چک لیست های کلیدی در طراحی استارت آپ هر آنچه باید شامل شود

یک وب سایت شرکتی رگ حیاتی حضور آنلاین یک برند است. در حالی که وب‌سایت‌های شرکت‌های معتبر به طور مداوم فروش را به دست می‌آورند، یک وب‌سایت استارت‌آپ از صفر شروع می‌کند.در طراحی استارت‌ اپ‌ ها باید دو بار کار کنند تا تاثیر اولیه‌ای عالی داشته باشند. طبق WebFX، 94 درصد از اولین برداشت ها به طراحی وب سایت شما ترجمه می شود.

استارتاپ ها باید تلاش زیادی برای طراحی وب خود انجام دهند. برای مثال، هیچ کس نمی داند برند شما چه چیزی ارائه می دهد، و این باید از همان ابتدا مشخص شود. در اینجا 12 عنصری که وب سایت استارت آپ شما باید داشته باشد برای جلوگیری از فرار بازدیدکنندگان آورده شده است:

گزاره ارزش روشن
فراخوان‌های اقدام را پاک کنید
عنوان/عنوان فرعی قدرتمند
تصاویر با کیفیت
فرم ثبت نام سریع
اثبات اجتماعی
مزایای روشن
رابط کاربری تمیز
ویدئو/عکس‌های نمایشی سریع
ویژگی های تعاملی
انیمیشن های سرگرم کننده
ناوبری کاربر پسند
اگر می خواهید وب سایت خود را متمایز کنید، توضیح خواهیم داد که چرا این عناصر برای طراحی وب شما حیاتی هستند. و همچنین برخی از وب سایت های راه اندازی را برای الهام گرفتن معرفی خواهیم کرد. پس بیایید توپ را در حرکت کنیم.

1. ارزش پیشنهادی را پاک کنید

مگر اینکه کوکاکولا یا اپل باشید که در آن همه محصولات خود را از روی قلب می‌دانند، باید ارزش پیشنهادی خود را واضح‌تر نشان دهید. هیچ کس در مورد برند شما یا محصولات یا خدمات شرکت شما نمی داند. اطمینان حاصل کنید که توجه بازدیدکنندگان خود را در 10 ثانیه اولی که در صفحه اصلی شما قرار می گیرند جلب کرده اید. اگر پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما را بخوانند و آن را دوست داشته باشند، سایت شما را بیشتر بررسی خواهند کرد.

Tyreright یک فروشگاه آنلاین خرده‌فروشی تایر است و آنها به وضوح این را در قسمت بالای صفحه اصلی خود نوشتند. این یک خط است که می گوید آنها چه کسانی هستند، چه چیزی ارائه می دهند و چرا مشتریان باید از آنها خرید کنند. علاوه بر این، آنها یک ویژگی “جستجو” دارند که در آن مشتریان می توانند لاستیک ها را بر اساس ویژگی یا وسیله نقلیه جستجو کنند.

طراحی سایت شرکتی

2. فراخوان‌های اقدام را پاک کنید

به عنوان یک استارتاپ، کسب فروش ممکن است در مرحله اولیه یک نبرد دشوار باشد. ابتدا باید آگاهی از برند را افزایش دهید و شناخت برند را القا کنید. به این ترتیب، مخاطبان شما مایل خواهند بود به آنچه شما ارائه می دهید گوش دهند. اما در حالی که در آن هستید، مطمئن شوید که سایت شما همیشه مشتریان بالقوه را به سمت پایین تر از قیف فروش هدایت می کند.

از آگاهی، علاقه گرفته تا میل و اقدام، وب سایت شما باید در مرحله بعدی که بازدیدکنندگان باید بردارند مشخص باشد. و به همین دلیل است که طراحی اپلیکیشن شما باید پس از برجسته شدن محصول یا خدمات شما، فراخوان های آشکاری برای اقدام داشته باشد. چه دریافت آدرس های ایمیل یا ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان، نمایش واضح فراخوان های اقدام به دستیابی به هدف شما کمک می کند.

Evernote بهترین مثال در این زمینه است. اول از همه، ساختار بسیار تمیز است، با فضای منفی زیادی. همه چیز برای چشم آسان است. به علاوه، سه دکمه فراخوان در زیر سه پیشنهاد اصلی آن‌ها وجود دارد که مانند انگشت شست دردناک بیرون می‌آیند.

3. عنوان قدرتمند

توصیه می شود در 8 تا 10 ثانیه اول توجه کاربر را به خود جلب کنید. و این دلیلی است که شما باید یک تیتر قدرتمند داشته باشید که بتواند کاربران را وادار به توقف و خواندن بیشتر کند. از فونت های سنگین برای عنوان خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که این جزء بر کل صفحه تسلط دارد.

به عنوان یک استارت آپ، شما می خواهید همه چیز را در صفحه اصلی خود به نمایش بگذارید تا مخاطبان خود را به حرکت درآورد. در اینجا صفحه اصلی Slack با یک عنوان تاثیرگذار است. در شش کلمه، همه چیز را در مورد مزایای استفاده از محصول آنها می گوید. به علاوه، Slack همچنین قطعه ای از پلتفرم پیام رسانی خود را به همراه کپی نمایش می دهد.

4. تصاویر با کیفیت و جذاب

برخی از استارت آپ ها ممکن است با بودجه اندکی کار کنند. کارآفرینان جدید فکر می کنند که استفاده از تصاویر استوک ممکن است در هزینه آنها صرفه جویی کند. اما این از واقعیت دورتر است. استفاده از تصاویر استوک در وب سایت شما آن را عادی می کند. گرافیک های سفارشی باید در سراسر سایت شما پخش شوند تا تاثیرات احساسی و به یاد ماندنی داشته باشند.

به نظر می‌رسد که Berrydivine گرافیک‌های خود را به درستی انجام می‌دهد. آنها تصاویر بزرگی از کاسه های Acai خود و یک کپی آسان برای هضم در زیر آن دارند. قرار دادن محصولات خود در جلو و مرکز می تواند پیشنهاد شما را جذاب تر کند.

سئو سایت

5. فرم ثبت نام سریع

فرم های ثبت نام در وب سایت شما، شما را یک قدم به پیشروی مشتریان بالقوه در قیف فروش نزدیک تر می کند. و برای استارت‌آپ‌ها، گرفتن ثبت نام‌کنندگان بیشتر، چه مشترک شدن در خبرنامه‌های ایمیلی و چه دریافت رایگان، یک چالش است. و حتی سخت تر است اگر سوار شدن شما شامل یک فرآیند خسته کننده باشد.

هنگامی که علاقه کاربر را برانگیختید، مطمئن شوید که آنها یک فرآیند ورود یکپارچه دارند. یک فرم ثبت نام سریع فقط با جزئیات لازم ایجاد کنید. Squareup شرکتی است که ابزارهای آنلاین را برای تقویت تمام سطوح کسب و کار ارائه می دهد. ایجاد یک حساب کاربری با آنها نیز آسان است. شما فقط باید ایمیل خود را وارد کنید، ایمیل خود را تایید کنید، رمز عبور ایجاد کنید و کشور خود را انتخاب کنید.

6. اثبات اجتماعی

یکی از عواملی که بازدیدکنندگان در یک وب سایت راه اندازی به دنبال آن هستند، اعتبار است. اما کسب و کارهای جدید ممکن است با این مشکل دست و پنجه نرم کنند.  نقاط عطف شرکت، جوایز، یا توصیفات مشتریان، از آنها به نفع خود استفاده کنید. اثبات اجتماعی را در صفحه اصلی خود نشان دهید، بنابراین اعتماد به برند را تقویت می کنید.

Zooz یک پلت فرم پردازش پرداخت آنلاین است که برای صنعت نسبتاً جدید است. با این حال، آنها مراقبت کردند که ویدیویی از مشتری را که از خدمات آنها بسیار راضی است به نمایش بگذارند.

7. مزایای روشن

در حالی که توصیه می‌شود ویژگی‌های محصول یا خدمات خود را به نمایش بگذارید، کاربران می‌خواهند مزایای آن را بدانند. نشان دادن مزایا با نقاط درد مشتریان ارتباط بیشتری دارد. و به همین دلیل است که استارت آپ ها باید به وضوح مزایای استفاده از محصولات یا خدمات خود را توضیح دهند.

DoorDash یک سرویس تحویل غذا است که در سال 2013 راه اندازی شد. جدا از ساختار تمیز و تصاویر عالی سایت آنها، مزایای آن را نیز به صورت قابل هضم ارائه می دهند. عنوان برجسته “چرا با DoorDash تحویل دهید” در بالای نمادها و کپی مختصر قرار دارد.

8. رابط کاربری تمیز

شما می خواهید رابط کاربری خود را ساده نگه دارید. و این فقط برای یک وب سایت راه اندازی صدق نمی کند. اگرچه استارت‌آپ‌ها باید در مورد آنچه ارائه می‌کنند شفاف‌تر باشند، اما داشتن یک رابط کاربری تمیز از منحرف شدن کاربر جلوگیری می‌کند. شما می‌خواهید کاربران را به‌طور ناخودآگاه به قسمت‌هایی از وب‌سایت خود هدایت کنید که می‌توانند در تبدیل‌ها افزایش پیدا کنند.

طراحی سایت شرکتی

به عنوان مثال، رابط کاربری Airbnb ساده و قانع کننده است. دارای یک تصویر قهرمان جذاب، فیلدهای جستجو در بالا، یک دکمه فراخوان برای اقدام، و گزینه های منوی محدود است. برای مشتریان آسان است که در صورت مشاهده قیمتی که متناسب با بودجه آنها باشد، سؤالات خود را تایپ کرده و رزرو کنند.

9. نسخه ی نمایشی سریع

مگر اینکه غذا، تی شرت یا سایر محصولاتی را بفروشید که آماده استفاده و پوشیدن هستند، یک نسخه نمایشی سریع برای انواع دیگر محصولات یا خدمات توصیه می شود. استارت‌آپ‌هایی که محصولات یا خدمات نامتعارفی را ارائه می‌کنند باید یک نسخه نمایشی سریع در صفحه وب خود داشته باشند. درک آن را برای همه سطوح کاربران آسان کنید.

در اینجا یک نمونه از GiftRocket، یک پلت فرم برای ارسال کارت های هدیه آنلاین و گواهی های هدیه است. جدا از نام تجاری ثابت و پالت رنگ سرد آنها، نسخه ی نمایشی آنها قابل ستایش است. یک دکمه فراخوان برای اقدام آشکار وجود دارد، “دمو”. هنگامی که روی آن کلیک می کنید، شما را به اسکرین شات هایی از نحوه دریافت گواهی هدیه الکترونیکی تولد توسط گیرنده هدایت می کند.

10. ویژگی های تعاملی

برتری شرکت‌های مستقر نسبت به نئوفیت‌ها این است که مشتریان منظمی دارند. این بدان معناست که آنها دیگر نیازی به تلاش سه برابری برای سرگرم کردن آنها در هنگام بازدید از وب سایت ندارند. اغلب این مشتریان به دنبال یک محصول یا خدمات خاص یا ارتقاء به یک پیشنهاد جدید هستند. متأسفانه، استارت آپ ها مجبورند تا جایی که می توانند بازدیدکنندگان وب سایت خود را سرگرم کنند – به همین دلیل است که برخی استارتاپ ها ویژگی های تعاملی را در وب سایت خود ادغام می کنند.

APPS یک شرکت تولید مشروبات الکلی با محصول شاخص خود، سیب سیب است. هنگامی که وارد صفحه اصلی آنها شدید، می‌توانید دکمه Start را فشار دهید تا ببینید چگونه سیب سیب خود را تخمیر می‌کنند. در هر مرحله، می توانید یک دکمه را فشار دهید تا به مرحله بعدی بروید. این ساده، سرگرم کننده است و تجربه کاربر را متفاوت می کند.

11. انیمیشن های سرگرم کننده

راه دیگر برای خسته نکردن بازدیدکنندگان با طراحی وب کسل کننده، ترکیب انیمیشن های سرگرم کننده است. می توانید تصاویر بازیگوش و انیمیشن های سرگرم کننده را با هم ترکیب کنید تا طراحی سایت استارت آپ خود را جذاب تر کنید. این باعث می شود که بازدیدکنندگان شما مدت بیشتری در سایت شما بمانند و معیار زمان روی صفحه شما را افزایش دهد.

WPX یک سایت میزبان وردپرس با طرح های رنگی عالی و روشن، تصاویر ستاره ای و انیمیشن های سرگرم کننده است. همه چیز در وب سایت آنها جذاب است، و سخت است که بیشتر در سایت نمانید.

طراحی وب سایت

12. ناوبری کاربر پسند

ما به آخرین عنصری که باید در وب‌سایت راه‌اندازی شما باشد رسیدیم – ناوبری کاربرپسند. یک وب سایت گیج کننده که پیمایش آن دشوار است، کاربران را خاموش می کند و باعث می شود که سایت شما را ترک کنند. این باعث افزایش نرخ پرش شما می شود که برای سئو و بازاریابی دیجیتال وحشتناک است.

ایجاد یک وب سایت کاربر پسند به یک تجربه کاربری عالی اضافه می کند. در اینجا یک مثال از Elegant Themes، شرکتی که تم های وردپرس را ارائه می دهد، آورده شده است. وب سایت آنها فقط با چهار گزینه منو در سربرگ به راحتی قابل پیمایش است. وقتی به پایین اسکرول می کنید، یک ویدیوی توضیحی جالب از آنچه ارائه می دهند خواهید دید. وقتی به پایین بروید، می‌توانید یکی از این ویژگی‌ها را انتخاب کنید و آموزش نحوه استفاده از هر ویژگی را به شما نشان می‌دهد. این شرکت دارای وب سایت هایی با طراحی آسان در قسمت جلویی است که آنها را در این آموزش ها به نمایش می گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید