در حالی که گوگل هرروز ما را با بروزرسانی‌های الگوریتمی که ارائه می دهد، شگفت زده می‌کند؛ یک چیز برای بازاریابان و مدیر وب‌سایت‌ها که به دنبال بهینه‌سازی سایت‌های خود برای جستجو هستند، ثابت مانده است. آن هم تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ است.

تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ کشف کلمات و عباراتی که مخاطب هدف برای جستجو وب‌سایت‌ها یا پاسخ به پرسش‌ها استفاده می کند. کلمات کلیدی میتوانند یک یا دو کلمه باشند، گاهی هم به شکل یک عبارت یا سوال هستند.

در این مقاله سعی داریم تا آموزش کیورد ریسرچ  یاسئومی را به شما عزیزان آموزش دهیم. همچنین استراتژی‌هایی برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی را نیز بررسی کنیم. مواردی که حتما میتواند برای وب‌سایت شما مفید باشد. در ادامه همراه ما باشید.

 کیورد ریسرچ با یاسئومی

تعریف کلمه کلیدی

کلمه کلیدی یا Keyword کلمات و عباراتی هستند که کاربران در موتور جستجو  برای یافتن محتوای خاصی آنها را جستجو می‌کنند. کلمات کلیدی زمانی که در یک محتوا استفاده می شود باید به بهترین شکل آن را توصیف کنند. بنابراین وقتی افراد کلمه یاعبارت کلیدی در گوگل یا سایر موتورهای جستجو سرچ می‌کنند، باید وب سایت شما محتوای آن را ارائه دهد.

کلمات کلیدی تنها یک واژه نیستند و اغلب اوقات شما یک عبارت می باشند. از این رو به دو گروه کلمات کلیدی کوتاه و کلمات کلیدی طولانی گروه بندی شده‌اند.

کیورد ریسرچ یا Keyword Research چیست؟

کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی فرایندی است که در طی آن میتوان عبارات محبوبی که افراد در موتورهای جستجو مانند گوگل برای یافتن محتوای مورد نظر خود را تایپ می کنند، پیدا کرد. سپس میتواند کلمات کلیدی یافت شده را بصورت استراتژیک در محتوای خود به کار برد تا محتوای شما در صفحه نتایج موتور جستجو در بالاتر قرار گیرد. تیم استراتژی سئو یاسئومی میواند بهترین استراتژی را برای شما ارائه دهد.

در واقع با عمل کیورد ریسرچ بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO انجام میشود. در فرایند انجام تحقیق کلمات کلیدی شما موضوعی را برای محتوای خود انتخاب می‌کنید که بصورت هدفمند به مجموعه‌ای از کلمات کلیدی رتبه بندی میشود.

چرا کیورد ریسرچ برای وب سایت اهمیت دارد؟

با کیورد ریسرچ دید ارزشمندی نسبت به سوالاتی که مخاطبان هدف در گوگل جستجو می کنند، پیدا خواهید کرد. به کمک این دیدگاه عباراتی که بیشترین جستجو را داشته‌اند بدست می آورید که میتوانید در استراتژی محتوایی و بازاریابی از آنها استفاده کنید.

افراد در هنگام جستجو از کلمات کلیدی برای رسیدن به خواسته‌شان استفاده می کنند. بنابراین اگر محتوای شما در برابر جستجوی کاربر موفق عمل کند، ترافیک و بازدید بیشتری بدست می آورید و همین سبب موفقیت شما در جستجو خواهد شد.

علاوه براین موارد، ما محتوایی را پیرامون چیزی که میخواهیم به مردم بگوییم ایجاد نمی کنیم، بلکه ما باید محتوایی پیرامون آنچه مردم میخواهند جستجو کنند، ایجاد کنیم. این بدین معناست که ما با رفع نیاز مخاطب آن را به سمت خود بکشانیم. به این ترتیب مخاطب به سمت ما خواهد آمد.

اهمیت کیورد ریسرچ در استراتژی محتوانویسی

مخاطبان سایت شما بصورت مستقیم از گوگل می‌آیند. سایت شما براساس کلمات کلیدی مختلف توسط گوگل رتبه‌بندی می‌شود. برای مثال سایت شما در هنگام جستجوی یک یا چند کلمه کلیدی در رتبه اول قرار میگیرد. بنابراین گوگل محتوای سایت شما را رتبه بندی می‌کند.

بنابراین مهم است که بدانید از چه کلمات کلیدی، چندبار و در چه محتوایی استفاده می‌کنید. بکار بردن کلمات کلیدی در محتوا شامل استراتژی است که اگر اصولی رعایت نشود، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

کیورد ریسرچ در محتوا نویسی

چگونه یک استراتژی برای تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) طراحی کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید پیش نیازهایی را در نظر بگیرید که در ادامه آنها را مشخص کرده‌ایم:

  1. اهداف سایت را بشناسید

یک وب سایت میتواند اهداف مختلفی داشته باشد. مثلا هدف شما تنها تبلیغات است یا اینکه به فروش آنلاین نیز فکر می کنید. شاید هم هدف تنها جذب مشتری و فروش آفلاین میباشد. در هرصورت هرچه که هست باید ابتدا هدف داشته باشید تا گام های بعدی آسانتر شود.

  1. شناخت مشتریان

در گام دوم روی مشتریان تمرکز کنید. بسیاری از مدیران وب سایت شنخت دقیقی از مشتریان خود ندارند و همین نشانه ضعف در کار است. برای شناخت مشتریان سوالات زیر را مطرح کنید:

  • مشتریان چه محصولاتی را میخواهند؟
  • در چه محدوده سنی قرار دارند؟
  • آیا محصولات فصلی ارائه می دهید؟
  • چه کلمات کلیدی پیرامون سایت شما جستجو می شود؟
  • مشتریان ممکن است از کدام شهرها باشند؟
  • مشتریان از لحاظ درآمد در چه رده‌ای قرار دارند؟
  • و سایر سوال هایی که به شما در شناخت مشتری کمک می کند.
  1. مشتریان شما به چه موضوعاتی بیشتر علاقه دارند؟

چه موضوعاتی در حوزه تخصصی شماست؟ شاید شما تنها روی یک موضوع کار کنید و از همه جوانب بتوانید آن را پوشش دهید. شاید هم به چندی موضوع کاملا مسلط باشید. برای مثال اگر وبلاگ نویس هستید و در حوزه پزشکی مینویسید، موضوعات اصلی را مشخص نمایید.

خدمات سئو یاسئومی

ابزارها و مراحل یافتن کلمات کلیدی

  • ایجاد یک طوفان فکری یا Brain Storm
  • پیشنهادات گوگل یا Google Suggest
  • ابزار Google Search Related یا جستجوهای مرتبط گوگل
  • تجزیه و تحلیل سایت رقبا
  • ابزار سرچ کنسول
  • کمک از ابزارهای کلمات کلیدی (مانند پلنر گوگل، ابزار کیورد ریسرچ، ابزار کیورد اکسپلورر، گوگل ترندز و …)

در پایان

در واقع روش‌های مختلفی برای کیورد ریسرچ وجود دارد که میتوان به کمک هر یک نتایج مهمی بدست آورد. زمانی که کلمات کلیدی را پیدا کردید با یک تقویم محتوایی از آنها در وب سایتتان استفاده کنید. فراموش نکنید که نیاز مشتری در درجه اول قرار دارد تا شما در رتبه های بالاتر ظاهر شوید. تیم خدمات سئو یاسئومی میتواند بهترین خدمات در حوزه های مختلف سئو از جمله کیورد ریسرچ بدهد . از آنجایی که کیورد ریسرچ یکی از موارد مهم برای سئو به حساب می اید سعی کنید آن را به خوبی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید