شما یک خواب راحت دارید، یک ونتی لاته داغ اضافی در دسترس دارید، لیست پخش مورد علاقه خود را آماده می کنید، یک صفحه خالی زیبا که به شما خیره می شود، و شما آماده اید تا ذهن خلاق خود ایده های درخشانی را در سراسر جهان پخش کند. آی تی.

ولی افسوس که هیچی

این بدترین احساس است – به خصوص وقتی تحت فشار هستید که یک ماه کامل محتوای اجتماعی ارائه دهید دیروز.

خیلی زیاد است. به عنوان یک مدیر رسانه های اجتماعی، از شما انتظار می رود که هر روز خلاق باشید. و این AF سخت است.

اما بلاک نویسنده هنوز در حرفه رسانه های اجتماعی عادی نشده است. و تیم اجتماعی خود Hootsuite می‌خواهد آن را تغییر دهد – زیرا آنها نیز لحظات زیادی دارند که ایده‌ها در آن جریان ندارند.

بنابراین، در اینجا، آس‌های داخلی ما نشان می‌دهند که وقتی نمی‌توانند چیزی به ذهنشان برسند، چه کاری انجام می‌دهند، و بهترین راهنمایی‌های خود را در مورد نحوه شکست – و شاید حتی اجتناب – از بلوک خلاق به اشتراک می‌گذارند. زیرا حتی با تجربه ترین متخصصان خلاق نیز از آن مصون نیستند.

Inspo را در جایی که بیشترین و کمترین انتظار را دارید پیدا کنید

1. اجتماعی باشید

می دانیم، می دانیم. این یک داده است. (اگر اینطور نیست، ما بیشتر از آنچه فکر می‌کردیم کار داریم.) اما هنوز هم شایسته ذکر است، زیرا احتمالاً مهمترین راه برای الهام گرفتن بازاریابان اجتماعی است.

برایدن کوهن، مدیر بازاریابی اجتماعی در Hootsuite، می‌گوید که پیمایش در فیدهای اجتماعی شما در واقع تنها مبنای کاری است که باید انجام دهید. شما باید شیفتگی بی پایانی داشته باشید – حتی به جرأت می‌توانیم بگوییم، وسواس فکری – با رسانه‌های اجتماعی، و دکمه «ذخیره» باید بهترین دوست شما باشد.

صرف زمان زیادی در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا گرایش هایی را که ممکن است بخواهید در کانال های خود اعمال کنید، شناسایی کنید. Trish Riswick، متخصص تعامل اجتماعی Hootsuite، می‌گوید روندها الهام‌بخش حدود 80 درصد از ایده‌های جدید Hootsuite هستند که تقریباً همیشه عملکرد خوبی دارند.

به عنوان مثال این پست اینستاگرام را در نظر بگیرید:

زمانی که کیم کارداشیان در ژانویه از هاروارد بازدید کرد، اینترنت همه چیز را فرا گرفته بود. بنابراین احتمال زیادی وجود داشت که پرش روی روند نتایج قوی ایجاد کند – و همینطور هم شد. این پست 69 درصد لایک بیشتر و 64 درصد کامنت بیشتر از میانگین Hootsuite در آن پلتفرم دریافت کرد.

یک پست لینکدین که به سریال موفق نتفلیکس اشاره می کند امیلی در پاریس با 78 درصد لایک بیشتر و 93 درصد نظرات بیشتر از حد متوسط، حتی بهتر عمل کرد.

این پست‌ها موفقیت‌آمیز بودند، زیرا تیم روند را تغییر داد تا با نام تجاری مطابقت داشته باشد و راهی برای اطمینان از طنین‌اندازی آن با مخاطبان Hootsuite از مدیران رسانه‌های اجتماعی پیدا کرد. این کلید است. برایدن توضیح می‌دهد که اگر نمی‌توانید آن را برای برند خود معنا کنید، این کار را نکنید.

Piggybacking در روندها تقریباً یک شروع کننده مکالمه تضمین شده است، و تضمین می کند که برند شما مرتبط باقی می ماند و آن را به شماره 1 Hootsuite برای الهام گرفتن از محتوای اجتماعی تبدیل می کند.

2. اغلب و با دیگران طوفان فکری کنید

چه کسی یک برنامه طوفان فکری خوب را دوست ندارد؟ این جایی است که جادو اتفاق می افتد – تا زمانی که همه احساس کنند می توانند بیاورند همه ایده های آنها را بدون قضاوت به روی میز می گذارند.

تیم اجتماعی Hootsuite به صورت ماهانه ملاقات می کند تا محتوای خود را برای ماه بعد بررسی کند. آن‌ها آن را فوق‌العاده معمولی نگه می‌دارند، بنابراین فشاری وجود ندارد (که معمولاً به این معنی است که ایده‌ها ظاهری دارند)، اما در عین حال هدف‌گرا هستند. و اگرچه هر یک از اعضای تیم برای حساب‌های خاصی تعیین شده‌اند، اما وقتی در حالت طوفان فکری هستند، مجبور نیستند در مسیر خود بمانند – در واقع، تشویق می‌شوند که این کار را نکنند.

برایدن می‌گوید: «همه ما ایده‌هایی را ارائه می‌کنیم که می‌تواند در همه کانال‌های ما کار کند. “همه در کشف اینکه این ایده چیست و چگونه می تواند در هر یک از شبکه های ما ظاهر شود، چه از نظر بصری یا کپی کمک می کند.”

اما طوفان فکری به همین جا ختم نمی شود.

آیلین کواک، هماهنگ‌کننده بازاریابی اجتماعی Hootsuite، درباره سندی که با تریش به اشتراک می‌گذارد به ما گفت «Creative Inspo». این اساساً زباله‌ای از تمام ایده‌های محتوای اصلی آن‌ها است – چیزهایی مانند طرح‌ها، سبک‌های ویدیویی، و سرفصل‌ها یا کپی‌های جذاب. هر هفته، آنها با هم کار می کنند تا افکار خود را غربال کنند و افکار مورد علاقه خود را زنده کنند.

آیلین همچنین به الهام گرفتن از افراد خارج از محل کار اعتقاد زیادی دارد. او می‌گوید که برخی از بهترین ایده‌های او صرفاً از گپ زدن با شریک زندگی‌اش در مورد روزش ناشی شده‌اند.

ما مطمئن هستیم که می توانید ارتباط برقرار کنید. با در نظر گرفتن اینکه چقدر همکاران شما احتمالاً با «ایده‌های عالی اجتماعی» خود صحبت می‌کنند، دور انداختن افکار با خانواده و دوستان می‌تواند یک تغییر خوب در سرعت باشد – و شما می‌توانید تمام اعتبار را به عهده بگیرید.

3. روزهای (ملی) را غنیمت بشمارید

این یک پلیس نیست – تقویم روز ملی می تواند برای الهام گرفتن معجزه کند.

تریش می‌گوید: «روزهای آگاهی ملی، قدردانی و جشن‌ها بسیار عالی هستند، زیرا می‌دانید که حداقل در مورد آن‌ها گفتگو خواهد شد. “و برای مثال گرفتن روز جهانی پیتزا و ایجاد آن در مورد شرکت یا صنعت خود یک چالش سرگرم کننده است.”

نکته حرفه ای: Hootsuite اکنون روزهای موضوعی زیادی در کاتالوگ جدید ما از ایده های محتوای آماده دارد که می توانید آنها را سفارشی کرده و تنها با چند کلیک منتشر کنید. آن را امتحان کنید.

این بدان معنا نیست که شما باید روزهای موضوعی را هر روز مشخص کنید. مواردی را انتخاب کنید که بیشتر مربوط به برند شما هستند و به صورت استراتژیک آنها را در تقویم خود قرار دهید تا مخاطبان شما خسته نشوند. و اگر بتوانید بدون استفاده از آنها، تعامل را افزایش دهید، این نیز جالب است – اما در صورت نیاز و زمانی که به آنها نیاز داشته باشید، یک بازگشت عالی هستند.

برای Hootsuite، سال 2022 سال آزمایش بود – آزمایش و تطبیق پست‌های اجتماعی – برای اطلاع از علایق مخاطبان. با آن بینش‌های شاداب، تیم اجتماعی می‌تواند در سال 2023 بر روی اولویت‌های دیگر تمرکز کند و فعلاً روزهای ملی را پشت سر بگذارد.

4. تغییر را امتحان کنید منظره

شما هرگز نمی دانید که الهام به کجا خواهد رسید.

تریش به این واقعیت می خندد که او همیشه آرایشگاه را با هزاران ایده پست ترک می کند.

او می‌گوید: «وقتی در مکانی ناآشنا هستم و کارهای معمولم را انجام نمی‌دهم، الهام می‌گیرم. “من یک جایی جدید هستم و دلیلی وجود دارد که نمی توانم آنجا را ترک کنم.”

وقتی نوبت به یافتن پناهگاه الهام خود می رسد، نمی توانید آن را مجبور کنید. اما شما می توان به طور فعال به مکان های جدید سفر کنید یا چیزهای جدید را امتحان کنید و ببینید که در کجا مجبور هستید برنامه Notes را در تلفن خود از بین ببرید.

اجازه ندهید تفکر آسمان آبی آنچه را که کسب و کار شما واقعاً به آن نیاز دارد پنهان کند

زمانی که خلاقان این فرصت را پیدا می‌کنند که خلاقیت خود را به کار ببرند، گاهی اوقات فراموش می‌کنند که چرا این کار را در وهله اول انجام می‌دهند: رسیدن به اهداف تجاری.

به همین دلیل است که شما به برخی مرزها نیاز دارید.

اما مرزها نباید مانع باشند. ما در مورد نوع مرزهایی صحبت می کنیم که به شما کمک می کند متمرکز بمانید تا ایده های شما به روش های صحیح شکوفا شوند.

5. به استراتژی اجتماعی خود پایبند باشید

یک استراتژی بازاریابی اجتماعی قوی، آنچه را که می‌خواهید به دست آورید مشخص می‌کند و شامل برنامه‌های روشنی برای چگونگی دستیابی به آن است. بنابراین ایده های شما باید در راستای آن باشد.

از طریق تحقیق و تجزیه و تحلیل، Hootsuite دریافت که مدیران رسانه های اجتماعی، به ویژه از مشاغل کوچک، بیش از هر بخش مخاطب دیگری با نام تجاری در شبکه اجتماعی درگیر هستند. تریش نشان می دهد که این داده هایی است که آنها را به استراتژی مورد نیاز برای تکامل پی می برد. اکنون، هر پستی قصد دارد مستقیماً با آن مخاطب صحبت کند. و این بینش تک فکری کمک می کند آن‌ها ایده‌های بزرگ‌تر و بهتری را ارائه می‌کنند، ایده‌هایی که در واقع تبدیل می‌شوند.

استراتژی شما باید ستون های محتوا (معروف به سطل ها) و مضامین را نیز در بر بگیرد.

آیلین که مدیریت حساب TikTok Hootsuite را بر عهده دارد، می‌گوید که تیم چهار پایه را برای این پلتفرم شناسایی کرده است: آموزشی، مرتبط، آرمانی و دانش دسته‌بندی. این سطل ها جهت خوبی را برای ایده های محتوا فراهم می کنند، در حالی که اطمینان می دهند که تیم به صورت خلاقانه در جعبه قرار نمی گیرد.

6. فشارهای سایر بخش‌ها را کم کم بگیرید

اگر همکارانی از سایر مناطق سازمان شما هستند، دست خود را بالا ببرید دائما از شما بخواهند چیزهایی را در کانال های اجتماعی خود پست کنید که مناسب نیستند.

تو نه؟ خوب، تبریک! ما امیدواریم که یک جایزه با قاب زیبا بالای میز شما آویزان باشد که به یاد این دستاورد نادر است.

بقیه فقط باید از آن بهترین استفاده را ببریم.

پس وقتی چاره ای ندارید جز اینکه لبخندی ساختگی بزنید و بگویید: «مطمئنا! من آن را بلند خواهم کرد» سعی کنید به آن به عنوان یک فرصت خلاقانه نگاه کنید. ممکن است نتوانید آن را به طور منظم با استراتژی خود مرتبط کنید (اجبار کردن بیش از حد آن می تواند باعث ایجاد حس ساختگی یا گیج کننده شود)، اما می توانید محتوا را با ساده کردن پیام، دادن ظاهر و احساس برند خود و تطبیق آن با تقلید، بهبود بخشید. قالب های محتوا در هر پلتفرم

برایدن می گوید: «ما تمام وقت دنیا را نداریم. اما برای بیشتر محتواها، ما حداقل سعی می‌کنیم تشخیص دهیم که چگونه چیزهایی می‌توانند به نظر برسند که باعث می‌شود در هر پلتفرم بومی باشد.»

همچنین مهم است بدانید که چه زمانی ارتقای محتوا به هیچ وجه ارزش تلاش را ندارد. و ممکن است همه چیز در وجود شما لازم باشد تا آن را بپذیرید، اما هر چند وقت یکبار، ارسال محتوای کمتر از ستاره آنطور که هست اشکالی ندارد.

نیازی نیست که هر ایده ای دوز باشد

به عنوان یک بازاریاب اجتماعی، چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟ چه چیزی شما را هیجان زده می کند؟

آیا این عجله فکر کردن به چیزی است که پتانسیل ویروسی شدن را دارد؟ آیا امکان ارائه یک ایده وجود دارد؟ خیلی خوب که شما برنده یک جایزه بازاریابی هستید یا در یک نشریه بازاریابی بسیار معتبر معرفی می شوید؟

متأسفانه، هر ایده ای نمی تواند به آن دست یابد. و این کاملا طبیعی است. پس کاری را که باید انجام دهید انجام دهید تا با آن مشکلی نداشته باشید، زیرا کاملاً خوب است. صادقانه.

7. محتوایی را که به آن اطمینان دارید و محتوایی را که به آن اطمینان ندارید ارسال کنید

اکثر بازاریابان اجتماعی از نتایج یک پست شگفت زده شده اند.

تریش می‌گوید: «گاهی اوقات، آنچه ما فکر می‌کنیم خوب عمل می‌کند، متوسط ​​است، زیرا ما انتظارات بالایی داریم. “یا هر باکس از استراتژی شما را بررسی می کند، اما شما بیش از حد به آن فکر می کنید.”

گاهی اوقات، شما کاری را انجام می‌دهید که در مورد آن مطمئن نیستید و بر آن غالب است – شاید، او می‌گوید، زیرا احساس ارگانیک‌تر و معتبرتر می‌کند. او متوجه می‌شود که پست‌های ساده (مانند پست زیر) و آن‌هایی که قابل تفسیر هستند بهتر از اظهارات خاص‌تر با مخاطبان Hootsuite کار می‌کنند.

بنابراین حتی برای ایده‌هایی که علاقه خاصی به آنها ندارید – ایده‌هایی که ظاهراً فقط هدفشان پر کردن مربع‌های خالی تقویم محتوای شماست – یک جهش داشته باشید و به هر حال آنها را پست کنید. مهم نیست چقدر فکر می کنید که می توانید نتیجه محتوای خود را پیش بینی کنید، در رسانه های اجتماعی، هرگز نمی دانید. (با تشکر، الگوریتم ها!)

8. ریسک کنید و از آنها درس بگیرید

این ضرب المثل را می دانید که “قوانین برای شکسته شدن ساخته شده اند”؟ همین امر در مورد مرزهایی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم صدق می کند.

Brayden توضیح می دهد: «برای اینکه مرتبط و پیشرفته بمانید، باید کارهایی انجام دهید که کمی خارج از هنجارهای برند معمولی شما باشد. و با انجام این کار، توجه دیگران را جلب می کند و به طور بالقوه درها را به روی مخاطبان جدید باز می کند.

اقتباس Hootsuite از کمپین Spotify’s Wrapped یک مثال کامل است.

این چنین پدیده ای در دنیای اجتماعی بود، بنابراین پریدن روی این روند ضروری به نظر می رسید، حتی اگر یک تناسب طبیعی نبود، به خصوص از نظر بصری. اما در صورت تغییر، کمتر قابل تشخیص خواهد بود. به‌علاوه، به‌موقع بودن برای این که پست تأثیر معناداری داشته باشد، بسیار مهم بود.

برایدن می گوید: «این واقعیت که به اندازه کافی «ما» نبودیم، برای یک بار هم مهم نبود.

بنابراین تیم کار را انجام داد – و در نهایت یکی از سه پست برتر Hootsuite در همه کانال‌ها در سال 2022 بود.

اگر چنین موفقیتی به دست نمی آمد، آنها از آن درس می گرفتند – مانند بسیاری از موارد دیگر. به همین دلیل است که استفاده از فرصت برای محتوای جدید یا منحصر به فرد همیشه ارزشمند است – و امکان ایده‌پردازی را افزایش می‌دهد.

9. از یک پست بگذرید – همه چیز درست خواهد شد

به آن صفحه خالی که در مقدمه ذکر کردیم، فکر کنید. اگر یک روز خالی بماند چه؟ شاید… شما فقط پست نمی کنید. و می دانید چه کارهای دیگری انجام نمی دهید؟ نگرانش باش

تریش می‌گوید: «در پایان، اگر کاری را انجام ندهید که به تجربه اجتماعی یک دنبال‌کننده با نام تجاری‌تان ارزش می‌افزاید، تغییر نخواهد کرد و ممکن است در نهایت ضرر بیشتری نسبت به سود داشته باشید».

او از بازاریابان اجتماعی می‌خواهد که قبل از فشار دادن دکمه انتشار، این سوال را از خود بپرسند: اگر کسی برای اولین بار است که برند من را می‌بیند، آیا این پستی است که من می‌خواهم ببیند؟

نه؟ خوب، پاسخ شما وجود دارد.

Brayden همچنین به نکته خوبی اشاره می کند: “به یاد داشته باشید، هیچ کس فقط شما را تماشا نمی کند. هیچ کس فقط یک برند را در شبکه های اجتماعی دنبال نمی کند.»

به عبارت دیگر، اگر برای یک یا دو روز پست نگذارید، هیچ کس متوجه نخواهد شد – فقط برای مدت طولانی ناپدید نشوید.

هنوز به ایده های تازه نیاز دارید؟ با ابزارهای محتوای جدید و داخلی Hootsuite، می توانید در یک لحظه الهام بگیرید، پست های خیره کننده را طراحی کنید، بنویسید و منتشر کنید. فقط یک الگو از کاتالوگ گسترده ایده های ما انتخاب کنید، آن را با کلمات و تصاویر خود سفارشی کنید (یا همانطور که هست استفاده کنید)، محتوای خود را با طرح های زیبای Canva تقویت کنید و مطمئن شوید که از اشتباهات تایپی شرم آور با ویرایش های Grammarly صرف نظر می کنید. سپس زمان‌بندی یا منتشر کنید—همه از یک مکان. امروز آن را با یک آزمایش رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

دیدگاهتان را بنویسید