تجهیزات هوشمند کاربری آسانی دارند و با رفع محدودیت‌های مکانی مزایای متعددی را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند. این مطلب درباره مزایای قفل هوشمند است.

صفر تا صد اطلاعات مورد نیاز برای خرید قفل هوشمند

امروزه پیشرفت تکنولوژی موجب طراحی و تولید لوازم امنیتی جدید نظیر قفل هوشمند شده است و آن‌ها را جایگزین قفل و کلیدهای قدیمی کرده است. آیا می‌دانید خرید و نصب قفل هوشمند نسبت به قفل‌ها و دستگیره‌های قدیمی چه مزیتی دارد و چه مزایایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات دقیق و کاربردی به دست بیاورید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

یک راهنمای کامل برای خرید قفل هوشمند

قفل هوشمند چیست؟

قفل هوشمند یکی از ابزارهای الکتریکی جدید است که با تکیه بر فناوری نوین موجب حفاظت بیشتر از ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری می‌شود. این قفل‌ها از طریق سیستم هوشمند، با استفاده از گوشی تلفن همراه یا تبلت قابل کنترل و تنظیم هستند و شما را از حمل و نقل کلید بی نیاز می‌کنند. اما تنها مزیت استفاده از قفل هوشمند این قابلیت نیست؛ موارد زیر سایر مزایای نصب انواع قفل هوشمند هستند.

•    امنیت بیشتر با قفل‌های هوشمند

اصلی‌ترین مزیت طراحی و نصب قفل‌های هوشمند بالا بردن ضریب امنیت است. شما می‌توانید هنگام خروج از ساختمان، بدون اینکه درب را قفل کنید، با اطمینان خاطر محل را ترک کنید. در صورتی که فردی بخواهد درب را باز کند، به دلیل اینکه رمز عبور را در اختیار ندارند، نمی‌تواند این کار را انجام دهد؛ حتی با چند مرتبه اشتباه زدن رمز، سیستم امنیتی ساختمان به صدا در می‌آید و شما را مطلع می‌کند.

قفل هوشمند آداک

•    تنوع قفل‌های هوشمند

یکی از ویژگی‌های بااهمیت انواع قفل هوشمند این است که مدل‌های متنوعی دارد. شما می‌توانید بر اساس تمایل خود یکی از مدل‌هایی که با اثر انگشت، کارت، رمز یا سیستم تشخیص چهره کار می‌کند را انتخاب و نصب کنید.

•    قابلیت بازگشایی با قفل هوشمند با کلید در مواقع اضطراری

هوشمند بودن قفل شما را از جابه‌جا کردن کلید بی‌نیاز می‌کند، میزان امنیت ساختمان را افزایش می‌دهد و از تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده می‌کند،  با اینحال ممکن است به هر دلیلی دچار ایراد شود و شما نتوانید با کارت، رمز یا اثر انگشت قفل را باز و بسته کنید.
قابلیت بااهمیت قفل‌های هوشمند این است که می‌توانید در مواقع اضطراری با استفاده از کلید، قفل را باز کنید. پس لازم نیست نگران خرابی یا اختلال در عملکرد قفل‌های هوشمند باشید.

قفل هوشمند

•    کاربری آسان قفل‌ هوشمند

خریداران قبل از خرید و استفاده از انواع ابزارها و تجهیزات مورد نیاز، درباره شیوه کاربری آن‌ها کنجکاو هستند. بهتر است بدانید انواع قفل‌ هوشمند کاربری ساده و آسانی دارند و بدون نیاز به ابزار و وسیله خاصی نصب می‌شوند. این ابزارهای نوین موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شوند و از اتلاف وقت جلوگیری می‌کنند.
چون با راه‌اندازی و نصب قفل هوشمند دیگر لازم نیست بعد از خروج از منزل، زمانی را بابت قفل کردن درب صرف کنید یا اینکه هنگامی که قصد ورود به ساختمان دارید، برای پیدا کردن کلید معطل شوید.
حتی زمانی که در منزل نیستید و مهمانی به منزل شما می‌آید، می‌توانید از راه دور بدون اینکه خود را به محل برسانید، درب را باز کنید.

•    قابلیت برنامه‌ریزی با قفل هوشمند

اگر می‌خواهید ورود و خروج‌های یک ساختمان را کنترل کنید، بهترین راه خرید قفل هوشمند است. در صورتی که از این سیستم امنیتی استفاده کنید، می‌توانید زمانبندی دقیقی برای ورود و خروج‌ به ساختمان تنظیم کنید. به طور مثال وقتی کودک شما در منزل تنهاست یا وقتی از سالمندی که مبتلا به آلزایمر است نگهداری می‌کنید، با استفاده از مدل‌های مختلف قفل هوشمند می‌توانید ورود و خروج آن‌ها را به ساختمان کنترل کنید.
حتی می‌توانید برای استفاده مهمانان از قفل، رمز یک بار مصرف تعریف کنید تا با استفاده از آن بتوانند وارد ساختمان شوند.

•    امکان نصب قفل هوشمند روی تمام درب‌ها

یکی از سوالات متداول درباره استفاده از قفل‌های هوشمند این است که روی چه درب‌هایی می‌توانند آن را نصب کنند.
بهتر است بدانید، انواع مختلف این قفل‌ها، روی درب‌های چوبی، فلزی، درب‌های بزرگ یا درب‌های چند تکه قابل نصب است. با این حساب خریداران در انتخاب مکان نصب هم هیچ محدودیت ندارند و می‌توانند روی درب ورودی ادارات، دفاتر کار، ساختمان‌های تجاری، سالن‌های زیبایی و ورزشی یا هر مکان دیگری این قفل‌ها را نصب کنند.

•    قیمت مناسب قفل هوشمند

دغدغه متداول اغلب خریداران، هزینه خرید قفل هوشمند است. واقعیت این است که این محصولات با دارابودن پروتکل ایمنی فوق العاده قوی، قیمت مناسبی دارند. از طرف دیگر با توجه به مزایای متعددی که دارند، خرید آن‌ها کاملا به‌صرفه است.
این نکته را هم در نظر داشته باشید که قیمت قفل و دستگیره هوشمند ثابت نیست و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار داد. به طور مثال یکی از عوامل مهمی که قیمت قفل هوشمند را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برند تولید کننده است. برندهای معتبر و خوشنام از مواد اولیه درجه یک و مرغوب که قیمت بالاتری دارند، برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند که باعث می‌شود قیمت قفل و دستگیره هوشمند هم بالاتر رود.
زیرا تولیدکنندگان و برندهای معتبر به کیفیت محصول و رضایت مصرف‌کننده اهمیت می‌دهد و سعی می‌کنند از بهترین مواد اولیه استفاده کنند تا بتوانند محصولات بادوام تولید کنند و رضایت مشتریان را جلب کنند.

•    مقاومت و ماندگاری بالا

انواع قفل و دستگیره هوشمند دوام بالایی دارند و تا مدت زمان طولانی قابل استفاده هستند. همچنین از متریالی ساخته می‌شوند که در برابر ضربه و آتش‌سوزی مقاومت بالایی داشته باشند و آسیب نبینند.

قفل هوشمند

نکات مهم برای خرید قفل هوشمند

کسانی که می‌خواهند قفل هوشمند باکیفیت و مرغوب خریداری کنند و برای مدت طولانی بتوانند از آن استفاده کنند، باید محصولات استانداردی را از برندهای معتبر انتخاب کنند.  به جز کیفیت و مرغوبیت و زیبایی ظاهری قفل لازم است قبل از خرید، گارانتی و خدمات پس از فروش محصول را هم بررسی کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از خدمات ارائه شده توسط تولیدکننده استفاده کنید.
جمع بندی
هوشمندسازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری اقدام مناسبی برای بالا بردن امنیت و جلوگیری از سرقت است. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کامل و دقیقی درباره قفل هوشمند و مزایای استفاده از آن در اختیار شما قرار دهیم.
پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از یکی از مدل‌های متنوع قفل‌های هوشمند، زندگی آسوده‌تری را تجربه کنید و امنیت محل کار و زندگی خود را افزایش دهید.

 

برچسب ها : قفل هوشمند,قفل دیجیتال,دستگیره هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید