نمایشگاه کار ایران با حضور شرکت های بزرگ از جمله گروه صنعتی الکترونیک برای پیوند حوزه سرمایه انسانی با نیروی کار برگزار شد.

نیروی کار

این موضوع سالهاست منابع انسانی به دسته ای تحت عنوان سرمایه انسانی تغییر دادن. این تغییر عنوان که در متن آن، رویکردی متفاوت و جدید به کارکنان و کارگران در سازمان‌ها به چشم می‌خورد، نشان می‌دهد که افراد صرفاً منابع سازمان تلقی نمی‌شوند، بلکه سرمایه‌های سازمان محسوب می‌شوند. منابع انسانی اصطلاحی قدیمی است که دیگر در محیط های کاری جدید که اولین کلمات آن خلاقیت، رشد و توسعه کارکنان، انگیزه، سطح تجربه و مهارت است، کاربرد ندارد.

موضوع سرمایه انسانی متاثر از مولفه هایی مانند توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و می تواند در برخی حوزه ها نیز تاثیرگذار باشد. این حوزه با شاخص هایی مانند فرآیند جذب افراد بر اساس مهارت ها و شایستگی های شغلی، ایجاد محیط کاری جذاب و دوستانه برای کارکنان، امکانات رفاهی و کارکنان، امکان ارتقای شغلی، دریافت آموزش های مناسب برای موقعیت شغلی و… تعریف می شود. سازمانی فرهنگ و غیره

و با توجه به اهمیت این موضوع، امسال برای پنجمین بار نمایشگاه کار ایرانیان با حضور شرکت های بزرگ در حوزه های مختلف جهت پیوند حوزه سرمایه انسانی با نیروی کار برگزار شد و در این دوره مانند گذشته گروه صنعتی الکترونیک توانست حضوری پررنگ داشته باشد.

ثبت بیش از 2000 رزومه در غرفه مجموعه انتخاب

گروه صنعتی EGIT با تثبیت جایگاه خود در نمایشگاه کار ایران و با حضور همکاران خود در بخش های مختلف به ویژه معاونت منابع انسانی، برندسازی کارفرمایی و روابط عمومی، راهکارهای مختلفی را برای برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان و جویندگان کار اجرا کرده است. به منظور جذب نیروهای مستعد و تامین نیازهای آنان در بخش های مختلف.

تشریح مسیر تکاملی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به افراد جویای کار و بازدیدکنندگان کیوسک یکی از قسمت های تعیین کننده در مسیر آشنایی با این گروه صنعتی بود که با حضور واحد برند کارفرما انجام شد.

کارجویان با راهنمایی کارشناسان در غرفه گزینش رزومه خود را به صورت اینترنتی ثبت کردند. به طوری که طی سه روز برگزاری نمایشگاه، ۲ هزار و ۳۷۴ رزومه آنلاین در غرفه این گروه ثبت شد.

سید حسین میر باقری معاون سرمایه انسانی گروه صنعتی الکترونیک گفت: این گروه در این دوره از نمایشگاه با عنوان و رویکرد «شهر دوستی» میزبان علاقه مندان بود و بار دیگر در حمایت از خلاقیت، رشد تلاش کرد. و یادگیری فرصت های شغلی متخصص شوید.

وی افزود: این نمایشگاه با حضور شرکت های بزرگ حوزه صنعت و فناوری برگزار شد و خوشبختانه غرفه منتخب با استقبال خوبی مواجه شد.

در گروه صنعتی گزینش الکترونیک نمونه های کاربردی حوزه نیروی انسانی گام به گام و گام به گام شکل گرفت و جنبه کاربردی نگاه به کارکنان به عنوان دارایی های سازمان تجسم یافت. به طوری که این مقوله از یک تعریف ساده از کار به موضوعی مهم و تاثیرگذار در سرمایه انسانی تبدیل شده است و رابطه بین محیط کار و نیروها در چارچوب همین تعریف تکمیلی شکل گرفته و پیشرفت می کند. اسنواتک، دانشگاه علمی کاربردی انتخاب و موسسه کیفیت و بهره وری انتخاب (مکبا) نمونه هایی از اجرای این سیاست و تفکر در خوشه صنعتی انتخاب هستند.

“Snova Tech” مرکز ارتباط بین طبقه خلاق و صنعت است

توجه به موضوع جذب و حفظ نخبگان و بررسی دقیق در زمینه ارتباط با نخبگان از طریق اقداماتی از جمله راه اندازی مرکز اسنو تک با هدف ایجاد مرکز فعالیت پژوهشگران و مهندسین در حوزه لوازم خانگی. . صنعت و تبادل ایده های جدید برای حل چالش های صنعت و ارتقای فناوری این مرکز همچنین با برگزاری رویدادهای مختلف، ایجاد آزمایشگاه های پیشرفته، پل زدن بین دانشگاه و صنعت و ارتباط عمیق و چند لایه با دانشگاه را دنبال می کند. ، و حمایت دوره ای از ایده ها و استارت آپ های مختلف.

ارتباط با جامعه استارت آپی و جامعه دانش بنیان نیز از دیگر لایه های ارتباط صنعت و طبقه نخبگان در کشور بود که این اهمیت نیز توسط مرکز فناوری اسنو و واحد تحقیق و توسعه فعال شد و توسط برگزاری رویدادها و ارسال دعوتنامه برای ایده و …. توانسته است منجر به مشارکت جامعه علمی ایران با این گروه صنعتی شود.

همچنین در زمینه آموزشی و رویکرد علمی گروه می توان به تاسیس دانشگاه منتخب اشاره کرد. موسسه ای که با تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران در زمینه آموزش عالی و کم کردن فاصله علم و صنعت فعالیت می کند. این دانشگاه مانند سایر مراکز تحقیقاتی این خوشه صنعتی به آموزش عملی و آمیخته با تجربه توجه ویژه ای دارد.

مکه مکرمه بستری برای حضور کارشناسان در کمیته های تخصصی است

در مرکز مکه مکرمه (مؤسسه کیفیت و بهره وری عصه) با هدف تدوین و به روز رسانی استانداردهای ملی و بین المللی جهت استقرار آخرین آزمایشگاه های معاینه و آزمایش، آزمایشگاه های کالیبراسیون و تجهیزات اندازه گیری و زمینه سازی برای حضور موثر متخصصین. گروه صنعتی اسصه در کمیته های تخصصی (TC).

این مرکز با الگوبرداری از شرکت های پیشرو در صنایع کشور وظیفه همکاری با سازمان های داخل و خارج از کشور، بسترسازی برای آموزش و پژوهش و ارتقای کیفیت و بهره وری را با هدف ارائه بهترین سطح انجام می دهد. نیروی کار آموزش دیده و پیشرفته ترین سطح فناوری برای محصولات و خدمات با کیفیت بالا.

3000 کارشناس زن با گروه صنعتی منتخب همکاری کردند

توجه به تنوع نگرش ها و توانمندی های ذاتی نیروی انسانی با اشتغال زنان در این مقوله محقق شده است، به طوری که هم اکنون حدود سه هزار نفر از نیروهای این گروه صنعتی را زنان در بخش های مختلف تشکیل می دهند.

به گفته میر باقری، معاون سرمایه انسانی گروه الکترونیک صنعتی، بانوان فرهیخته از نقاط مختلف کشور در صنعت و در پست های مدیریتی، کارشناسی و تولیدی مشغول به کار هستند. همچنین تعداد زیادی از زنان در واحدهای تولیدی، تحقیق و توسعه و ستاد مدیریت را بر عهده دارند.

رشد 6 برابری اشتغال در سطح هلدینگ عشات که محصول توسعه این گروه صنعتی در سال های اخیر است، توانسته به حفظ سرمایه انسانی در داخل کشور کمک کرده و از مهاجرت بخشی از نخبگان جلوگیری کند. و با ایجاد فرصت‌های شغلی و شغلی گسترده‌تر، زمینه جذب نخبگان و حفظ آنها را فراهم کند. از آنجایی که بخش بزرگی از سرمایه انسانی مورد استفاده در این گروه صنعتی، قبل از عضویت در گروه، به دنبال محیط کاری متناسب با حرفه و انتظارات خود از یک موقعیت شغلی بودند.

میر باقری در این خصوص با اشاره به روند توسعه گروه گزینش در بخش های مختلف و ارتباط آن با موضوع جذب نیروی انسانی گفت:

این گروه در سال گذشته موفق به جذب 5000 نیروی انسانی در بخش‌های مختلف شد.

او تکمیل کرد:

گروه صنعتی منتخب در نظر دارد با ارتقای خدمات رفاهی کارکنان و ارائه امکاناتی مانند امکانات ورزشی، توجه به سلامت کارکنان و خانواده‌های آنان، توجه ویژه به معیشت مردم و امکان مشاوره تخصصی و فردی، فضای کارگاهی را بهبود بخشد.

پازل آموزشی را با توافق با سازمان آموزش فنی و حرفه ای تکمیل کنید

از سوی دیگر، خوشه صنعتی منتخب، زنجیره مهارت آموزی و اشتغال زایی را به کل کشور گسترش داده و گسترش داده است. تفاهم نامه همکاری با مرکز فنی و حرفه ای کشور که اخیرا با حضور معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور به امضا رسید، گامی بزرگ در این راستا است. این تفاهم نامه با توجه به نقش این صنعت و اهمیت آن در آسایش خانواده ها با هدف توسعه مهارت های نیروی کار در بخش های لوازم خانگی و تاسیسات ساختمانی اجرا می شود.

توسعه اشتغال مهارت محور و رفع نیاز گروه صنعتی و موسسات اقتصادی منتخب به نیروی انسانی مجرب و توانمند، ارتقای بهره وری و ارتقای کیفیت محصولات و فرآیندها، هدفمندسازی آموزش های مهارتی و کاهش زمان انتظار برای رسیدن به شغل پایدار با مشارکت گروه صنعتی منتخب و توانمندسازی فراگیران مهارت برای ورود به بازار کار، تسهیل فرآیند کارآفرینی و اشتغال زایی، افزایش رضایت مندی بهره برداران آموزش اعم از کارفرمایان و کارآموزان از آموزش فنی و حرفه ای تعاونی و ارتقای سطح بهره وری از توانمندی های شبکه آموزشی، آزمایشگاه ها و کارگاه های مهارت آموزی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

ساختارهای مرتبط با منابع انسانی و ارزش افزوده‌ای که بخش منابع انسانی برای سایر بخش‌های مجموعه به دنبال آن است، نشان می‌دهد که از دیدگاه کلان، سهم سرمایه انسانی در تولید ناخالص داخلی غیرقابل انکار بوده و تأثیر مستقیم دارد. به همین دلیل است که می توان سرمایه انسانی را یکی از دارایی های مولد سازمان ها دانست.

دیدگاهتان را بنویسید