در فصل گرما استفاده از محیط‌های باز مثل حیاط، رستوران، کافی‌شاپ و حتی گلخانه‌ها جهت نگهداری از گل‌های حساس به گرما، مقدور نیست و برای هرکسی می‌تواند آزاردهنده باشد؛ اما آیا می‌دانستید که با سیستم‌های رطوبت ساز می‌توانید، در عین حال در فصل گرما از فضای باز لذت ببرید؟ دستگاه مه پاش، سیستمی است که به گلخانه‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها کمک می‌کند تا محیطی خنک و دلپذیر را برای گل‌ها، مشتریان و کارکنان خود فراهم آورند. سیستم مه پاش تایوانی می‌تواند دمای هوا را تا حدود 40 درجه کاهش دهد و رطوبت هوا را تنظیم نماید؛ با ایران پمپ همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این دستگاه را با شما به اشتراک بگذاریم.

سیستم مه پاش چیست و چگونه کار میکند؟

سیستم مه پاش چیست؟

می‌دانیم که تبخیر یک عمل گرماگیر می‌باشد؛ بنابراین از قوانین فیزیک استفاده می‌کنیم تا یک سیستم خنک‌کننده و کاربردی به نام مه پاش یا فوگر برای خنک کردن محیط‌های باز و سربسته داشته باشیم. دستگاه رطوبت ساز با استفاده از یک پمپ قوی که به الکتروموتور نیز متصل است، آب را مکش می‌کند، فشرده می‌سازد و به سوی نازل پمپاژ می‌کند. فشار پمپاژ آب سبب می‌شود تا آب به‌اصطلاح، پودر شود و به شکل قطرات خیلی ریز تا حدود 20 میکرون، در محیط کافه، رستوران یا گلخانه شما پخش شود.

حالا سیستم فوگر با دستگاه مه پاش چگونه باعث خنک شدن محیط می‌شود؟ ازآنجاکه هر چه جسم کوچک‌تر باشد، واکنش‌پذیری آن نسبت به عوامل محیطی افزایش خواهد یافت، قطرات میکروسکوپی آب که می‌خواهند تبخیر شوند، در مدت‌زمان کوتاهی گرمای موجود در محیط کافه، رستوران یا گلخانه را می‌گیرند و باعث خنک‌تر شدن فضا می‌شوند. البته، باید بگوییم که این قطرات، باعث خیسی زمین هم نخواهند شد و اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند.

مصرف آب مه پاش‌ها چگونه است؟

کاهش مصرف آب در سیستم رطوبت ساز ۹۸ درصد تأثیرگذار است و البته، به عوامل مختلفی بستگی دارد. اندازه نازل‌ها به فشار و تعداد نازل‌های مورداستفاده در رطوبت ساز مه‌پاش، وابسته است. هر چه این سیستم بزرگ‌تر باشد، تعداد نازل‌ها نیز افزایش می‌یابد. همچنین، با افزایش استفاده از نازل در سیستم مه پاش تایوانی، مصرف آب مه‌پاش در این سیستم افزایش می‌یابد. همچنین، تهیه یک سیستم رطوبت ساز صنعتی به‌عنوان بهترین گزینه برای خنک‌سازی و جلوگیری از گردوغبار در محیط محسوب می‌شود.

با توجه به محدودیت منابع آب در روزهای تابستان، افراد برای کاهش مصرف بی‌رویه آب در این فصل، راه‌حل‌هایی را اتخاذ کرده‌اند. یکی از این راه‌حل‌ها استفاده از مه‌پاش‌ها در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، گلخانه‌ها، و دامداری‌ها می‌باشد که به‌عنوان یک روش مؤثر برای خنک کردن محیط شناخته‌شده است.

ایران پمپ به‌عنوان تولیدکننده انواع سیستم‌های خنک‌کننده، در اختیار شماست تا به شما کمک کند، گلخانه خود را راه‌اندازی کرده، محیط کارخانه را برای کارگران بهینه کنید، یا با ایجاد فضای باز خنک در رستوران خود، به کسب‌وکار خود رونق ببخشید.

چرا از دستگاه‌های رطوبت ساز استفاده کنیم؟

علاوه بر خنک کردن محیط‌های بسته و باز، مه‌پاش‌ها، مزایا و کاربردهای دیگری هم دارند که به بهبود فضای گلخانه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها کمک می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، سیستم مه پاش تایوانی با خیس کردن یکنواخت تمامی گیاهان در یک گلخانه عادی، می‌تواند بدون اشباع بیش‌ازحد خاک، رطوبت موردنیاز گیاهان را ایجاد کند؛ در نتیجه، از رشد قارچ و انواع بیماری‌ها جلوگیری خواهد شد. به‌علاوه، دستگاه‌های رطوبت ساز می‌توانند آب را بانفوذ بیشتری به برگ و ساقه‌های گیاهان علوفه‌ای در گلخانه‌های هیدروپونیک انتقال دهند و به رشد بهتر این‌گونه گیاهان کمک کنند.

از دیگر مزایای استفاده از سیستم مه پاش ایران پمپ، عبارت‌اند از:

  • پاک‌سازی هوای موجود
  • دور کردن حشرات موذی
  • دفع بوی نامطبوع و آزاردهنده محیط
  • صرفه اقتصادی بیشتر نسبت به بسیاری از دستگاه‌ها
  • افزایش رطوبت هوا بسته به نیاز شما
  • برخورداری از انعطاف‌پذیری بالا

لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید از دستگاه رطوبت ساز خود برای مدت طولانی استفاده کنید، حتما باید مراقبت از آن را اولویت خود قرار دهید. مهم است که سیستم شما با محل موردنظر در تناسب باشد. اگر این تناسب رعایت نشود، احتمالاً نیاز خواهید داشت که بیشتر از دستگاه مه پاش استفاده نمایید یا اینکه آب در دستگاه باقی خواهد ماند. به علاوه، اصلا این سیستم را در مجاورت آب قرار ندهید و مدام تمیز کنید تا زنگ نزند.

کلام آخر

خرید سیستم مه‌پاش از مجموعه ایران پمپ به شما کمک می‌کند تا گلخانه‌ای مملو از گل‌های شاداب داشته باشید. مشتریان از محیط کافه یا رستوران شما لذت ببرند و محیط کارخانه را به خوبی خنک کنید. این سیستم‌ها در انواع مختلفی طراحی و تولیدشده‌اند که می‌توانید بسته به نیاز خود، بهترین آن را خریداری نمایید. دستگاه‌های رطوبت ساز به‌شدت برای آبیاری گل خانه و باغچه، زمین‌های کشاورزی، زمین فوتبال، محوطه‌های سبز پارک و… مناسب هستند. برای خرید مه پاش تایوانی، کافی است سری به وب‌سایت ایران پمپ به آدرس iran-pump.com بزنید تا بهترین دستگاه را برای خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید