پتو نسوز جوشکاری از مواد مقاوم در برابر حرارت است که می تواند به عنوان یک سپر برای محافظت از سایر مواد در برابر جرقه و پاشش عمل کند. هنگام انجام کار جوشکاری، مهم است که از خود و منطقه اطراف خود محافظت کنید.

 

پتو نسوز جوشکاری در صنعت واشر اصفهان

پتو نسوز جوشکاری از مواد مقاوم در برابر حرارت است که می تواند به عنوان یک سپر برای محافظت از سایر مواد در برابر جرقه و پاشش عمل کند. هنگام انجام کار جوشکاری، مهم است که از خود و منطقه اطراف خود محافظت کنید.

پاشیده شدن مذاب یا یک جرقه می تواند به مبلمان اطراف ناحیه جوش آسیب برساند و می تواند صدمات زیادی به بدن وارد کند. یک پتوی جوشکاری خوب می تواند از آسیب های عمده جلوگیری کند و کارگران را ایمن نگه دارد.

کاربردهای پتو نسوز جوشکاری

پتوهای جوشکاری به عنوان یک سپر عالی در برابر آتش و گرما عمل می کنند. به همین دلیل، می توان از آنها برای بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر استفاده کرد. آنها می توانند هنگام سنگ زنی، برش و سایر فعالیت هایی که گرما ایجاد می کنند مفید باشند. از پتوهای جوشکاری نیز می توان برای عایق کاری کوره ها در هوای سرد استفاده کرد.

پتوهای جوشکاری از پارچه برزنت نسوز مقاوم در برابر آتش هستند که به عنوان پتوهای ضد حریق نیز شناخته می شوند. این پتوها نمی سوزند، ذوب می شوند.

پارچه های مقاوم در برابر حرارت و پتوهای فایبرگلاس یا الیاف سیلیکات درجه بالایی از محافظت در برابر پاشش جوش و جرقه را ارائه می دهند.

یک پتو نسوز جوشکاری از جوشکار و نواحی اطراف آن در طول فرآیند جوشکاری محافظت می کند. این شامل یک لایه حاوی ورمیکولیت منبسط شده، یک ماده محافظ انعطاف پذیر و مواد فیبری غیر آلی مقاوم در برابر حرارت است. این لایه ها یکپارچگی ساختاری پتو را حفظ می کنند. با این حال، کلاس های مختلفی از پتوهای جوشکاری وجود دارد، زیرا تکنیک های جوشکاری متفاوت است.

پتوهای جوشکاری را می توان با مواد مختلفی مانند سیلیکات، کاغذ آلومینیوم، پلی اورتان، گرافیت، خاک رس و سایر پوشش هایی که بسته به ویژگی های فنی ترجیح داده می شوند، ساخت. برخی از پتوهای جوشکاری را می توان برای کاربردهای افقی یا عمودی، یا یک طرفه یا هر دو، برای محافظت از کارهای جوشکاری با شدت بالا یا کم یا برای تکنیک های برش استفاده کرد. برخی از پتوها نیز می توانند ظرفیت بالاتری مانند عایق حرارتی یا الکتریکی داشته باشند.

 

پتو نسوز جوشکاری با قرار دادن آن در تماس مستقیم با مواد جوش داده شده برای کاهش تدریجی دمای جسم جوش داده شده استفاده می شود. این کار برای دستیابی به کیفیت جوشکاری مطلوب انجام می شود. یک نوع ماده معدنی خاص، مانند ورمیکولیت، کار را با درجه عایق حرارتی بالاتر به پایان می رساند.

از طرف دیگر، پتو نسوز جوشکاری برای دفع جرقه، سرباره و فلز ذوب شده از نقاط جوش استفاده می شود. آنها همچنین به عنوان یک مانع حرارتی در برابر قطعات داغ عمل می کنند. بسته به زمینه های جوشکاری می توان از آنها به صورت عمودی یا افقی استفاده کرد.

پتوهای جوشکاری برای محافظت از جوشکار نه تنها در برابر پاشش و جرقه بلکه در برابر آتش و گرما طراحی شده اند. جدای از آن، تجهیزاتی مانند این امنیت و حفاظت بالایی را ارائه می‌دهند زیرا مقررات ISO 9185 برای پاشیدن قطعات بزرگ فلز ذوب شده و EN ISO 11611 برای جوشکاری و سایر تکنیک‌های مرتبط را رعایت می‌کنند.

از آنجایی که روش های جوشکاری متفاوتی وجود دارد، پتوها باید با توجه به نوع جوشکاری انتخاب شوند. متداول ترین ماده پتوی جوشکاری، پارچه فایبرگلاس مقاوم در برابر شعله به دلیل ویژگی های جداسازی، مقاومت در برابر دمای بالا و ویژگی های جابجایی آن است.

پتو نسوز جوشکاری در صنعت واشر اصفهان

 

هنگام انتخاب مواد پتو نسوز جوشکاری چه نکاتی را باید در نظر گرفت

دمای کار، نوع همجوشی فلز، فلزی که استفاده می‌کنید (آهن، مس یا آلومینیوم، آلیاژهای فلزی و غیره)، نوع پاشش، و فاصله‌ای که برآمدگی می‌رسد، عناصر اصلی هستند که باید هنگام انتخاب پتوی جوشکاری صحیح در نظر بگیرید. به دنبال پتوی جوشکاری باشید که دارای خواص ضد شعله عالی باشد، بهتر است. در اینجا چند عامل دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

خواص بازدارنده شعله

شما باید مواد استفاده شده را بررسی کنید و مطمئن شوید که واقعاً در برابر آسیب مقاوم است. بسیاری از شرکت ها وعده حفاظت از گرما و مزایای ضد شعله را می دهند. با این حال، همه آنها در واقع به وعده های خود عمل نمی کنند. پتوهای جوشکاری وجود دارند که در برابر حرارت مقاوم نیستند و ممکن است علائم زغال ایجاد کنند یا حتی سوراخ هایی از سوختگی داشته باشند. برای مثال فایبرگلاس ماده خوبی است. فایبرگلاس دارای مزایای جداسازی است و دمای بالاتری را حفظ می کند. با این حال، الیاف کربن به همان اندازه موثر هستند.

 

ترکیب آن را بررسی کنید

مهم است که اطمینان حاصل شود که مواد حاوی اجزای شیمیایی مضر مانند آزبست نیستند. علاوه بر این، باید تعیین کنید که آیا این ماده دارای ترکیبات دیگری مانند پلی اورتان، ورمیکولیت، سیلیکات، خاک رس ، نخ نسوز  یا گرافیت است یا خیر.

مقاومت حرارتی

شما باید تعیین کنید که بالاترین دمایی که ماده شما می تواند در برابر آن مقاومت کند چقدر است. دمایی که با آن کار می کنید تعیین می کند که مواد پتوی جوشکاری چقدر می تواند سنگین باشد و آیا می توان از آن برای پروژه های با دمای بالاتر استفاده کرد.

اندازه

اندازه پتوی جوشکاری شما نیز فاکتور مهمی است که باید در نظر بگیرید. پتو باید به اندازه ای بزرگ باشد که محل کار شما را بپوشاند. اما باز هم به ترجیح شخصی بستگی دارد. با این حال، اگر به یک پتو بزرگتر نیاز دارید، به دنبال پتوهایی در اندازه های بزرگتر مانند 3×3 فوت باشید.

راحتی

موادی مانند فایبرگلاس معمولاً خشن‌تر می‌شوند زیرا به راحتی سفت می‌شوند. اگرچه می تواند به اندازه کافی نرم باشد که بتوان از آن به عنوان پارچه استفاده کرد، اما هنوز می تواند کاملاً درشت به نظر برسد. اگر پوست حساسی دارید همیشه می توانید از مواد نرم تری استفاده کنید. رول کردن مواد سفت نیز ممکن است دشوار باشد. ورق نسوز ماده ای سفت و غیر قابل انعطاف می باشد.

مواد متداول پتو نسوز جوشکاری

سرباره سیاه

سرباره سیاه یک ماده پارچه خوب برای کارهای جوشکاری سخت تر است. می تواند در برابر پاشش مذاب با دمای 3000 درجه فارنهایت مقاومت کند. سرباره سیاه همچنین می تواند به راحتی در برابر سایش مقاومت کند.

 

ورمیکولیت

ورمیکولیت می تواند دمای 1500 درجه فارنهایت تا 2000 درجه فارنهایت را به طور مداوم برای مدت زمان کوتاهی تحمل کند. این ماده برای کاربردهای عمودی بهترین است زیرا بیشترین محافظت را در برابر گرما، جرقه و تا سطح متوسط سندبلاست و سنگ زنی فراهم می کند.

 

فایبر گلاس آلومینیومی

فایبرگلاس آلومینیومی بازتابنده بوده و توانایی مقاومت در برابر سایش و دمای تا 1000 درجه فارنهایت را دارد. پتوهای فایبرگلاس آلومینیومی دارای طرفین فویل آلومینیومی هستند و برای کارهای جوشکاری که نیاز به انعکاس گرما وجود دارد استفاده می شود.

 

سیلیس

سیلیس برای محافظت از محیط کار شما در برابر سرباره ها و حتی پاشش های مذاب بهتر است. علاوه بر این، از آنجایی که نقطه مذاب آن به 2300 درجه فارنهایت می رسد، می توان به این ماده برای کارهای سنگین تری اعتماد کرد.

 

اکریلیک

این ماده به اندازه مواد دیگر سنگین نیست، بلکه برای مواد جوشکاری سبک است. بنابراین می تواند انتخاب خوبی باشد. علاوه بر این، این ماده ضد حریق است و می توان از آن به عنوان مانع در هنگام جوشکاری استفاده کرد.

 

 

برچسب ها : خرید پتو نسوز,قیمت پتو نسوز,بهترین پتو نسوز,پارچه نسوز,خرید نخ نسوز,نخ نسوز,ورق نسوز,خرید ورق نسوز,بهترین ورق نسوز,نوار نسوز,خرید نوار نسوز

دیدگاهتان را بنویسید