دهد، آن را اصلاح نماید تا خطر انفجار به حداقل برسد.

  • رله کنترل مشعل از نوع دوگانه سوز

این نوع رله کنترل مشعل یا برد الکترونیکی گرماتاب به دو صورت گازی و گازوئیلی کار می کند و ترکیبی از دو نمونه قبلی است. مهمترین ویژگی این رله این است که می تواند در برابر حرارت مقاومت کند و به هیچ عنوان نمی شکند. این رله برای کنترل بهتر عملکرد گرماتاب، به دو مشعل گازی و گازوئیلی این دستگاه فرمان خاموشی روشن شدن می دهد.

هیتر تابشی

  • رله کنترل مشعل از نوع اتمسفریک

در نهایت، آخرین نمونه رله گرماتاب از نوع اتمسفریک است که یکی از بهترین جایگزین ها برای مشعل گازی در نظر گرفته می شود. در حال حاضر، از این نوع رله بیشتر روی دستگاه های پخت نان استفاده می شود و مهم ترین وظیفه آن هم این است که می تواند به صورت ممتد جرقه بزند و حتی اگر خاموش شود هم مجددا روشن خواهد شد.

مزایای استفاده از گرماتاب

در بخش های قبل، تا حد خیلی زیادی متوجه شدید که رله یا برد الکترونیکی مشعل گرماتاب چیست؟ گفتیم که در حال حاضر استفاده از گرماتاب رواج زیادی پیدا کرده است و افراد ترجیح می دهند به جای خرید بخاری های معمولی، از گرماتاب ها استفاده کنند. دلیل این مسئله هم این است که استفاده کردن از هیترهای تابشی مزایای زیادی دارد که ما در این بخش، برخی از مهم ترین آنها را نام می بریم. پس اگر هنوز مطمئن نیستید که باید برای خرید گرماتاب اقدام کنید یا خیر، حتما بخش زیر را مطالعه فرمایید.

  • پایین آمدن هزینه ها

بر اساس آمار و اطلاعات، گرماتاب ها موجب شده اند که تا حد خیلی زیادی در مصرف برق و گاز صرفه جویی شود. به طوری که به ترتیب مصرف گاز و برق را 70 و 90 درصد کاهش می دهد. با توجه به این فاکتور، می توان گفت که هر چقدر هم که هزینه برای خرید گرماتاب کنید، باز هم ارزشش را خواهد داشت؛ زیرا این هزینه بعدا به خاطر کاهش قبض های برق و گاز شما به خودتان بازگردانده خواهد شد.

  • کاهش مصرف سوخت های برق و گاز

بر اساس مورد قبل متوجه شدید که گرماتاب ها میزان سوخت خیلی کمتری نسبت به بخاری های عادی مصرف می کنند و این امر موجب می شود که ما از انرژی های مهم خود مانند برق و گاز کمتر استفاده کنیم. مصرف سوخت هیترهای تابشی و گرماتاب ها نسبت به بخاری های معمولی تا 60 درصد کمتر است و علاوه بر این، می تواند در بازه زمانی فوق العاده کوتاهی محیط اطراف خود را کاملا گرم کند.

گرماتاب لوله ای

  • گرم کردن مکان و نقطه دلخواه محیط

زمانی که شما از بخاری های معمولی برای گرم کردن خانه یا اتاق خود استفاده می کنید، تمام خانه گرم می شود. با این حال، فرض کنید که می خواهید فقط یکی از اتاق ها گرم شود و نیازی ندارید که این گرما به سایر اتاق ها هم برود. بخاری های معمولی چنین قابلیتی ندارند، این در حالی است که این ویژگی به راحتی در گرماتاب ها و هیترهای تابشی در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن می توان فقط ناحیه خاصی از اتاق را گرم کرد و اصلا نیازی نیست که به صورت فیزیکی، فضا را به دو قسمت تقسیم کنید.

  • سیستم گرمایشی مطلوب و کاملا یکنواخت

از آنجا که گرماتاب ها به صورت کاملا یکنواخت محیط اطراف خود را گرم می کنند، این گرما به صورت یکنواخت در همه جا پخش می شود. دلیل این موضوع هم نحوه نصب گرماتاب است که بیشتر به صورت افقی و یا گاهی مواقع هم زاویه دار نصب می شود. این امر موجب می شود که گرمای حاصل از گرماتاب به صورت مستقیم به کف سالن برسد و همه بخش های محیط مورد نظر شما به طور کاملا مطلوب گرم شود.

  • تنظیم درجه حرارت

با استفاده از یک گرماتاب با کیفیت خیلی راحت می توانید درجه حرارت محیط اطراف خود را تنظیم کنید. با استفاده از این قابلیت، دیگر نیازی نیست که نگران گرما و یا سرمای بیش از حد محیط خود باشید و بسته به شرایط جوی و وضعیت خودتان، این درجه حرارت را تنظیم کنید؛ این نکته در مکان‌هایی همانند سالن‌های ورزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد، به عنوان مثال گرماتاب لوله‌ ای یکی از متداول‌ترین محصولاتی است که در سالن‌های ورزشی تا حد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از آنجایی که درجه حرارت در سالن‌های ورزشی در تمام مدت برای سلامت ورزشکاران می‌بایست کنترل شود گرماتاب لوله ای به دلیل داشتن قابلیت تنظیم درجه حرارت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

برد الکترونیکی مشعل گرماتاب

  • اشغال نکردن محیط

همان طور که در تصاویر این مقاله هم مشاهده کردید، گرماتاب و هیترهای تابشی در سقف محیط نصب می شوند و به همین دلیل هم به هیچ عنوان محیط را اشغال نمی کنند. این در حالی است که اگر شما بخواهید از هر سیستم گرمایشی قدیمی و سنتی دیگری استفاده کنید، باید حتما آن را روی زمین یا لبه دیوار نصب کنید و در هر صورت محیطی اشغال می کند. این در حالی است که این مسئله درباره هیترهای تابشی و گرماتاب ها صدق نمی کند.

  • عدم نیاز به سیستم گرمایشی مرکزی

بیشتر سیستم های گرمایشی به صورت مرکزی کار می کنند و اگر هرگونه مشکلی در سیستم اصلی به وجود بیاید، تمام مراکز گرمایشی از کار می افتند. در این شرایط شما مجبور می شوید که هزینه زیادی برای تعمیر سریع این وسیله گرمایشی کنید تا مجددا زمانی برای گرم شدن محیط تلف شود و کمی محیط مورد نظر شما را گرم کند.

در مقابل، گرماتاب و هیترهای تابشی این گونه نبوده و برای کار کردن هیچ نیازی به سیستم گرمایشی مرکزی ندارند. پس در صورتی که فقط یکی از گرماتاب ها آسیب ببیند، هیچ اختلالی در نحوه عملکرد گرماتاب های دیگر به وجود نخواهد آمد.

  • قابل استفاده برای مکان های روباز

اگر از گرمایشی سنتی برای مکان های روباز استفاده کنید، به احتمال خیلی زیاد اصلا متوجه گرمای آنها نخواهید شد. زیرا تمام گرمای حاصل از این لوازم به طور کامل هدر می روند و اصلا آن را احساس نمی کنید. این در حالی است که سیستم های گرماتاب به خاطر داشتن قطعات مختلف مانند رله مشعل گرماتاب از این امر جلوگیری می کند. این قطعه موجب می شود که مشعل این دستگاه تا حد خیلی زیادی کنترل شود و از اتلاف انرژی جلوگیری خواهد شد؛ مکان‌هایی همچون رستوران‌های روباز در این روند از حساسیت بیشتری پیروی می‌کنند، به این دلیل که در فصل سرما می‌بایست از سیستم گرمایشی‌ قدرتمندی استفاده کنند، گرماتاب دکوراتیو یکی از بهترین گزینه ها در این روند می‌باشد که هم از هدر داده انرژی جلوگیری می‌شود و هم می‌توانید از این فضاها در فصول سرما از آن استفاده کنید.

قیمت گرماتاب

خرید گرماتاب

با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله، به احتمال خیلی زیاد شما هم برای خرید گرماتاب و هیتر تابشی وسوسه شده باشید. این دستگاه به خاطر داشتن مزایای فوق العاده ای که پیش از این گفتیم، طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان و به خصوص ایران دارد.

نکته جالب توجه درباره گرماتاب این است که می توان از آن برای محیط های عمومی و تجاری هم استفاده کرد و هیچ گونه محدودیتی از این نظر وجود ندارد. اگر شما هم قصد خرید گرماتاب دارید، باید به هر فروشگاهی برای خرید مراجعه نمایید. زیرا برخی از فروشگاه ها برد مشعل گرماتاب که یکی از مهمترین قطعات آن است را با نمونه بی کیفیت تعویض می کنند و یا حتی ممکن است بخش های دیگر این دستگاه هم کیفیت چندان بالایی نداشته باشد.

برای این که مطمئن شوید قطعات مختلف مانند برد الکترونیکی گرماتاب کیفیت بالایی دارد، می توانید از فروشگاه نیکان پارسه به صورت مستقیم خریداری نمایید. کارشناسان ما در نیکان پارسه به طور کامل شما را راهنمایی می کنند تا مطمئن شوید که بر اساس محیط مورد نظر شما، کدام دستگاه مناسب تر است.

سخن پایانی

در این مقاله، متوجه شدید که رله یا برد الکترونیکی مشعل گرماتاب چیست؟ همان طور که گفتیم، این قطعه اهمیت زیادی در کنترل مشعل هیتر تابشی دارد و به همین دلیل هم باید حتما از با کیفیت ترین رله یا برد الکترونیکی در این دستگاه استفاده کرد. همچنین گفتیم که برای بهره مندی از بهترین قیمت گرماتاب و با کیفیت ترین آن، می توانید خرید خود را از طریق فروشگاه نیکان پارسه نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید